نمایندگی تعمیر گوشی نوکیا

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه سرعت گوشی را افزایش دهیم؟

اگر شما هم از سرعت کم گوشی اندرویدی خود کلافه شده‌اید و بدنبال افزایش سرعت گوشی های قدیمی هستید یا افزایش سرعت گوشی اندرویدی مهم‌ترین دغدغه‌تان شده است و به دنبال پاسخ به این پرسش است که چگونه سرعت گوشی را افزایش دهیم یا می‌خواهید ببینید چه برنامه ای افزایش سرعت گوشی را ممکن خواهد کرد حتما با ما باشید تا هرآنچه از افزایش سرعت عملکرد گوشی های اندرویدی  و پاسخ به سوالات مشابه را می‌خواهید یکجا بدست بیاورید.

نحوه مراجعه به آمار پردازش ها و بررسی سرعت عملکرد گوشی

این روش تنها برای نسخه های اندروید ۴.۴ به بالا کاربرد دارد. برای یافتن آمار پردازش ها، به Developer Options رفته و Process Stats را بیابید؛ در این قسمت می توانید بفهمید که یک برنامه تا چه اندازه فعالیت داشته، چقدر فعال بوده و چه میزان از حافظه را درگیر کرده است.

علل کم شدن سرعت عملکرد گوشی های اندروید

برای اینکه به راهکارهایی برای افزایش سرعت عملکرد گوشی های اندرویدی برسیم بد نیست ابتدا کمی راجع به دلایل کم شدن سرعت عملکرد گوشی های اندرویدی و علل پایین آمدن سرعت گوشی که برای خیلی از ما مهم ترین دغدغه بحساب می‌آید ،چرا که ما امروزه بسیاری از کارهای روزانه خود را بوسیله گوشی انجام می‌دهیم و این کم شدن سرعت یعنی اختلال در عملکردهای روزانه ما، کمی اطلاعات بدست بیاورید.

اپلیکیشن‌های پس‌زمینه

همه ما طی مرور زمان ما اپلیکیشن‌های متعددی را در گوشی خود نصب می‌کنیم و در این حین حذف کردن اپلیکیشن‌های بلااستفاده را هم فراموش می‌کنیم. همین اپلیکیشن ها برای بروز شدن یا نظارت بر بخش های دیگر از منابع موجود در گوشی استفاده کرده و این علتی است برای پایین آمدن سرعت عملکرد گوشی و کند شدن گوشی های اندرویدی که خیلی از ما از آن غافل هستیم.

عمر زیاد باتری

هرچقدر که از سن باتری گوشی شما بگذرد دیگر مثل بعضی از وسایل الکتریکی که پا به سن می‌گذارند کارایی قبل را ندارند. گرم شدن بیش از حد باتری از نشانه های عمر زیاد باتری گوشی شماست. این گرم شدن یعنی کم شدن سرعت چرا که پردازنده گوشی با گرم شدن تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و از عملکردش کاسته می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   صفحه نمایشگر نوکیا Lumia 925

حافظه مسن

حافظه گوشی هم مانند باتری با عمر بیشتر کارایی روزهای اول را نخواهد داشت. عمر حافظه‌ی داخلی بستگی به میزان دیتای جدیدی دارد که در آن ذخیره می‌کنید. روی هم رفته، معمولا حافظه‌های داخلی دو تا سه سال به‌خوبی جواب می‌دهند و عمر کلی بسیاری از آن‌ها بین ۵ تا ۱۰ سال است.

برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی و اینکه چگونه سرعت گوشی اندرویدی را افزایش دهیم ما به شما چند راهکار مفید پیشنهاد می‌کنیم:

 انیمیشن‌­های غیرضروری و اضافی را حذف کنید

بسته به نوع  اندروید که استفاده می­‌کنید، ممکن است با انیمیشن‌­ها و یا جلوه­‌های ویژه مختلفی مواجه شوید. آن­‌ها ممکن است فوق العاده به نظر برسند اما می‌توانند باعث کاهش سرعت گوشی اندرویدی شما شوند، پس برای افزایش سرعت عملکرد گوشی این انیمیشن ها را حذف کنید.

آپدیت گوشی را دانلود و نصب کنید

آپدیت های نرم افزاری رسمی که برای دستگاه اندرویدی شما منتشر می‌شوند می‌توانند نقش بسیار مهمی در افزایش سرعت گوشی داشته باشند. این آپدیت ها عموما منجر به از بین رفتن باگ های خاص و کاهش مصرف شارژ باتری خواهند شد و از سوی دیگر سرعت عملکرد گوشی را افزایش می‌دهند. بنابراین نصب آپدیت ها هم می‌تواند یکی دیگر از روش های موثر برای افزایش سرعت عملکرد گوشی اندرویدی محسوب شود.

مرورگرتان را عوض کنید

با عوض کردن مرورگرتان یک راه کار بسیار خوب برای افزایش سرعت عملکرد گوشی اندرویدی خود را امتحان کرده اید. چرا که مرورگرها یک برنامه سنگین برای کند شدن سرعت عملکرد دستگاه بحساب می‌آیند. در صورتی که ترجیح می‌دهید از یک برنامه مشابه گوگل کروم استفاده کنید، بهتر است به سراغ مرورگرهایی شبیه اپرا بروید.

گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید

فکتوری ریست (Factory Reset) یا برگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه می‌تواند یکی دیگر از موثرترین روش های افزایش سرعت عملکرد گوشی اندرویدی محسوب شود. از آنجایی که با فکتوری ریست کردن گوشی تمام اطلاعات فعلی موجود در آن حذف و دستگاه به حالت پیش فرض کارخانه باز گردانده می‌شود، سرعت عملکرد آن هم شبیه به حالتی خواهد شد که در روز های ابتدایی خرید گوشی شاهد آن بودید.

