نمایندگی تعمیر گوشی نوکیا

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلیل خش خش اسپیکر گوشی چیست؟

دلیل خش خش اسپیکر گوشی چیست؟ رفع صدای خش خش اسپیکر گوشی چگونه است؟ دلیل خش خش اسپیکر موبایل اندروید، آیفون متفاوت است؟ علت شنیدن نویز هنگام پخش صدا چیست؟ خش خش اسپیکر گوشی هواوی، خش خش اسپیکر گوشی نوکیا، صدای خش خش گوشی سامسونگ، خش خش اسپیکر گوشی شیائومی و دیگر برند ها به چه دلیل است؟ این ها از رایج ترین سوالاتی است که افراد از تعمیرکاران می‌پرسند. حال لازم دانستیم که محتوایی  در ژابیت تحت عنوان علت صدای خش خش موبایل برای شما تولید کنیم تا با این دلایل و روش های رفع صدای خش خش اسپیکر گوشی آشنا شوید.

وارد شدن ضربه، علت خش خش اسپیکر گوشی

یکی از رایج ترین دلایل صدای خش خش اسپیکر گوشی، وارد شدن ضربه است. ممکن است بعد از یک ضربه شدید، در ابتدا تنها شاهد کاهش حجم صدای خروجی گوشی باشید؛ اما این مشکل به مرور بیشتر می شود. خصوصا در صورتی که چنین ضربه ای دوباره تکرار شود. در این موارد باید برای تعویض اسپیکر گوشی خود اقدام کنید. توصیه می کنیم با خرید گارد گوشی از یک فروشگاه معتبر از بروز این مشکل در آینده جلوگیری و از گوشی خود در برابر ضربه ها محافظت کنید.

خیس شدن گوشی؛ یکی از دلایل خش خش اسپیکر

یکی از شایع ترین و اصلی ترین دلایل خش خش اسپیکر گوشی، خیس شدن موبایل است. اسپیکر به طور مستقیم با محیط اطراف در ارتباط است و آب به راحتی می تواند از طریق سوراخ های اسپیکر وارد گوشی شود. حتی قطره ای  آب یا نم دار شدن بلندگو نیز می تواند مشکلاتی مانند نویز و خش خش را ایجاد کند. در بسیاری از موارد با خشک کردن گوشی و اسپیکر می توان این مشکل را حل کرد.

توصیه: در صورت خیس شدن گوشی، حتی گوشی های ضد آب، ترجیحا تا یک ساعت بعد هیچ صدایی از اسپیکر گوشی پخش نکنید. تمام قطعات جانبی را از گوشی جدا کنید و آن را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود. اگر بعد از چند ساعت مشکل اسپیکر رفع نشد باید آن را به تعمیرکار حرفه ای بسپارید. به هیچ وجه از روش هایی مانند خشک کردن با سشوار استفاده نکنید.

وجود گرد و خاک، از دیگر دلایل خش خش اسپیکر موبایل

نفوذ گرد و غبار نیز باعث ایجاد صدای خش خش موبایل میشود. وسیله‌هایی که معمولا همه جا همراه ما هستند در معرض انواع آلودگی‌ها قرار می‌گیرند و گرد و خاک لابه‌لای شیارها و منافذ آنها نفوذ می‌کند. تمیز کردن گوشی و سایر دستگاه‌ها از این آلودگی‌ها به سادگی امکان‌پذیر نیست. مثلا شاید بارها تلاش کرده باشید تا ذرات خاک را از سوراخ‌های اسپیکر گوشی بیرون بکشید، اما با این کار به اسپیکر آسیب برسانید.

روش تمیز کردن گوشی برای رفع خش خش اسپیکر

اسپیکرها را با پُرزگیر تمیز کنید.

هندزفری را با مسواک پاک کنید.

سیم‌ها را با پاک‌کن تمیز کنید.

جک هدفون را با یک فرچه دندان تمیز کنید.

این مطلب را از دست ندهید   بهترین شارژر وایرلس

کیبورد خود را با نوار چسب تمیز کنید.

صفحه گوشی را با پارچه مایکروفایبر پاک کنید.

پورت USB را با یک تمیزکننده دست‌ساز پاک کنید.

اگر گوشی شما صفحه شیشه‌ای دارد برای پاک کردنش از کاغذ استفاده کنید.

خش خش و نویز اسپیکر گوشی به دلیل مشکلات نرم افزاری

بعضی از نرم افزار های پخش موسیقی به دلیل تنظیم های ویژه Equalizer  باعث بروز نویز یا خش در بلندگو می شوند. همچنین تنظیمات سیستم عامل مانند Do Not Distrub در گوشی های آیفون یا تنظیمات خاص صدا در بعضی از گوشی ها نیز می توانند مشکلاتی ایجاد کنند. ریستارت کردن گوشی و استفاده از نرم افزارهای پخش مختلف ممکن است در رفع مشکل تاثیر داشته باشند.

