نمایندگی تعمیر گوشی نوکیا

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بازیابی رمز عبور بعد از فراموشی رمز گوشی های اندروید

احتمالاعجیب به نظرتان میرسد، اما فراموش کردن رمزعبورگوشی یکی از شایع ترین مشکلاتی است که هر روزه کاربران زیادی با آن مواجه اند. حال آیا شما هم نیز به دنبال راهی برای بازیابی رمز عبورگوشی اندروید خود هستید؟ به مرجع خوبی مراجعه کرده اید، با ما درژابیت بمانید.

خوشبختانه گوشی های اندرویدی امروزی که از اسکنر انگشت بهره مند هستند تا حد زیادی مشکل فراموش کردن رمز گوشی را از بین برده‌اند اما با این حال در گوشی های قدیمی تر که به قفل عددی یا پترن (الگو) مجهز بودند، فراموش کردن رمز عبور زیاد رخ می‌دهد. اکثر افراد معمولا اطلاعات شخصی بسیار زیادی را در گوشی های خود ذخیره می کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد باشید قطعا دوست ندارید تا کسی به راحتی بتواند به اطلاعات گوشی شما دسترسی داشته باشد.

 اما سوال این است که اگر رمز گوشی اندرویدی خود را فراموش کنیم چه می‌شود؟ آیا روشی برای باز کردن قفل گوشی در این شرایط وجود دارد؟ در این مقاله در سایت ژابیت قصد داریم به طور دقیق روش های باز یابی رمز عبور گوشی اندروید را به شما آموزش دهیم.

Android Device Manager- 1 اولین روش برای بازیابی رمز عبور یا الگو

این ساده‎ترین و بهترین روشی است که شما برای بازیابی رمز گوشی خود میتوانید استفاده کنید. تا بتوانید دوباره به دستگاه خود دسترسی پیدا کنید. تازمانی‎ که شما به حساب گوگل خود در تلفن خود وصل باشید این روش کار خواهد کرد.

وارد کامپیوتر خود شده، از طریق صفحه  Android Device Manager به حساب خود وارد شوید و از فهرست دستگاه‎های مرتبط با اکانت خود دستگاه قفل شده را انتخاب کنید. بعد از آن  روی گزینه Lock کلیک کنید. سپس وقتی شما با یک کد جدید، تلفن خود را قفل کردید، رمز قبلی که فراموش کرده بودید با این رمز جدید جایگزین میشود. شما می‎توانید دوباره به دستگاه خود وارد شوید.

Smart lock- 2 (اندروید 5.0 و بالاتر) دومین روش برای بازیابی رمز عبور

دستگاه های جدیدتر اندروید از امنیت بالاتری برخوردارند. این نسخه‎ها از قابلیتی به نام Smart lock بهره می‎گیرند.

برای بازیابی رمز عبور در این روش بدین شکل است که به شما اجازه می‎دهد تلفن خود را تحت شرایط خاص (مثلا، زمانی که به شبکه وای‎فای خانگی خود متصل هستید) از حالت قفل خارج کنید. درچنین شرایطی وقتی شما رمز ورود خود را فراموش می‎کنید فقط  کافی است به خانه برگردید تا بتوانید قفل آن را باز کنید.

3- گزینه‎ های امنیتی ثالث روشی دیگربرای بازیابی رمز عبور یا الگو (پترن)

اغلب تولیدکنندگان تلفن هوشمند، نرم افزار امنیتی اختصاصی برای بازیابی رمز عبور داخل دستگاه‎هایشان قرار می‎دهند (مثل  Find My Mobile نوکیا). از چنین نرم افزارهایی می‎توان برای گذشتن از صفحه قفل استفاده کرد.ولی شما باید از قبل آن را تنظیم کرده باشید. اگر چنین کاری را انجام داده اید میتوانید از طریق یک دستگاه دیگر یا کامپیوتر به وبسایت مربوطه مراجعه کرده و از آن جا قفل تلفن خود را بازنمایید.

این مطلب را از دست ندهید   خرابی سوکت شارژ گوشی

4- استفاده از حساب گوگل (اندروید 4.4 و پایین‎تر) نیز میتواند یکی از روشهای بازیابی رمز عبور در گوشی های اندروید باشد.

وقتی شما الگوی باز کردن قفل دستگاه خود را به یاد نمی‎آورید. خوشبختانه جای نگرانی نیست. با طی کردن این مراحل می‎توانید دوباره به دستگاه خود دسترسی پیدا کنید:

بعد از پنج بار تلاش برای باز کردن قفل گوشی خود یک گزینه در پایین صفحه نمایش با عنوان Forgot Pattern ظاهر میشود. روی آن میزنید.

به حساب گوگل خود وارد میشوید.

بعد از این که از طریق حساب گوگل احراز هویت شدید، می‎توانید یک رمز یا الگوی جدید انتخاب کرده و دستگاه خود را از قفل خارج کنید.

