نمایندگی تعمیر گوشی نوکیا

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه آدرس آی پی خود و ای پی دیگران را پیدا کنیم؟

برای شما هم پیش آمده که برای وصل شدن به یک شبکه محلی نتوانسته اید آی پی تلفن هوشمند خود را پیدا کنید و چون پیدا کردن آی پی لپ تاپ یا کامپیوتر برایتان راحت تر بوده است مجبور شده اید قید استفاده از تلفن هوشمند خود را بزنید.حال ممکن است از خود بپرسید که چگونه آدرس آی پی تلفن هوشمند خود را پیدا کنیم؟ ip گوشی را از کجا بفهمیم؟ چگونه آی پی ایران را تغییر بدهیم با ما همراه شوید تا با روش پیدا کردن آدرس آی پی تلفن همراه خود را بیابید.

آدرس آی پی چیست؟

ابتدا لازم است شما را با آدرس آی پی بیشتر آشنا کنیم. منظور از آی پی برچسب یا آدرسی متشکل از چندین شماره است که تحت عنوان آدرس آی پی به هر وسیله متصل به اینترنت داده می‌شود. بررسی آدرس IP به شما این اجازه را می‌دهد تا با استفاده از این اعداد، که مختص به دستگاه شما است، آن را به راحتی در میان تعداد بسیار زیادی آدرس IP و دستگاه‌های مختلف متصل به شبکه پیدا کنید.

آدرس آی پی جهانی

آدرس آی پی جهانی یا عمومی (Public IP Address) همان آدرسی است که از طریق آن، یک دستگاه از بقیه موارد در اینترنت متمایز می‌شود. از آنجایی که این آدرس منحصر‌به‌فرد و مخصوص شبکه است، بدون توجه به نوع دستگاه همچون گوشی هوشمند، دستکاپ، لپ تاپ یا دیگر گجت‌های هوشمند، آی پی یکسان خواهد بود. در واقع آدرس ای پی جهانی یا عمومی، مشخصه ای از شبکه است که کامپیوترها باید به آن دسترسی داشته باشند بیشترین اطلاعاتی که می‌توان با پیدا کردن آدرس IP عمومی (جهانی) بدست آورد، تشخیص کشور آی پی و شهر مورد نظر هستند.

پیدا کردن آی پی جهانی

برای پیدا کردن آی پی جهانی کافیست با مرورگر تلفن همراه خود به آدرس https://www.whatip.com/. بروید به همین راحتی، آدرس آی پی تلفن هوشمند را به شما نشان می دهد. وب سایت های جایگزین دیگر عبارتند از: CmyIP.com و touch.WhatsMyIP.org که با مراجع به آنها آی پی جهانی تلفن هوشمند شما نمایش داده خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر دوربین موبایل نوکیا

چگونه آدرس آی پی اینترنت تلفن همراه هوشمند در اندروید را پیدا کنم؟

برای پیدا کردن آدرس آی پی تلفن هوشمند اندرویدی خود کافی است در تلفن همراه هوشمند آندروید خود، کلید منو را زده و به Settings سپس به Wireless controls و در نهایت به Wi-Fi settings بروید. در این حالت باید موبایل شما در شبکه حضور داشته باشد، مثلا به وای فای وصل باشد. وقتی که وارد تنظیمات وای فای می شوید، بر روی نام شبکه متصل شده لمس کنید و در نهایت Advanced section را گسترش دهید. در این قسمت قادر به شناسایی آی پی های متصل به سیستم شما و مشاهده آدرس IP دستگاه خود هستید.

آدرس IPv6 نیز در انتهای صفحه قابل مشاهده است. این تنظیمات بسته به سریال و نسخه اندروید دستگاه‌ها اندکی متفاوت خواهند بود. می توانید لیست شبکه ها را مشاهده کنید که با کلیک بر هر کدام، می توانید اطلاعات لازم را در مورد هر شبکه دریافت کنید و آدرس آی پی تلفن هوشمند اندرویدی خود را پیدا کنید.

چگونه آدرس آی پی اینترنت تلفن همراه هوشمند در آیفون را پیدا کنم؟

برای شروع کار و پیدا کردن آی پی تلفن همراه هوشمند ios خود مثل اندروید باید به قسمت تنظیمات ios بروید قبل از آن چیزی که برای پیدا کردن آدرس آی پی ضروری است اتصال تلفن هوشمند شما به اینترنت است پس از اتصال آیفون خود به اینترنت اطمینان حاصل کنید، بعد از ورود به این بخش باید به قسمت تنظیمات شبکه ها بروید یعنی باید به بخش Wi-Fi networks بروید.در این جا با لیستی از شبکه‌های در دسترس روبرو می‌شوید. شبکه‌ای که در حال حاضر به آن متصل هستید دارای یک تیک آبی رنگ خواهد بود.

حال مانند اندروید شما لیست شبکه ها را می توانید مشاهده کنید و به راحتی روی شبکه مورد نظر کلیک کنید و اطلاعات آدرس آی پی تلفن هوشمند آیفون را مشاهده کنید.

