نمایندگی تعمیر گوشی نوکیا

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش جلوگیری از گرم شدن گوشی

بررسی علت گرم شدن موبایل دلیل داغ شدن گوشی نوکیا علت داغ شدن گوشی هواوی راه حل داغ شدن گوشی داغ شدن گوشی هنگام شارژ علت داغ شدن گوشی سامسونگ a50، علت داغ شدن گوشی هواوی، علت داغ شدن گوشی سامسونگ، علت داغ شدن گوشی ایسوس، علت داغ شدن گوشی اپل، علت داغ شدن گوشی ال جی، علت داغ شدن گوشی شیائومی در این پست

علت گرم شدن موبایل چیست و چه راهکارهایی دارد؟

جالب است بدانید که داغ شدن صفحه نمایش گوشی تا حدودی می توان طبیعی به شمار آید. در واقع اگر منطقی فکر کنیم میفهمیم که زمانی که ما نور گوشی را زیاد می کنیم یا داده های همراه و وای فای را برای مدت طولانی روشن نگه می داریم، گوشی کم کم گرم می شود  و صفحه نمایش موبایل داغ میشود. اما در صورتی که فکر می کنید صفحه موبایل بیش از حد داغ می شود و بعد از استفاده کوتاه از موبایل گوشی داغ میشود پس باید به فکر علت آن باشید. با ما همراه باشید تا در در ادامه به بررسی شش نکته اصلی در مورد داغ شدن صفحه نمایش گوشی و همچنین علت گرم شدن موبایل و راهکار های تعمیر آن بپردازیم.

پیغام  هشدار داغ شدن گوشی در موبایل های ورژن جدید

خوشبتانه در گوشی های سری 2017 به بعد، هنگام گرم شدن موبایل معمولا پیامی‌ شبیه تصویر پایین نمایش داده می‌شود. این پیغام هشدارآمیز به کاربر  اعلام میکند گوشی بیش از حد داغ شده است؛ که در این زمان، گوشی کارکرد خود را به صورت موقت، متوقف کرده است. البته افزایش دمای گوشی تا این حد به ندرت اتفاق می‌افتد. به عنوان نمونه ممکن است اگر یک روز را در ساحل بگذرانید و گوشی برای مدتی طولانی در معرض آفتاب باشد به چنین مرحله‌ای برسد.

حرارت گوشی از کجا می‌آید؟

قبل از اینکه به دنبال علت داغ شدن گوشی خود باشید؛ باید بررسی کنید که حرارت گوشی از کجا می آید؟ اگر پشت گوشی داغ شده است، اگر قسمت پایین گوشی داغ کرده و یا اگر صفحه نمایش داغ شده است هر یک ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید   کابل اتصال نوکیا Lumia 925

دمای قسمت پشتی گوشی زیاد باشد

احتمالا علت اصلی گرم شدن بیش از حد باتری موبایل است. باتری‌های مدرن عمدتا لیتیم یونی هستند یا اینکه از نوع لیتیم پلیمری هستند. این باتری‌ها امن هستند و ابعاد کوچکی هم دارند اما همین فشردگی مواد شیمیایی ممکن است باعث ایجاد حرارت شوند. اگر قسمت پشتی گوشی‌تان داغ کرده است احتمالا باید به فکر تعویض باتری باشید. چون این باتری کم کم ظرفیتش را از دست می‌دهد.

قسمت پایینی گوشی داغ کرده باشد

وقتی حین کار کردن با گوشی آن را شارژ می‌کنیم یعنی گوشی همزمان شارژ و دشارژ می‌شود. اگر دقیقا قسمتی که شارژر به گوشی وصل است داغ شده باشد احتمالا مشکل از شارژر است. اگر از شارژرهای بی‌کیفیت استفاده می‌کنید بهتر است آن را کنار بگذارید و باتری اورجینال استفاده نمایید.

راهکارهای کلی جهت جلوگیری از گرم شدن موبایل

  • راه‌های جلوگیری گرم شدن موبایل:
  • باتری گوشی‌تان را قبل از شارژ شدن کامل از برق جدا کنید.
  • گوشی نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد.
  • برنامه‌هایی را که استفاده نمی‌کنید را ببندید.
  • میزان روشنایی صفحه‌نمایش را کاهش دهید.
  • برنامه‌ها را بروز نگه‌دارید.
  • از حالت هواپیما استفاده کنید.
  • بلوتوث خود را به مدت طولانی روشن نگه ندارید.
  • اگر از یک گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید، یک آنتی‌ویروس نصب کنید.
  • بازی کردن را متوقف کنید.
  • کاور گوشی را بردارید.
  • کابل شارژ را بررسی کنید.
  • دوربین گوشی می‌تواند عامل داغ شدن تلفن همراه تان باشد.

 علت گرم شدن موبایل چیست؟

همانطور که در بالا گفتیم علت گرم شدن موبایل دلایل مختلفی دارد که ممکن است در آخر منجر به خراب شدن و از کار افتادن قطعات موبایل به ویژه خراب شدن باتری شود. پس با هم به سراغ دلایل گرم شدن موبایل و راهکار های آن میرویم.