5- بازگشت به تنظیمات کارخانه راهی پایانی برای بازیابی رمز عبور یا الگو

آخرین گزینه پیشنهادی برای بازیابی رمز عبود در گوشی ها بازگشت به تنظیمات کارخانه (factory reset) است. اما فراموش نکنید که از این کار تنها زمانی استفاده کنید که سایر روش‎های گفته شده در بالا بدون نتیجه بوده باشد. چون با این کار تمام داده‎های موجود در دستگاه اندروید شما پاک خواهدشد.

ساده‎ترین راه برای انجام این کار روی تلفن قفل شده بدین صورت است که به صفحه وب  Android Device Manager وارد شده و از آنجا گزینه factory reset را انتخاب کنید.

اگر به هردلیل نمی‎توانید به صفحه Android Device Manager دسترسی پیدا کنید یا قادر به ورود به حساب گوگل خود نیستید باید از ریست سخت افزاری کمک بگیرید، که به معنای وارد شدن دستی به حالت ریکاوری دستگاه است. روش استفاده از شیوه ریست سخت افزاری در دستگاه‎های مختلف فرق دارد اما معمولا با پایین نگه داشتن همزمان دکمه پاور و ولوم در زمانی که دستگاه شما خاموش است انجام می‎شود.

اگر از گوشی های اندرویدی یا آیفون های جدید استفاده می کنید؛ راه حل اصلی برای باز کردن قفل گوشی، یا باز یابی رمز عبور ریست فکتوری کردن آن است. با ریست فکتوری کردن تمام اطلاعات گوشی از جمله رمز های عبور پاک می شوند. به همین دلیل، توصیه می کنیم تمام اطلاعات شخصی خود را به جای حافظه گوشی، در کارت حافظه ذخیره کنید تا در صورت فراموش کردن پسوورد گوشی اطلاعات خود را از دست ندهید.

در صورت امکان از قفل هوشمند استفاده کنید

 قفل هوشمند یا Smart Lock، یک ویژگی برای دستگاه‌های اندرویدی به شمار می‌رود که به کاربر اجازه می‌دهد در موارد خاص، با راه حل‌هایی به جز وارد کردن رمز عبور،

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر دوربین موبایل نوکیا

تلفن هوشمند خود را باز کند. اگر در حال حاضر رمز عبور تلفن هوشمند خود را فراموش کرده‌اید، تنها در صورتی که گزینه‌های قفل هوشمند را از قبل فعال کرده بودید، قادر به استفاده از این ویژگی هستید.

برای تغییر تنظیمات این بخش مسیر Settings > Security & location > Smart Lock را رفته، حال باید رمز فعلی خود را وارد کنید و وارد تنظیمات این بخش شوید، در این قسمت با توجه به نحوه استفاده خود از گوشی، باید یک یا چند گزینه از 5 روش موجود برای بازکردن تلفن هوشمند بدون واردکردن رمز عبور را انتخاب کنید.

 این گزینه‌ها شامل

On-body detection

 با انتخاب این گزینه زمانی که گوشی در جیب شما قرار دارد، به حالت آماده به کار درمی‌آید و قفل آن باز می‌شود.

Trusted places

 می‌توانید مکانی مانند خانه خود را از روی نقشه انتخاب کرده و به عنوان محل مورد اعتماد خود مشخص کنید تا گوشی همواره در خانه بدون قفل باشد.

Trusted devices

 با این گزینه زمانی که گوشی به دستگاه‌های مشخص شده شما (مانند دستبند یا ساعت هوشمند، هدفون بلوتوث و غیره) با اتصال بلوتوث متصل باشد، قفل نمی‌شود.

Trusted face

 با این گزینه می‌توان به جای رمز عبور، با قابلیت تشخیص چهره قفل گوشی را باز کرد.

Voice match

 این قابلیت نیز کمک می‌کند تا به جای رمز عبور، با صدای کاربر، گوشی باز شود.

استفاده از رمز عبور پشتیبان (برای نسخه‌های قدیمی اندروید)

اگر از یک تلفن هوشمند قدیمی نوکیا استفاده می‌کنید، احتمالا در هنگام تنظیم رمز عبور یا پترن خود، یک پین کد به عنوان پشتیبان نیز فعال کرده‌اید. این کد در هنگام فراموشی رمز عبور به کمک شما می‌آید، برای این کار در صفحه قفل گوشی گزینه Backup PIN را انتخاب کنید و با نوشتن رمز پشتیبان، وارد گوشی شوید. در ادامه می‌توانید رمز عبور خود را دوباره تنظیم کنید. نکته قابل ذکراین است که این ویژگی برای نسخه‌های اندروید ۴.۴ قدیمی‌تر فعال است.

