نمایندگی تعمیر گوشی نوکیا

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چه چیزی باعث خرابی سوکت شارژ گوشی می شود؟

عوامل زیاد و متفاوتی که منجر به خراب شدن آی سی شارژ و سوکت شارژ گوشی می شود، وجود دارد. اما مهم ترین مسئله مراقبت نکردن از گوشی است. وارد شدن گرد و غبار یا رطوبت و حتی قطرات آب به سوکت شارژ موبایل از اصلی ترین عوامل خرابی سوکت شارژ موبایل می باشد. بهتر است، هر چند وقت یکبار با استفاده از یک خلال دندان کناره های سوکت شارژ را تمیز نمایید. اما انجام این کار باید با دقت بسیار بالایی صورت گیرد. در غیر این صورت به سادگی به گوشی موبایل خود آسیب می رسانید. با چند عامل خراب کننده سوکت شارژ گوشی در زیر آشنا خواهید شد.

1) عدم استفاده از شارژر اورجینال گوشی، از دلایل خراب شدن سوکت شارژر موبایل

یکی دیگر از اصلی ترین عوارض استفاده از انواع کابل های بی کیفیت، خراب شدن سوکت شارژ گوشی می باشد که مشکل کوچکی نیست! اهمیت استفاده از شارژر اصلی گوشی های اندروید و آیفون را همیشه گوشزد کرده ایم، هر شارژری که قابلیت متصل شدن به گوشی شما را داشته باشد، نمی تواند یک شارژر خوب محسوب گردد.

همیشه  باید به آمپر ورودی و خروجی شارژر و گوشی توجه کنید و شارژری انتخاب نمایید که از نظر میزان جریان عبوری متناسب با گوشی موبایل شما باشد.

2) وصل کردن شارژر گوشی به شکل اشتباه، از عوامل خرابی سوکت شارژ گوشی

خراب شدن سوکت شارژر گوشی به دلیل وصل کردن شارژر به شکل نامناسب، از رایج ترین دلایلی است که باعث خرابی سوکت شارژ خواهد شد. این مسئله بیشتر در میان کاربران گوشی های اندروید رایج است. زیرا شارژر آیفون را از هر دو جهت می توان به گوشی وصل کرد. هر چند شارژرهای آیفون و تایپ سی را نیز باید با احتیاط و مراقبت به پورت گوشی وصل نمایید زیرا در غیر این صورت ممکن است پورت شارژر گوشی دچار آسیب شود. معمولا اسپیکر بلوتوث هایی که دارای سوکت شارژ هستند نیز با این مشکل مواجه می شوند. که اصلی ترین دلیل خرابی آنها نیز وصل شدن شارژر به شکل نادرست و البته وارد شدن گرد و غبار و رطوبت به داخل سوکت می باشد.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر قطعات خرد شده تلفن

نشانه های خراب شدن سوکت شارژ گوشی چیست؟

 در این قسمت از مقاله در سایت ژابیت به بررسی اصلی ترین نشانه های خرابی سوکت شارژر گوشی خواهیم پرداخت.

1- قطع و وصلی هنگام شارژ شدن گوشی

قطع و وصل شدن فرآیند شارژ گوشی، مهم ترین نشانه ای است که برای خرابی سوکت گوشی می توان نام برد. زمانی که کابل شارژر به گوشی موبایل وصل می شود، به هیچ عنوان نباید شارژ شدن گوشی قطع و وصل شود. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، احتمال خراب شدن سوکت شارژر وجود دارد. البته این اتفاق به تنهایی می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد.

2- شارژ شدن گوشی در یک زاویه خاص

گاهی اوقات وقتی شارژر را به گوشی وصل می کنیم، فرآیند شارژ شدن موبایل شروع نمی شود، مگر اینکه گوشی را در زاویه ای خاص قرار دهیم! در واقع شارژر به گوشی وصل است اما اگر گوشی را تکان دهیم، گوشی شارژ نمی شود.

در این مواقع ابتدا باید از سالم بودن شارژر و کابل اطمینان پیدا کنید. در صورتی که مشکل از شارژر نبود، احتمالا پورت کابل شارژ دچار مشکل شده است.

3- شارژ نشدن گوشی با هیچ شارژری!

این مشکل معمولا به دلیل گشاد شدن سوکت شارژ و عقب رفتن زبانه سوکت بوجود می آید. برای حل این مسئله معمولا باید سوکت شارژر را تعویض نمایید.

تعمیر سوکت شارژر گوشی را چگونه انجام دهیم؟

تعمیر سوکت شارژ بستگی به نوع مشکلی است که برای این سخت افزار پیش آمده است.

گاهی اوقات با تمیز کردن سوکت می توان مشکل قطع و وصل شدن شارژ گوشی را بر طرف کرد. گاهی اوقات هم ممکن است سوکت به دلیل استفاده از شارژرهای نامتناسب گشاد شده باشد، که در این صورت باید آن را تعوض نمود.