مشکلات سخت افزاری اسپیکر گوشی و ایجاد نویز و خش در صدا

فرسوده شدن بلندگو به دلیل استفاده طولانی مدت یا به وجود آمدن مشکلاتی مانند شکستگی گوشی و پارگی اسپیکر در دسته مشکلات سخت افزاری قرار می گیرند که باید به مراکز تعمیر گوشی مراجعه کرد .

امروزه از کودکان خردسال تا افراد کهنسال درگیر استفاده از تکنولوژی شده اند. یکی از این ابزار جذاب که بسیار مورد استفاده و توجه نسل بشر قرار گرفته است، تبلت است. این کالا به نسبت نوع نیاز کاربران، مورد استفاده هر نسلی قرار گرفته است. مطالعه، سرگرمی، مسائل کاری، طراحی و صدها کاربرد دیگر که تبلت از پس رفع نیاز آن برآمده است، موجب محبوبیت روز افزون این رایانک جذاب شده است.

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای این دستگاه پیش بیاید، قطع شدن صدای آن است. در صورتی که این مشکل برای شما نیز پیش آمده است، نیازی نیست نگران شوید. همراه ما باشید تا راه حل های پیشنهادی را به شما معرفی کنیم.

بررسی اتصالات:

اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما به اسپیکر بلوتوث، هدست بلوتوث، هندزفری و یا هر اتصال صوتی دیگری متصل نباشد. این اتصالات را قطع کنید و مجددا سیستم صدای تبلت را چک کنید. اگر مشکل همچنان پابرجا بود، راه های بعدی را بررسی کنید.

Force Restart:

راه همیشگی که در بیشتر اوقات می تواند مشکل گشا باشد، گزینه طلایی (Force Restart) است! اگر بازهم مشکل برطرف نشد سراغ احتمالات بعدی بروید.

آنتی ویروس:

گاهی ممکن است بر اثر ورود یک بدافزار و یا ویروس به سیستم عامل تبلت مشکلاتی از قبیل قطع شدن صدای تبلت پیش بیاید. در این صورت می توانید با استفاده از آنتی ویروس از سیستم خود در مقابل بدافزارهای مخرب حفاظت کنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل کنید.

مشکلات سخت افزاری:

اگر با استفاده از هندزفری و هدفون صدا را به خوبی میشنوید، یعنی مشکل از اسپیکرهاست و ممکن است اسپیکرهای تبلت آسیب دیده باشند. در این صورت باید دست به دامن متخصصان خبره در این حرفه شوید. چرا که رفع مشکلات سخت افزاری بخصوص برای دستگاههای حساسی همچون تبلت، پیچیده و نیازمند ابزار خاص خود است.

چرا صدای اسپیکر خیلی کم است

در صورتی که صدای اسپیکر شما به صورت محسوسی کم شده است. مراحل زیر را دنبال نمایید ، در صورت تداوم مشکل به تعمیرکارانی که در ژابیت به شما معرفی شده اند رجوع کنید. پس برای رفع مشکل کم بودن صدای اسپیکر گوشی مراحل زیر را انجام بدهید.

این مطلب را از دست ندهید   روش های رفع هنگی تلفن همراه

گوشی را ریست کرده و مجدا صدای آن را تست کنید.

منفذهای خروجی صدا را بررسی کنید که مسدود نشده باشد.

صدای گوشی را بلند کنید.

 رفع مشکل علت نویز هنگام پخش صدا

ممکن است هنگام اضافه نمودن صدای موبایل، مشکلات  نویز را در صدای آن احساس کنید.  این مشکل معمولا به دلیل عملکرد نامناسب بک نرم افزار اتفاق می افتد.

گوشی را در حالت Safe Mode ریست کنید.

جهت انجام این عملیات مراحل ذیل را دنبال نمایید.

دکمه پاور را گرفته و نگه دارید.

انگشت خود را روی گزینه Power off در زیر Phone Options گرفته و نگه دارید.

با ظاهر شدن عبارت Reboot to safe mode  بر روی RESTART بزنید.

زمانی که گوشی restart شد، شما در حالت Safe Mode هستید.

 مشکل نرفتن صدا در گوشی هواوی

زمانی که در یک تماس تلفنی صدای افراد را می شنوید ولی آنها صدای شما را نمی شنوند می بایست فکری بحال میکروفون گوشی خود کنید .

ابتدا اطمینان پیدا کنید که هدست یا بلوتوث به گوشی متصل نباشد زیرا ممکن است همین کار مشکل ایجاد کرده باشد.البته اگر هدست متصل می باشد پیشنهاد می شود آنها را نیز تست کنید.

 باتری گوشی را خارج کرده و مجددا درون گوشی قرار دهید. البته سعی کنید ۳۰ ثانیه بعد این کار را انجام دهید.