علت داغ شدن گوشی: استفاده بیش از حد از دوربین گوشی می‌تواند منجر به گرم شدن موبایل شود

استفاده طولانی از دوربین در گوشی‌هایی که دوربین‌های بسیار باکیفیتی دارند ممکن است به داغ شدن بیش از حد آن‌ها ختم شود. البته این در مورد همه گوشی‌ها صدق نمی‌کند و عموما به موارد همچون؛ رزولوشن و نرخ فریم انتخاب شده، شدت روشنایی نمایشگر، دمای محیط بستگی دارد.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض ویبراتور نوکیا Lumia 925

علت داغ شدن گوشی: استفاده مدام از اینترنت

یکی از رایج ترین دلایل گرم شدن موبایل، استفاده مدام از اینترنت است. از نکات مهمی که باید بدانید این است که سیستم عامل اندروید طوری طراحی شده است که اپلیکیشن های اجرا شده در پس زمینه هم می توانند از اینترنت گوشی استفاده کنند و این علت می تواند باعث گرم شدن موبایل شما شود. هم چنین زمانی که شما اقدام به اشتراک گذاری یا به اصطلاح هات اسپات کردن دیتای موبایل خود می کنید، منتظر افزایش حرارت در دستگاه موبایل خود باشید. چراکه زمان هات اسپات کردن باتری موبایل بیش تر مورد استفاده قرار می گیرد و همین مسئله انرژی زیادی را مصرف می کند تا اتصال و پرتاپ امواج وای فای به طور صحیح انجام گیرد.

علت داغ شدن گوشی: نصب بازی های سنگین و بازی کردن با آن به صورت روزانه

یکی از اصلی ترین دلایلی داغ شدن پشت گوشی و داغ شدن صفحه نمایش، نصب بازی های سنگین است، توصیه می کنیم  از این کار دست بکشید. بازی های سرگرمی حجم بالایی از بستر سخت افزاری گوشی شما را اشغال می کنند و با درگیر شدن قطعات دستگاه، رفته رفته افزایش حرارت و درنتیجه داغ شدن گوشی رخ می دهد. علاوه براین جالب است بدانید که اگر دستگاه موبایل از لحاظ سخت افزاری ضعیف باشد چنین اتفاقی بیش تر رخ می دهد. برنامه های دیگر نیز که موجب پردازش زیاد می گردند، سبب داغ کردن موبایل می شوند.

علت داغ شدن گوشی: استفاده از کاور یا قاب پلاستیکی موبایل

استفاده از بک کاورهای پلاستیکی به ویژه در فصول و روزهای گرم سال باعث می‌شود تا گوشی شما داغ کند. قاب‌ها و کاورهای پلاستیکی اغلب گرما را از خود عبور نمی‌دهند و فرآیند خنک شدن گوشی را به تأخیر می‌اندازند. برای جلوگیری از این امر بهتر است که هنگام شارژ کردن یا کار با گوشی کاور و قاب را از موبایل جدا نمایید.

علت داغ شدن گوشی هنگام اتصال به اینترنت

علت داغ شدن گوشی: ویروسی شدن گوشی

این مطلب را از دست ندهید   دلایل خرابی هنذفری

از دیگر دلایل داغ شدن گوشی، ویروسی شدن گوشی است. بدافزارها نیز جزء عناصری می باشند که می توانند به حرارت خطرناکی منجر شوند، البته هکر ها مایل به آسیب رساندن به شما نیستند، بلکه می خواهند داده های شما را در دست داشته باشند. اگر گوشی تان داغ می کند، پیش از هرچیز باید چک کنید برنامه های تان یا مستقیما از Google Play نصب شده باشند و یا از آن هایی که نصب کرده اید کاملا مطمئن باشید.

علت داغ شدن گوشی، مشکل در کابل شارژ

این روزها شارژ و کابل‌های غیر اورجینال به‌وفور در بازار پیدا می‌شوند. یکی از دلایل داغ شدن بیش‌ازحد گوشی مشکل در کابل شارژ است، حتماً با استفاده از یک کابل جدید از سلامت کابل خود اطمینان حاصل کنید. البته در گوشی‌هایی که مجهز به سیستم شارژ سریع یا Fast Charging هستند اندکی افزایش دما مشاهده می‌شود که درصورتی‌که نیازی به استفاده از آن ندارید می‌توانید از منوی تنظیمات موبایلتان آن را غیرفعال کنید (درباره شناسایی شارژر اصل و غیر اصل به زودی به‌طور جداگانه مطلبی منتشر خواهیم کرد).

آیا گوشی همزمان با داغ شدن، کند عمل می‌کند؟

وجود بدافزار برروی گوشی می‌تواند باعث داغ شدن آن شود. واضح است که سازندگان بدافزارها چندان اهمیتی به سلامت دستگاه شما نمی‌دهند و تنها داده‌های شما را می‌خواهند. بنابراین اگر همزمان با داغ شدن گوشی شاهد عملکرد کند آن نیز بودید، بعید نیست دلیل گرم شدن موبایل شما یک بدافزار باشد.

علت داغ شدن گوشی در هنگام شارژ شدن

از جمله دلایل داغ شدن گوشی در حال شارژ شدن، انجام پردازش بیش از اندازه‌ توسط گوشی است. در واقع اگر در هنگام شارژ شدن باتری گوشی شما چندین اپلیکیشن مختلف در آن فعال باشد، پردازنده ناگزیر از انجام فعالیت مضاعف خواهد بود. پس پیش از شارژ کردن گوشی خود تمام برنامه‌های فعال در آن را ببندید. همچنین بهتر است در حین شارژ شدن گوشی از آن استفاده نکنید تا عملیات شارژ بدون هیچ مشکلی انجام شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + سه =