نمایندگی تعمیر گوشی نوکیا

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تعمیر تلفن آسیب دیده از طریق آب در 8 مرحله ساده

اگر گوشی مقاوم در برابر آب ندارید و گوشی شما دچار اب خوردگی شده است، باید سریعاً اقدام کنید تا بهترین شانس سالم ماندن را داشته باشد. اما قبل از اینکه مراحل رفع تلفن آسیب دیده از آب شما را بررسی کنیم، بیایید مواردی را که قطعاً نباید انجام دهید را مورد بحث قرار دهیم با ما همراه باشید.

چه کاری نباید کرد

در وهله ی نخست آن را روشن نکنید – اگر هنگام انداختن گوشی در اب خاموش شد، آن را خاموش بگذارید. روشن بودن آن در حالت خیس می تواند باعث کاهش اتصالات الکتریکی و صدمات جبران ناپذیری شود. هیچ کلید را فشار ندهید، مگر اینکه تلفن را خاموش کنید – زیرا این امر می تواند به نفوذ آب به تلفن همراه شما کمک کند.

آن را تکان ندهید – زیرا این امر باعث ورود بیشتر آب و آسیب دیدگی آن می شود.

تلفن خود را دور نندازید – زیرا این امر می تواند بیمه یا ضمانتی را که در حال حاضر دارید بی اعتبار کند.

آن را گرم یا سرد نکنید (تغییر دما) – درجه حرارت شدید می تواند به تلفن شما از طرق دیگر آسیب برساند یا می تواند به گسترش آب داخل دستگاه شما کمک کند.

8 مرحله برای رفع گوشی آب خورده

  1. اگر تلفن شما قبلاً خاموش نبوده است، خاموش کنید – این امر به شما کمک می کند تا از اتصال کوتاه برق جلوگیری کرده و بهترین فرصت برای سالم ماندن به تلفن شما باشد.
  2. هرگونه پوشش، سیم کارت و در صورت امکان باتری را بردارید – این امر به خشک شدن سریعتر داخلی کمک می کند
  3. برای جذب آب قابل مشاهده از پارچه استفاده کنید – سعی کنید از چیزی جاذب مانند پارچه یا حوله کاغذی استفاده کنید تا آب قابل رویت در گوشی شما خیس شود. سعی کنید آب را به اطراف پخش نکنید، زیرا این امر می تواند آن را به قسمت های دیگر دستگاه وارد کنید.
این مطلب را از دست ندهید   افزایش حافظه داخلی گوشی

4- جاروبرقی را امتحان کنید – اگر آب زیادی در درگاه ها دارد می توانید با استفاده از جارو برقی مکش آن را انجام دهید. هرچند ابتدا قسمت های ریز را از گوشی خود خارج نمایید – خصوصاً مواردی مانند سیم کارت یا کارت microSD.

  1. تلفن خود را در ظرفی پر از برنج نپخته قرار دهید – در حالت ایده آل در کیسه قفل زیپ استفاده کنید و مطمئن شوید که تلفن کاملاً پوشانده شده است. برنج نپخته به جذب آب از فضای کیسه کمک می کند (از جمله در مکان های سخت قابل دسترسی در تلفن خود. همچنین می توانید کیسه های خشک را به طور خاص برای این منظور خریداری کنید یا از کیسه های سیلیکونی که در جعبه های چمدان و کفش می گیرید استفاده کنید).
  2. تلفن خود را حداقل به مدت 48 ساعت کنار بگذارید – وسوسه نشوید که تلفن خود را قبل از اینکه حداقل 48 ساعت خشک شود، دوباره روشن کنید. اگر می توانید سیم کارت خود را در این قسمت در یک تلفن اضافی قرار دهید تا اطمینان حاصل کنید که هنوز سیم کارت شما سالم است.
  3. بعد از 48 ساعت سعی کنید تلفن خود را دوباره روشن کنید – اگر روشن نیست پس ابتدا شارژ کنید. متأسفانه اگر این کمکی نکرد شما باید آن را برای تعمیر نزد یک حرفه ای ببرید.

8- اگر روشن شد، مراقب آن باشید – و سعی کنید ویژگی های مختلفی مانند بلندگوها، صفحه لمسی و دوربین را آزمایش کنید تا از عملکرد آنها مطمئن شوید. گرچه بسیار خوب است که شما دوباره به تلفن خود دسترسی دارید، آسیب آب می تواند باعث ایجاد خوردگی در داخل تلفن شما شود و ممکن است برای مدت طولانی به کار خود ادامه ندهد. از این فرصت استفاده کرده و از عکسها و سایر داده های خود پشتیبان تهیه کنید تا اطمینان حاصل کنید که اگر تلفن شما در چند روز آینده خراب شود، اطلاعات شما گم نمی شود.

این مطلب را از دست ندهید   نمایشگر نوکیا Lumia 820

مراحل پایانی

اگر بدشانس بودید و تلفنتان دیگر کار نمی کرد، ممکن است به دنبال خرید یک گوشی جدید باشید. یکی از تلفن های مقاوم در برابر آب موجود را در نظر بگیرید، زیرا داشتن یکی از این موارد به طور قابل توجهی احتمال آسیب دیدن تلفن در صورت انداختن آن در آب را کاهش می دهد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − یازده =