این مطلب را از دست ندهید   دوربین پشت نوکیا Lumia 920

حذف ویجت ها

سهم ویجت ها در کند شدن سرعت عملکرد گوشی، سهم قابل توجهی است چرا که ویجت­‌ها فضای زیادی از گوشی را اشغال می­‌کنند. فقط آن ویجت هایی که زیاد استفاده می‌کنید را نگه دارید تا به بالا رفتن سرعت گوشی کمک کرده باشید.

ریستارت و راه اندازی مجدد

یکی از روش های افزایش سرعت اندروید ، راه‌اندازی مجدد و منظم گوشی است، این کار باعث می‌شود تا سیستم عامل عملکرد خوبی داشته باشد و این یعنی افزایش سرعت عملکرد گوشی اندرویدی که دنبالش هستیم.

از حافظه کش غافل نشوید

این را همه می‌دانیم که پر بودن حافظه گوشی شاید ابتدایی ترین دلیل کم شدن سرعت عملکرد گوشی باشد. . در این بین حافظه کش اپلیکیشن ها یکی از موضوعاتی است که منجر به اشغال حافظه داخلی دستگاه خواهد شد. بنابراین حذف حافظه کش می‌تواند یکی دیگر از روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی محسوب شود. اگر نمیدانید چگونه به حافظه کش گوشی اندرویدی خود دسترسی پیدا کنید مراحل زیر را طی کنید:

به منوی تنظیمات (Settings) بروید

گزینه Storage را انتخاب کنید.

سپس باید گزینه Cached data را انتخاب و سپس فایل های ذخیره شده در این قسمت را حذف نمایید.

شما موفق به پاکسازی حافظه کش گوشی اندرویدی خود شده‌اید

از برنامه های افزایش سرعت گوشی استفاده کنید

برنامه‌های متعددی در فروشگاه گوگل‌پلی وجود دارند که مدعی بهبود سرعت دستگاه هستند. این برنامه‌ها مجهز به ماوژول‌هایی هستند که فایل‌های غیرمفید گوشی را شناسایی و حذف کرده، برنامه‌های در حال اجرا در پس‌زمینه را غیرفعال کرده، کش دستگاه را پاک کرده، حافظه اصلی را بهینه‌سازی کرده و یک مدیریت خود روی گوشی اعمال می‌کنند.

 انیمیشن ها در گوشی های اندرویدی غیر فعال کنید

اندروید بطور خودکار تمامی انتقال صفحات را به حالت انیمیشن در می آورد. برای مثال، هر برنامه ای را که باز می کنید، انیمیشنی اجرا می شود. با خاموش کردن آن ها می توانید سرعت دستگاه را افزایش دهید.

معرفی یک برنامه افزایش سرعت گوشی

DU speed Booster & Cleaner یکی از شناخته شده‌ترین و معروف‌ترین های برنامه افزایش سرعت گوشی در این زمینه است. با نصب و اجرای این برنامه مشاهده خواهید کرد که سرعت عملکرد گوشی اندرویدی شما افزایش پیدا خواهد کرد.

این مطلب را از دست ندهید   راهکار اولیه رفع مشکل گوشی

لانچر اندرویدی، برنامه افزایش سرعت گوشی

برای افزایش سرعت گوشی قدیمی که دیگر آپدیت دریافت نمی‌کنند استفاده از لانچر اندرویدی بهترین پیشنهاد است. استفاده از از لانچرهای ثالث که به‌روزرسانی‌هایی برای آن‌ها ارائه می‌شود باعث افزایش سرعت گوشی قدیمی و سرعت عملکرد گوشی اندرویدی خواهد شد.

برنامه افزایش سرعت گوشی AlphaSoftDev‏

این برنامه با پاک‌ کردن حافظه داخلی گوشی و فایل‌ های اضافه از cache سرعت دستگاه اندرویدی شما را چندین برابر بالا می برد

آموزش افزایش سرعت گوشی های قدیمی اندرویدی

حذف فایل های غیر ضروری در گوشی های قدیمی اندرویدی

پیدا کردن و حذف کردن برنامه هایی که استفاده نمی کنید

حذف کردن دستی فایل ها و برنامه ها با استفاده از DiskUsage

شناخت برنامه هایی که خود به خود فعال می شوند

در نسخه قدیمی تر اندروید می توانید برنامه هایی که خود به خود فعال می شوند را از این طریق پیدا کنید: دستگاه را ریستارت کنید و به تنظیمات و Apps بروید، سپس وارد قسمت Running شوید. در این قسمت برنامه هایی را می بینید که در پس زمینه دستگاه به طور دائم درحال اجرا هستند و ممکن است باعث کاهش سرعت دستگاه شوند.

فعال کردن گزینه های توسعه دهنده برای افزایش سرعت گوشی

این روش تنها برای اندروید های ۴.۴ به بالا، قابل اجراست.

روشن کردن گزینه های توسعه دهنده، راه را برای ترفندهای بیشتر مانند غیرفعال کردن انیمیشن ها باز می کند که باعث افزایش سرعت دستگاه می شود.

وارد تنظیمات شوید.

به پایین لیست رفته و About Phone را انتخاب کنید.

هفت بار گزینه Build Number را لمس کنید.

اعلانی را دریافت می کنید که شما به یک توسعه دهنده تبدیل شده اید؛ از حالا به بعد در قسمت تنظیمات، گزینه Developer Options را مشاهده می کنید.

پس از فعال کردن گزینه های توسعه دهنده، به تنظیمات بازگردید و Developer options را لمس کنید. در این قسمت با تغییر قابلیت های مختلف می توانید بازدهی دستگاه را بهبود ببخشید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 1 =