چگونه آدرس آی پی اینترنت تلفن همراه هوشمند در ویندوز موبایل را پیدا کنم

برای سیستم عامل ویندوز موبایل ، باز هم باید به سراغ تنظیمات بروید به: Start -> Settings -> Network cards. همه آداپتورهای شبکه در دسترس لیست شده است. آن اداپتوری را برای پیدا کردن آی پی آدرس نیاز دارید انتخاب کنید (در اکثر موارد آداپتور وایرلس)که انتخاب کنید و گزینه ویرایش (Edit) را انتخاب کنید و آدرس آی پی مورد نظر را مشاهده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   بلندگوی داخلی نوکیا Lumia 800

چگونه ip ایران را تغییر بدهیم؟

برای پاسخ به این پرسش که چگونه ip ایران را تغییر بدهیم کافی است وارد مراحل مشاهده آی پی در اندروید یا آیفون شوید تا آنجا مراحل کار مشترک است یعنی ابتدا باید آی پی گوشی را از کجا بفهمم پاسخ داده باشید، سپس مراحل زیر را طی کنید:

در اندروید

پس از ورود به وای فای،انگشت خود را روی نام وای فای متصل به گوشی نگه دارید تا منوی مربوط به آن باز شود. گزینه Modify Network را انتخاب نمایید.

روی گزینه Show Advanced Options کلیک کنید. تنظیمات IP Settings را روی Static قرار دهید. سپس به سادگی آی پی مورد نظر خود را وارد کنید.

در آیفون

پس از ورود به بخش وای فای، روی علامت آبی رنگ مقابل مودم وای فای متصل به گوشی کلیک کنید. تب Static را انتخاب کنید، در این بخش میتوانید تنظیمات مربوط به آی پی مورد نظر خود را وارد کنید.

موقعیت یابی آی پی با Geotool

موقعیت یابی با ای پی ادرس دیگران با سایت به راحتی امکان پذیر است. کافیست آی پی فرد مورد نظرتان یا نام هاست را در باکس مشخص شده در وب سایت Geotool وارد کنید و کمی منتظر بمانید. مشاهده می کنید. اطلاعات میزبان، کدپستی و وقت محلی ظاهر خواهد شد. Geotool با گوگل همکاری می کند و به واسطه آن آدرس دقیق و موقعیت مکانی متناسب با آی پی را نشان می دهد. جالب تر این که این سرویس با افزونه flagfox فایرفاکس نیز همکاری می کند تا بر اساس اطلاعات آی پی پرچم همان کشور در مرورگر شما ظاهر شود. Geotool امنیت کاربر را در جستجو تضمین کرده و هر سایتی که مرور می کنید را از نظر بدافزارها بررسی می نماید.

این مطلب را از دست ندهید   پد اسپیکر خارجی نوکیا Lumia 925

ردیابی دیگران از طریق آی پی با استفاده از Arul John’s Utilities

در سایت Arul John’s Utilities هم مشابه با سایت های دیگر باکسی وجود دارد که باید آدرس آی پی خود را وارد کنید و همان خدمات مشابه سایر وب سایت ها را دریافت کنید؛ با این تفاوت که در این سایت امکان ردیابی شماره تلفن های ایالات متحده هم وجود دارد.

نحوه پیدا کردن آدرس آی پی خودتان

برای پیدا کردن آدرس آی پی ابزار های آنلاین بسیاری وجود دارد. از جمله:

WhatIsMyIPAddress

IP Chicken

Trace My IP

My IP Address

البته برای پیدا کردن آدرس آی پی نیازی به این سایت ها هم ندارید. تنها کافی است عبارت My IP Address را در گوگل تایپ کنید تا به سادگی آدرس آی پی خود را مشاهده نمایید. البته از طریق سیستم عامل ویندوز هم می توانید آدرس آی پی را مشاهده کنید. کافی است روی گزینه ویندوز راست کلیک و سپس گزینه Command Prompt را انتخاب نمایید. باکس مشکی رنگی نمایان می شود. داخل آن ipconfig/all را تایپ کرده و اینتر را بزنید. اطلاعات ساختاری و پایه آی پی را حالا می توانید ببینید.

پیدا کردن آدرس آی پی از طریق نرم افزار

همانطور که گفتیم، راه‌های زیادی برای بدست آوردن آدرس آی پی وجود دارد که یکی از آنها، پیدا کردن آدرس آی پی از طریق نرم افزار است. نرم افزاری که در اینجا به شما معرفی می‌کنیم، IPNetInfo است.

IPNetInfo، نرم افزازی کم حجم برای یافتن آدرس آی پی است. با استفاده از این نرم افزار شما قادر هستید اطلاعاتی از قبیل؛ آدرس، نام کشور، محدوده آدرس و مشخصات تماس را نیز بدست آورید.

پیدا کردن ای پی دیگران

برای پیدا کردن ای پی دیگران، برنامه ای  ب نام (ip logger) را دانلود کنید و وارد برنامه بشید و یک لینک بسازید و آن لینک را به کسی که ای پی  آن را میخواهید پیدا کنید، بفرستید. اگر شخص وارد لینک شود، برنامه (ip) و اطلاعاتش را  نشان میدهد.

1/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 19 =