این مطلب را از دست ندهید   فلش نوکیا Lumia 800

نحوه تعمیر و تعویض سوکت شارژ گوشی سامسونگ و..

 اگر گوشی شما به درستی شارژ نمی شود و از سلامت کابل و شارژر خود اطمینان دارید، ممکن است سوکت شارژ دستگاه شما معیوب باشد. خصوصا اگر سوکت گوشی شما شل شده باشد  و کابل به راحتی از آن خارج شود. تعمیر سوکت شارژ را باید به دست متخصصین و تکنسین های تعمیر گوشی سپرد، زیرا احتیاج به لحیم کاری و  باز کردن گوشی دارد. برای اطلاع از هزینه تعویض سوکت شارژ انواع گوشی های سامسونگ مانند j7  و….میتوانید از نمایندگی هایی که ما در ژابیت به شما معرفی میکنیم اطلاع پیدا کنید. در غیر این صورت مراحل زیر را انجام دهید.

1- حذف پرز و گرد و غبار برای تعمیر سوکت شارژ گوشی

 قبل از تعمیر جا شارژ گوشی اولین کاری که باید انجام داد، تمیز کردن پورت می باشد. زیرا اکثر کاربران گوشی های خود را داخل جیب گذاشته  و به مرور زمان پرز ها، گرد و خاک و سایر آلودگی ها به آن نفوذ می کنند و ارتباط  بین درگاه و کابل برقرار نمی شود.

برای تمیز کردن پورت ابتدا گوشی خود را خاموش کرده و آن را از کابل شارژ جدا کنید. در صورت امکان باتری را نیز خارج نمایید.

با کمک یک سوزن کوچک یا خلال دندان، آلودگی هایی مانند پرز و… را  تمیز کرده و به بیرون بکشید.

بعد به کمک مسواک یا برس کوچک، سایر آلودگی ها را تمیز نمایید.

پس از این که مطمئن شدید که پورت به خوبی تمیز است، مشکل را مجدد تست نمایید.

2- دسترسی به پورت برای تعمیر پورت شارژ گوشی (تعمیر قسمت شارژ گوشی)

اگر هنوز مشکل خراب شدن سوکت شارژ گوشی حل نشده بود، باید قاب گوشی را باز کنید تا مستقیما به پورت گوشی که روی برد سوار شده است، دسترسی پیدا کنید.

در گوشی های قدیمی مانند مدل های Samsung Galaxy S1 تا S5، Galaxy J1 تا J3 و Galaxy Note 1 تا Note 4 و.. از روش زیر استفاده کنید:

این مطلب را از دست ندهید   تعویض حسگر اثر انگشت گوشی

ابتدا قاب پشتی، سیم کارت و مموری را خارج نمایید.

باتری را بردارید.

قاب میانی را باز کرده و کابل ها، سوکت ها و پیچ ها را جدا نمایید.

در گوشی های جدیدتر مانند مدل های Galaxy S6 تا S10, Galaxy Note 5 تا Note 10 و Galaxy A models A3, A5 و A9  و سایر مدل های مشایه در سری Galaxy J باید: شیشه پشت گوشی را گرم کنید.

شیشه پشت را با کمک ساکشن و قاب باز کن جدا نمایید.

کابل ها و پیچ های مختلف را باز و جدا نمایید.

 روش تعویض سوکت شارژ گوشی (تعمیر سوکت شارژ موبایل)

 حال که پورت در دسترس شما است، می توانید فرایند تعمیر یا تعویض سوکت شارژ گوشی سامسونگ و.. را انجام دهید. در مدل های قدیمی معمولا پورت شارژ به مادربرد متصل است و با لحیم کاری می توانید آن را از برد جدا کنید.

در مدل های جدیدتر درگاه شارژ به عنوان یک قسمت مستقل و با کمک کابل flex و.. به مادربرد متصل می شود. که بعد از جدا سازی میتوانید سوکت را تعویض نمایید، و یا در صورت جدا شدن پایه ها از مادربرد یا سوکت شارژ آنها را بوسیله لحیم کاری تعمیر نمایید.

5 روش برای تعمیر کابل شارژر

 داشتن یک شارژر خراب با روکش پاره بسیار ناخوشایند است. اگر کابل شما دچار خرابی شود فرایند شارژ به کندی پیش می رود و به باتری موبایل نیز آسیب وارد می شود. بنابراین باید تعمیر کابل شارژر خود را در اولویت قرار دهید.

در صورتی که کابل شما دچار پارگی و آسیب دیدگی فیزیکی است پس از چک کردن آن، برای تعمیر کابل شارژر یکی از موارد زیر را انتخاب کرده و انجام دهید.

  • استفاده از چسب حرارتی یا چسب برق
  • استفاده از شیلد حرارتی
  • استفاده از فنر
  • استفاده از خمیرهای فرم دهی
  • استفاده از کابل های تعمیری
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 18 =