نمایندگی تعمیر گوشی نوکیا

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت خالی شدن ناگهانی باتری گوشی چیست؟

علت خالی شدن ناگهانی باتری گوشی چیست و چطور این مشکل حل میشه؟ آیا گوشیتون دیر شارژ میشه؟ آیا گوشیتون زود شارژ باتریش خالی میشه؟ آیا میخوای باتری گوشیت به این زودی خالی نشه؟ و یا شاید میخوای بری سفر و نگران زود خالی شدن باتری گوشیت هستی؟ برای رسیدن به جواب هر یک از این سوالات با ژابیت همراه شوید.

سرعت خالی شدن شارژر باتری گوشی به چه عواملی بستگی دارد؟

 سرعت خالی شدن شارژ باتری انواع گوشی های هوشمند در یک بازه زمانی ثابت، با توجه به ویژگی های هر گوشی متفاوت است. عوامل متعددی مانند اندازه صفحه نمایش، ظرفیت باتری، قدرت پردازشگر گوشی ومیزان رم و…. تاثیر مستقیم بر سرعت خالی شدن باتری گوشی دارد. با این حال گاهی اوقات کاربران فکر می کنند که گوشی هوشمند آن ها زودتر از حالت نرمال، شارژ خالی می کند.

دلایل خالی شدن ناگهانی باتری گوشی

 یکی از دلایل خالی شدن ناگهانی باتری گوشی سامسونگ ، هواوی و یا سایر برندها  و گوشی‌های آیفون خراب شدن باتری گوشی میباشد. چک کنید آیا باتری گوشی باد کرده است یا نه؟ اگر باد کرده باشد قطعا باید باتری را تعویض کنید.

روش‌های تشخیص خراب شدن باتری هم عبارتند از:

1) خیلی سریع شارژ شدن باتری

2) پرش چند درصدی حین شارژ یا حین تخلیه باتری

3) داغ کردن بیش از حد باتری حین شارژ و یا حین استفاده

4) بوی کم سوختگی حین داغ شدن باتری

اگر باتری گوشی شما خراب است؛ خرید باتری اورجینال گوشی بهترین راه‌حل است. برای خرید باتری گوشی میتوان روی مراکزی که در ژابیت به شما معرفی شده است رجوع کنید.

دلایل تمام شدن سریع شارژ گوشی عبارتند از:

شارژر بی‌کیفیت بلای جان باتری گوشی شماست. یکی از دلایل اصلی خراب شدن باتری گوشی استفاده از شارژرهای بی‌کیفیت است. چون:

این شارژرها جریان و ولتاژی کمتر و یا بیشتر از باتری  گوشی شما را دارند و باعث می‌شوند تا باتری در حالتی کاملا غیراستاندارد شارژ شود.همینطور باعث داغ شدن باتری گوشی می‌شوند و دمای بالا به سلول‌های باتری آسیب میرساند.

  • در درازمدت باعث باد کردن گوشی می‌شوند.
  • قطع و وصلی دارند و به باتری آسیب می‌زنند.
  • خیلی زود و یا خیلی دیر باتری را شارژ می‌کنند.

تمام این عوامل باعث می‌شوند تا باتری گوشی شما کم کم خراب شود و دیگر مثل قبل کار نکند.

حتما و حتما باید از شارژر اورجینال استفاده کنید. شارژرهای‌ تقلبی کابل‌های بی‌کیفیتی دارند و یا آداپتورشان از نظر تامین شارژ ضعیف عمل می‌کند و به باتری آسیب می‌زنند.

آیا فست شارژ باتری گوشی را سریع خالی می‌کند؟

فست شارژها که در گوشی‌های نسل جدید وجود دارد؛ اما نمی‌تواند دلیلی برای خالی شدن سریع باتری گوشی باشد. چون باتری‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با سیستم فست‌شارژ سازگارهستند و دقیقا مثل یک شارژر معمولی در حالتی ایده‌آل شارژ میکنند. فست شارژ برای گوشی ضرری ندارد و تحقیقات هم نشان می‌دهند که کم شدن ظرفیت باتری به قابلیت فست شارژ آن‌ها ربطی ندارد. حال میتوانید طبق روش زیر برنامه هایی که باعث خالی شدن باتری گوشی میشوند را ببینید

این مطلب را از دست ندهید   رفع خرابی ناگهانی سیم کارت موبایل

از دیگر دلایل خالی شدن ناگهانی باتری گوشی موبایل

از دلایل دیگر خالی شدن ناگهانی باتری میتوان به استفاده از Live Wallpaper، اجرای چندین برنامه ی سنگین، افزایش نور صفحه نمایش، استفاده از قاب گوشی نامناسب و اجرای چندین ویجت روی صفحه نمایش و موارد دیگر اشاره کرد که به شدت مصرف باتری گوشی را بالا می برد.

بعضی وقت ها به درخواست هایی که به صورت مداوم به پردازشگر گوشی ارسال می کنیم هیچ توجهی نداریم و تقریبا طالب چیزی بیش از توان باتری گوشی هستیم.

حال این سوال پیش می آید که چطور برنامه ی مخربی که باعث کاهش ناگهانی باتری می شود را پیدا کنیم؟

اجرای حالت سیف مود، راه تشخیص مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری باتری گوشی میباشد.

اجرای حالت ایمن یا همان سیف مود، یکی از راه حل هاییست که می توان به واسطه آن مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری را تفکیک کنید. بعضا حذف برنامه های نصب شده روی گوشی می تواند مشکل تخلیه شارژ گوشی ساموسنگ و هواوی را حل کند. برای اینکه متوجه شوید آیا مشکل ایجاد شده به دلیل نصب یک برنامه است یا خیر، می توانید از حالت سیف مود استفاده کنید.

قابلیت سیف مود به شما اجازه می دهد تا گوشی را بدون تاثیر پذیری از برنامه های نصب شده یا به اصطلاح در حالت خام اجرا کنید.

آیا کالیبره کردن عمر باتری را بالا می‌برد؟

کالیبره کردن باتری یعنی که شما اجازه بدهید باتری گوشی کاملا خالی شود و خودبخود خاموش شود. سپس گوشی خاموش را به شارژ بزنید تا فول‌شارژ شود اما این کار عمر باتری را بالا نمی‌برد؛ فقط درصد باتری گوشی را کالیبره می‌کند بدین معنی که باتری را دوباره درجه‌بندی می‌کند. اگر گوشی شما ناگهان از 50 درصد به 10 درصد می‌رسد به این دلیل است که درجه‌بندی درصد باتری به هم خورده است. با کالیبره کردن باتری این درصدها مجددا تنظیم می‌شوند.

دلیل خالی شدن شارژ گوشی از شب تا صبح

نکته ی مهمی که باعث کم شدن شارژ باتری از شب تا صبح می شود، تلاش های گوشی هوشمند برای پیدا کردن شبکه ی پر قدرت است.

این اتفاق بیشتر زمان هایی که در سفر هستید یا به طور کل در لوکیشن هایی قرار دارید که آنتن دهی، وضعیت خوبی ندارد پیش می آید. گوشی هوشمند شما سعی می کند تا به یک شبکه با سیگنال های پرقدرت وصل شود به همین دلیل مقدار زیادی از انرژی باتری مصرف می شود. شما بایدعوامل مصرف کننده باتری گوشی را شناسایی کنید و آن ها را حذف کنید. خاموش کردن بلوتوث، وای فای و موارد دیگر می تواند جلوی مصرف بی رویه باتری گوشی را بگیرد. اما برنامه هایی که در پیش زمینه فعال می مانند و باتری مصرف می کنند را نباید نادیده گرفت. قبل از اینکه گوشی را کنار بگذارید تمام برنامه ها را ببندید

این مطلب را از دست ندهید   افزایش سیگنال تلفن همراه

خالی شدن ناگهانی باتری گوشی سامسونگ

 گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری M، S، A و نوت‌ها به نمایشگر فوق‌العاده آمولد مجهز هستند. عملکرد این پنل به این گونه است که؛ اگر نقاط سیاه در تصویر وجود داشته باشد، تمام پیکسل‌ها در این نقاط خاموش می‌شوند، در نتیجه مصرف باتری به‌طور قابل توجهی کاهش پیدا میکند. در این حالت فقط نقاط سفید یا رنگی از انرژی باتری استفاده می‌کنند.

برای فعال کردن این قابلیت باید به قسمت نوار اعلانها بروید و گزینه Dark Mode را روشن کنید و یا اینکه به منو تنظیمات گوشی رفته، سپس قسمت Display و بعد از آن گزینه‌ی دارک مود را فعال کنید.

میزان نور صفحه نمایش در مصرف باتری بسیار تأثیرگذارست، از‌این‌رو، سامسونگ برای تغییر میزان روشنایی و اعمال خودکار آنها در شرایط نوری متفاوت، گزینه Adaptive brightness را ارائه داده است که شما باید آن را فعال نمایید.

لازم به ذکرست، این قابلیت به طور پیش‌فرض، غیرفعال است و کاربر باید گزینه‌ی روشنایی تطبیق‌‌پذیر را از منو تنظیمات و سپس نمایشگر روشن کند.

دلایل کم شدن شارژ باتری زود هنگام و راه های صرفه جویی در مصرف باتری

 نور صفحه نمایش زیاد است

بخش زیادی از شارژ گوشی صرف صفحه نمایش می‌شود. اگر نور صفحه نمایش بیشتر از حالت عادی باشد ممکن است خیلی زود باتری گوشی را خالی کند. میتوان گفت بیش از 60 درصد باتری گوشی صرف روشن ماندن صفحه می‌شود. نور صفحه را در حالت اتوماتیک قراردهید. گوشی‌های جدید اندرویدی و آیفون نور محیط را اندازه می‌گیرند و نور صفحه را متناسب آن تنظیم می‌کنند که هم چشم‌تان آسیب نبیند و هم صفحه نمایش باتری زیادی مصرف نکند.

وای‌فای در حال اسکن کردن است

وقتی وای‌فای گوشی روشن بماند هر چند دقیقه یک‌بار وای‌فای‌های در دسترس را جستجو می‌کند تا به یک وای‌فای وصل شود. این کار باعث می‌شود تا باتری زیادی مصرف شود. هر گاه نیازی به وای‌فای آن را خاموش کنید.

نوتیفیکیشن‌های بی‌اهمیت مدام روی صفحه گوشی ظاهر می‌شوند

ممکن است شما چندین اپلیکیشن و پیام‌رسان و سوشال مدیا داشته باشید. تمام فعالیت‌های شما در حالت پیش‌فرض برای شما ارسال می‌شود. هر بار هم گوشی یک زنگ هشدار کوتاه دارد، صفحه روشن می‌شود و گوشی ویبره می‌خورد. این تعداد نوتیفیکیشن باعث زود تمام شدن شارژ گوشی می‌شوند. پس نوتیفیکشن‌های اضافی را خاموش کنید.

اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه فعال می‌مانند

اپلیکیشن‌ها با خارج شدن متوقف نمی‌شوند و بسیاری از این اپلیکیشن‌ها همچنان در بک‌گراند فعال می‌مانند. حتی ممکن است اینترنت مصرف کنند. اما چیزی که مهم است مصرف باتری است. اپ‌های نیمه‌فعال همچنان بخشی از رم گوشی را به خود اختصاص می‌دهند و کار کردن رم یعنی مصرف باتری. اگر نمی‌خواهید شاهد خالی شدن باتری از شب تا صبح باشید قبل از خواب اپ‌های نیمه‌‌فعال را متوقف کنید.

این مطلب را از دست ندهید   مادر برد نوکیا Lumia 520

اپلیکیشن‌های پرمصرف روی گوشی‌تان دارید

برخی اپلیکیشن‌ها در حالت طبیعی باتری زیادی مصرف می‌کنند. مثلا Google Maps یکی از آن‌هاست. چون همزمان از اینترنت و GPS گوشی استفاده می‌کند. این اپ‌ها برای گوشی ضروری هستند اما می‌توانید کمتر از آن استفاده کنید؛ بازی‌های سنگین که گرافیک قوی دارند و یا حتی استفاده بیش از حد از دوربین گوشی باعث تمام شدن سریع شارژ گوشی می‌شوند.

اپ‌هایی که اتوماتیک سینک می‌شوند

سینک شدن اتوماتیک اپ‌ها روی گوشی بخش زیادی از رم را درگیر می‌کند. معلوم نیست در طول روز چند بار این عملیات سینک انجام می‌شود. برخی اپ‌ها برای بک‌آپ‌گیری به صورت روزانه و حتی ساعتی عمل می‌کنند و این کار در پس‌زمینه باتری زیادی مصرف میکنند.

آیا هندزفری بلوتوث باعث زود تمام شدن شارژ گوشی می‌شود؟

هندزفری بلوتوث مستقیما با بلوتوث گوشی در ارتباط است و فعال بودن و کار کردن بلوتوث به معنای مصرف باتری است. اما می‌دانید که هندزفری اسپیکر و میکروفن مخصوص دارد. یعنی موزیک به جای اینکه از اسپیکر گوشی پخش شود از اسپیکر هندزفری پخش می‌شود و اسپیکر گوشی کار نمی‌کند. در نتیجه باتری صرف روشن شدن و کار کردن اسپیکر نمی‌شود.

برخی اسپیکرها و دستگاه‌های بلوتوثی هم به بلوتوث کیبرد گوشی وصل می‌شوند که مصرف باتری بسیار کمتری دارند. نگران استفاده از هندزفری بلوتوثی نباشید. اما اگر با مشکلات باتری روبرو هستید هندزفری سیمی پیشنهاد میکنیم.

حالت Battery Saver یا Power Saving را فعال کنید.

گوشی‌ها چند مدل مصرف باتری دارند. در مدل Ultimate تمام امکانات پرمصرف گوشی خاموش می‌شوند و گوشی در حالت Dark Mode فعالیت می‌کند و بسیاری از برنامه‌ها و امکانات گوشی در دسترس نیستند. این حالت برای زمانی است که شما به کابل شارژر و یا برق دسترسی ندارید و می‌خواهید مدت زمان زیادی گوشی‌تان را روشن نگه دارید.

اما حالت متوسط یا Mid و Average گوشی را در حالت عادی قرار می‌دهد اما نور صفحه را کمتر می‌کند. بسیاری از نوتیفیکیشن‌های غیرضروری را می‌بندد. امکاناتی که باتری را مصرف می‌کنند متوقف می‌کند و حالت Always On صفحه نمایش را هم غیرفعال می‌کند. این حالت برای اکثر گوشی‌ها ایده‌آل است و جلو مصرف سریع باتری گوشی را می‌گیرد.

بهتر است همیشه گوشی‌تان را در این حالت قرار دهید.

دانلود برنامه دیر خالی شدن باتری

می توانید با نصب نرم افزار 2x Battery Pro – Battery Saver مصرف باتری گوشی خود را به نصف کاهش دهید وباعث افزایش عمر باتری گوشی تان شود.  نرم افزار با مدیریت کامل گوشی و بستن برنامه های غیر ضروری سبب کاهش مصرف باتری می شود. مدیریت اینترنت در حالت پس زمینه، مدیریت قفل کردن شبکه موبایل، پخش صدا بعد از خاموش شدن صفحه نمایش، نمایش میزان شارژ باتری و … از ویژگی های این نرم افزار می باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 10 =