بعضی مواقع این مشکلات بخاطر نرم افزارهای بدون کاربرد و بلا استفاده ایجاد میشود بنابراین سعی کنید گوشی خود را در حالت Safe mode بالا آورده و میکروفن آنرا  تست کنید.  اینکار باعث می شود نرم افزارهایی که به آن نیاز نداریم از کار افتاده و فقط نرم افزارهای مخصوص گوشی کار کنند. طریقه قرار دادن گوشی در Safe Mode

گوشی خود را خاموش کرده و بعد از ۳۰ ثانیه دکمه پاور را فشار دهید. بعد از نمایش یک نشانه روی گوشی دکمه پاور را رها کنید دکمه volume down را فشرده تا دستگاه به صورت کامل ریست شود. در این حالت گوشی به حالت Safe Mode در می آید. اکنون دکمه صدا را رها کرده و میکروفن را امتحان کنید. شما می‌توانید یک کلیپ صوتی ضبط کرده و سعی کنید آنرا گوش کنید.

اگر همچنان مشکل حل نشده است بهتر است بازگشت به تنظیمات کارخانه را انجام دهید. البته پیشنهاد این روش کمی غیر حرفه ای می باشد. ولی اگر بگوییم گوشی خود را به مراجع سخت افزاری ارجاع دهید ممکن است آنها نیز همین کار را انجام دهند. بنابراین بهتر است قبل اینکه متحمل هزینه خاصی بشوید خودتان این کار را انجام دهید.

حل مشکل قطع شدن اسپیکر پشتی گوشی

به جای اینکه به مشکل سخت افزاری فکر کنید بهتر است برنامه های جانبی که نصب کرده اید را بررسی کنید. قبل از اینکه دستگاه خود را ریست فکتوری کنید دستگاه خود را به حالت Safe Mode بوت کنید و ببینید کدام یک از برنامه های جانبی که نصب کرده اید مشکل زا بوده است. دستگاه خود را خاموش کنید و منتظر بمانید تا کاملا خاموش شود. دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی سازنده گوشی شما ظاهر شود.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض باتری نوکیا

در این مرحله دکمه پاور را رها کنید و بلافاصله دکمه کم کردن صدا را فشار داده و نگه دارید. فشار دادن این دکمه را تا زمانی که صفحه قفل را مشاهده کنید ادامه دهید. حالا شما وارد حالت سیف مد شده اید، این در حالی است که تمام برنامه های جانبی شما غیرفعال شده است. با فعال کردن حالت سیف مد یک صدا ضبط کنید و به آن گوش دهید. اگر صدا خوب و واضح بود پس ۱۰۰% یکی از برنامه هایی که نصب کرده اید باعث قطع شدن اسپیکر اندروید شما شده است. برنامه را پیدا کنید و آن را از گوشی خود حذف کنید.

علت خش خش اسپیکر گوشی آیفون و سامسونگ

علت خش خش اسپیکر گوشی آیفون، علت خشخ اسپیکر گوشی سامسونگ، علت خشخ اسپیکر گوشی هواوی و دیگر برندها یکسان است. دلایلی که در بالا ذکر شد؛ دلایل خش خش اسپیکر موبایل در تمامی برندهاست.

حل مشکلات نرم افزاری گوشی آیفون و سامسونگ

بعد از اینکه گوشی را در حالت سیف مود اجرا کردید و متوجه شدید که قطع شدن صدای گوشی به دلیل مشکلات نرم افزاری است حالا باید منشا به وجود آمدن مشکل را پیدا کنید. اگر به تازگی برنامه خاصی روی گوشی نصب کرده اید و از امنیت آن به طور کامل مطمئن نیستید بهتر است برنامه های مشکوک و مخرب را حذف کنید.

در صورتی که برنامه های مخرب را حذف کردید، تنظیمات گوشی را مجدد چک کرده اید اما باز هم مشکلات قطع شدن صدای گوشی و قطع شدن صدای مکالمه گوشی ایفون سرجایشان هستند، بهتر است گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانی کنید. البته قبل از اینکار چند بار موبایل را ریست و خاموش روشن کنید.

حل مشکلات سخت افزاری صدای گوشی سامسونگ و آیفون

اگر با اجرای حالت سیف مود متوجه شدید که قطع شدن صدای گوشی به دلیل مشکلات سخت افزاری است، باید به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا مشکل گوشی را حل کند. گاهی اوقات به دلیل ضربه های محکم و استفاده نکردن از گارد گوشی، خیس شدن موبایل و موارد مشابه، میکروفون و اسپیکر گوشی دچار مشکل می شوند که در نهایت منجر به قطع و وصل شدن صدای گوشی در زمان مکالمه می شود.

اگر تنها درگیر مشکل قطع شدن صدای مکالمه گوشی ایفون یا سامسونگ، این مورد را با تعمیرکار درمیان بگذارید تا ابتدا میکروفون را تعمیر کند. اما اگر مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه و همچنین مشکل پخش موسیقی در گوشی وجود دارد، احتمال خیلی زیاد اسپیکر گوشی نیاز به تعمیر و یا حتی تعویض دارد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − یک =