مراجعه به سایت Find My Mobile

نوکیا برای تمامی گوشی‌های خود ویژگی را ارائه داده که با آن می‌توان از راه دور به برخی تنظیمات تلفن هوشمند دسترسی پیدا کرد. برای استفاده از این ویژگی باید به سایت findmymobile.samsung.com بروید. البته برای استفاده از این قابلیت باید ارتباط اینترنت گوشی از طریق وای‌فای یا داده همراه، فعال باشد. در اکثر تلفن‌های هوشمند با وجود قفل صفحه نیز می‌‌توان اتصال به اینترنت را فعال کرد. با اتصال گوشی به اینترنت، از یک دستگاه دیگر مانند رایانه شخصی به سایت ذکر شده رفته و وارد اکانت نوکیا خود شوید. در ادامه با انتخاب گزینه Unlock my Device می‌توانید قفل تلفن خود را باز نماییدد.

استفاده از گزینه فراموشی رمز عبور با جیمیل (برای نسخه‌های قدیمی اندروید)

متاسفانه این گزینه نیز برای اندروید نسخه ۴.۴ و قدیمی‌تر فعال است، با این وجود اگر یک تلفن هوشمند قدیمی دارید و الگوی قفل خود را فراموش کردید بعد از چندبار اشتباه وارد کردن الگو با پیام باید ۳۰ ثانیه تا تلاش بعدی برای وارد کردن پترن صبر کنید مواجه میشوید. گزینه Forgot Pattern به صفحه قفل اضافه می‌شود که با لمس آن به صفحه اکانت گوگل خود هدایت می‌شوید. با وارد کردن ایمیل و رمز عبور، وارد حساب کاربری گوگل شده و با انتخاب گزینه Screen Unlock، یک الگو جدید برای خود تنظیم کنید. متاسفانه قابلیت‌های کاربردی اینچنینی در نسخه‌های جدید اندروید حذف شده است.

این مطلب را از دست ندهید   قاب پشتی نوکیا Lumia 920

فراموش کردن رمز گوشی و تبلت هواوی

اگر گوشی یا تبلت برند هواوی دارید و قفل پترن یا پسورد، رمز عبور، اثر انگشت و هرنوع قفلی از آن را فراموش کردید در اینجا همراه ما باشید.

 گوشی را خاموش کنید.

 کلید ولوم بالا + پاور را همزمان برای چندین ثانیه نگه داری

گزینه wipe data/factory reset را بزنید تا عملیات پاکسازی اطلاعات شما و حذف پترن و قفل آغاز شود. (تمامی اطلاعات شما پاک خواهد شد !)

نکته: بوت اولیه طول خواهد کشید صبر کنید تا کاملا دستگاه لود شود.

 بازیابی رمز فراموش شده گوشی

چگونه رمز گوشی دیگران را باز کنیم؟ یا چگونه رمز گوشی را هک کنیم؟

شاید بعضی اوقات شما بخواهید به هر دلیلی به گوشی دیگران یا فرزندانتان دسترسی پیدا کنید ولی با رمز و قفل گوشی مواجه می شوید. با نرم افزار مای کنترل در هرلحظه بدونه اینکه رمز گوشی را داشته باشید میتوانید آن را تغییر دهید یا حذف نمایید. حتی بدون نیاز به لمس گوشی طرف مقابل از هر نقطه از جهان میتوانید قفل گوشی دیگران را بشکنید و آن را بازکنید. مثلا گاهی برای دسترسی به اطلاعاتی در گوشی فرزندتان مجبورید که پسورد گوشی را باز نمایید.

راه حلی برای حذف پسورد، چگونه رمز تبلت را حذف کنیم؟

دقت داشته باشید که در این روش اطلاعات حافظه داخلی دستگاه پاک خواهد شد، که به این کار اصطلاحا فلش کردن دستگاه می گویند.

دستگاه مورد نظر خود را خاموش کنید. زمانی که دستگاه در حالت power off (خاموش) می باشد به طور همزمان سه کلید Power ، Home و Volume Up (افزایش صدا) را فشاردهید و چند لحظه نگه دارید تا گوشی راه اندازی شود و در منوی ظاهر شده گزینه ی wipe data/factory reset رو انتخاب کنید و منتظر بمانید بعد از چند لحظه دستگاه مجدد راه اندازی می شود و نیاز به تنظیمات اولیه خواهد بود، که بعد از تغییرات مورد نظر قادر به استفاده از دستگاه خود خواهید شد.

2.5/5 (2 نقد و بررسی)

3 دیدگاه دربارهٔ «بازیابی رمز فراموش شده گوشی»

  1. رمز گوشی نوکیا C10راچطور بازکند رمز گوشی فراموش کردم وقتی رمز گوشی را میزنم آن طوری که شما گفتین هیچی رو صفحه نمی‌آید که به اکانت خود برم. ممنون

  2. سلام.گوشی نوکیا G10 دارم که رمز گوشی رو فراموش کردم.لطفا راهنمایی کنید که چکار کنم که بتونم از گوشی استفاده کنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =