نمایندگی تعمیر گوشی نوکیا

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

معرفی قطعات گوشی نوکیا

قطعات گوشی نوکیا  شامل تمام اجزای یک تلفن همراه، اعم از قطعات بیرونی و داخلی محصولات این برند می‌شود. فلت‌های داخلی، باتری موبایل، تاچ ال‌سی‌دی و … از جمله قطعات موجود در موبایل‌های نوکیا به شمار می‌روند. البته بعضی از اجزای تلفن همراه تنها جنبه‌‌ی زیبایی و محافظتی دارند. مثلا درپوش جایگاه سیمکارت صرفا برای جلوگیری از افتادن سیمکارت تعبیه شده و جنبه‌ی محافظتی دارد.

قطعات گوشی نوکیا

امروزه تلفن‌های همراه بسیار متنوعی در بازار وجود دارند. بدیهی است که هر نوع گوشی موبایلی با طراحی و ساختار منحصر به فردی عرضه می‌شود و برای کاربران خاصی کاربرد دارد. شرکت‌های تولید کننده‌ی قطعات گوشی نوکیا زیادی در سراسر دنیا فعالیت می‌کنند. جایی نروید؛ در این مقاله قصد داریم در مورد قطعات گوشی نوکیا صحبت کنیم.

اصلی ترین قطعات تلفن همراه نوکیا

در میان قطعات گوشی نوکیا، باتری موبایل، تاچ و ‌ال ‌سی ‌دی موبایل، قاب و شاسی و فلت‌های داخلی موبایل پرعرضه ترین قطعات هستند. هم‌چنین درب پشت گوشی موبایل و قطعات کوچک‌تر آن مثل جای سیمکارت سهم قابل توجهی از بازار خرید و فروش قطعات گوشی نوکیا را به خود اختصاص داده‌اند.  سایر قطعات و لوازم جانبی پرفروش گوشی‌های موبایل نوکیا نیز عبارتند از؛

  • گلس محافظ صفحه نمایش
  • کارت حافظه
  • کابل تبدیل
  • هدفون و هندزفری
  • گلس محافظ لنز
  • کابل Aux

خرید برخی از این قطعات و لوازم جانبی ضروری است. در حالی که خرید و استفاده از برخی دیگر از این قطعات و لوازم جانبی برای تلفن همراه چندان ضروری نیست. برای مثال ممکن است برخی از افراد عادت به استفاده  از هندزفری نداشته باشند و در نتیجه ضرورتی برای خرید این وسیله‌ی جانبی احساس نکنند. در حالی که خرید گلس محافظ صفحه‌ی نمایش برای تمام تلفن‌های همراه ضروری است. زیرا گلس از تلفن همراه و قطعات داخلی و بیرونی آن در برابر ضربه و سایر آسیب‌ها محافظت می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض دکمه مدیریت وب نوکیا Lumia 925

شارژر و باتری گوشی موبایل نوکیا

تعمیر موبایل را باید به افراد متخصص و قابل اعتماد سپرد.

باتری‌ها یکی از اصلی‌ترین قطعات گوشی نوکیا به شمار می‌روند. به همین دلیل نگهداری و استفاده‌ی صحیح از این قطعات گوشی نوکیا اهمیت فراوانی دارد.  این قطعات طول عمر محدود و معینی دارند. یعنی با گذشت زمان و استفاده از باتری، رفته رفته از ظرفیت و توان آن‌ کاسته می‌شود. برای مثال باتری‌های قدیمی نسبت به باتری‌های جدید دیرتر شارژ می‌شوند و زود شارژ تمام می‌کنند. حتی ممکن است این باتری‌ها خود به خود خاموش شوند. باتری‌های تلفن‌های همراه انواع مختلفی دارند. در حال حاضر پر استفاده ترین باتری‌های تلفن همراه، باتری‌های Li-Po یا لیتیم پلیمری و  Li-ion  هستند. انواع دیگر باتری‌های موبایل نیز مورد استفاده قرار می گیرند. این باتری‌ها عبارتند از:

  • باتری‌های نیکل کادمیومی
  • باتری‌های نیکل هیبریدی
  •  تعویض باتری فرسوده گوشی نوکیا

با یک سرچ کردن نام گوشی خود می‌توانید نوع باتری آن‌ را متوجه شوید. در صورت آسیب دیدن باتری گوشی باید قطعه‌ای از همان نوع و مدل را جایگزین کنید. امروزه باتری بسیاری از گوشی‌های موبایل نوکیا  Non-Removable است. به این معنا که باتری زیر کیس تلفن همراه قرار دارد و نمی‌توان آن را جدا کرد. این باتری‌ها هم قابل تعویض هستند اما باید توسط یک تعمیرکار حرفه‌ای موبایل تعویض شوند. با توجه به اهمیت زیاد باتری برای یک تلفن همراه، برای تعویض و تعمیر آن حتما به نمایندگی‌های معتبر مراجعه کنید. خرید باتری اصل و اورجینال گوشی موبایل نوکیا بسیار مهم است. زیرا باتری اصلی گوشی طول عمر بیشتری نسبت به انواع دیگر باتری دارد. همچنین یک باتری اورجینال توان گوشی را هم به صورت کامل و بی‌ عیب و نقص تامین می‌کند. قیمت باتری موبایل نسبت به سایر قطعات گوشی نوکیا چندان زیاد نیست. یک باتری اصل می‌تواند کیفیت و کارایی گوشی موبایل را مانند روز اول افزایش بدهد.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض جک هدفون گوشی نوکیا X

نکته‌ای که در نگهداری صحیح از باتری موبایل اهمیت زیادی دارد، استفاده از شارژر مناسب است. در  صورتی که از شارژرهای بی‌کیفیت برای شارژ استفاده شود، طول عمر باتری به شدت کاهش پیدا می‌کند. در این صورت مجبور می‌شوید باتری را در فواصل زمانی کوتاهی مدام تعویض کنید. شارژر‌های نوکیا انواع مختلفی دارند.

شارژر فست یا Fast-Charging : این نوع شارژر موبایل را طی مدت زمان کمی شارژ می‌کند. البته به یاد داشته باشید که همه گوشی‌ها از قابلیت فست شارژ برخوردار نیستند.

شارژر معمولی: این شارژر‌ها معمولا همراه با گوشی‌های پایین رده عرضه می‌شوند.

شارژر وایرلس: این نوع شارژر به صورت بی‌سیم و بدون نیاز به کابل، تلفن‌های همراه را شارژ می‌کند. البته برای استفاده از این نوع شارژر گوشی شما  باید دارای قابلیت Qi یا شارژ بی‌سیم باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + پانزده =