نمایندگی تعمیر گوشی نوکیا

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کار نکردن سیم کارت. مشکلات سیم کارت این روزها بیشتر شده است و اخیراً تعداد ایمیل ها و نظراتی که از مردم می پرسند “چرا سیم کارت من کار نمی کند؟” بالا رفته است. بنابراین ما فکر کردیم که خوب است مقاله ای بنویسیم که دلایل احتمالی و رفع مشکلات کار نکردن سیم کارت را به اشتراک بگذارد. بسیاری از کسانی که می‌پرسند «چرا سیم‌کارت من کار نمی‌کند» از نوکیا، بنابراین رفع‌های ما بهتر روی آن دستگاه‌ها تنظیم می‌شوند، اما از هر تلفنی که استفاده می‌کنید، یک یا چند مورد از این دستگاه‌ها باید تنظیم شوند. ما همچنین سعی می‌کنیم تا حد امکان این مقاله را پیرامون مشکلات افرادی که از سیم‌کارت‌های نوکیا استفاده می‌کنند، بسازیم.

کار نکردن سیم کارت

علل مشکلات کار نکردن سیم کارت

چرا سیم کارت من کار نمی کند؟ یکی از دلایلی که سیم کارت شما کار نمی کند این است که صفحات مسی سیم کارت آسیب دیده یا فرسوده شده اند. این یکی از مهمترین دلایلی است که سیم کارت ها در داخل دستگاه کار نمی کنند. اگر چند سالی است که از سیم‌کارت Verizon، Sprint، Airtel یا Cell C استفاده می‌کنید، می‌توانید سیم‌کارت را جایگزین کنید تا ببینید آیا این سیم‌کارت به شما کمک می‌کند یا خیر. به طور کلی، زمانی که روکش سیم کارت از طلایی به مشکی تبدیل می شود، صفحه فرسوده شده و نمی تواند به طور موثر وصل شود.

سیم و سینی سیم کثیف

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود مجبور شوید با کار نکردن سیم کارت خود سروکار داشته باشید این است که روکش مسی سیم کارت کثیف است. مایع و گرد و غبار چیزهایی هستند که نباید روی صفحه سیم‌کارت یا سینی سیم‌کارت باشند. تمیز کردن قسمت بالایی سیم کارت کار سیم کارت را انجام می دهد، اما اگر از آیفون یا سایر دستگاه های اندرویدی استفاده می کنید، ممکن است به یک متخصص نیاز داشته باشید که به درگاه سیم کارت شما نگاهی بیندازد تا مطمئن شوید که نه خیس است و نه کثیف. اگر می‌پرسید «چرا سیم‌کارت من کار نمی‌کند؟» زمانی که گوشی نوکیا شما در آب افتاد، ممکن است با آسیب آب به دستگاه خود دست و پنجه نرم کنید.

این مطلب را از دست ندهید   جک اتصال نوکیا Lumia 920

قرار دادن اشتباه سیم کارت

اگر سیم کارت را به درستی در سینی قرار نداده باشید، سیم کارت کار نمی کند. در اکثر گوشی نوکیا های اندروید و هر آیفون، جهتی که سیم کارت قرار است رو به آن باشد و اندازه سیم کارت مورد انتظار نشان داده می شود، پس به آن پایبند باشید. اگر سیم کارت کوچکتر از اندازه مورد نیاز باشد یا نباشد، اگر در جهت اشتباه قرار داشته باشد، یا به هر دلیلی به خوبی در جای خود قرار نگیرد، با مشکل «کار نکردن سیم کارت» مواجه خواهید شد.

حالت پرواز و مشکلات شبکه

اگر دستگاه شما در حالت پرواز باشد، سیم کارت کار نمی کند، بنابراین مطمئن شوید که دستگاه شما کار نمی کند. نکته دیگری که ما توصیه می کنیم بررسی پوشش شبکه در منطقه شما است. تنها راه برای تشخیص اینکه آیا سیم کارت در منطقه ای بدون پوشش شبکه کار می کند یا خیر، دسترسی به مخاطبین و سایر اطلاعات ذخیره شده روی سیم کارت است. هیچ نوار شبکه، تماس و متنی را نمی بینید. بنابراین سیم کارت های دیگر گوشی نوکیا خود را امتحان کنید و ببینید آیا کار می کند یا خیر، یا اینکه سیم کارت خود را در گوشی نوکیا دیگری قرار دهید و ببینید کار می کند یا خیر.

مشکلات گوشی نوکیا قفل شده

فکر می‌کنیم باید بدانید که برخی از تلفن‌ها و سیم‌کارت‌ها به یک اپراتور قفل شده‌اند، بنابراین تلاش برای کار با آنها با اپراتور دیگری غیرممکن است. به عنوان مثال، اگر یک سیم کارت اسپرینت در تلفنی که به Verizon قفل شده بود وارد شود، کار نمی کند.

این مطلب را از دست ندهید   باتری نوکیا Lumia 920

سیم کارت غیر فعال شده

این یکی از مواردی است که توصیه می کنیم اگر سیم کارت قبلاً استفاده نشده است، مانند یک سیم کارت جدید، آن را در نظر بگیرید. اکثر ارائه دهندگان شبکه باید طرح تلفن و/یا سیم کارت را در شبکه خود فعال کنند و تا زمانی که سیم کارت جدیدی فعال نشده باشد، قابل استفاده نخواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: رفع خرابی ناگهانی سیم کارت موبایل

0/5 (0 نقد و بررسی)

1 دیدگاه دربارهٔ «رفع مشکلات کار نکردن سیم کارت»

  1. سلام
    سیمکارت من روی گوشی نوکیا ساده رو مسدود میزنه ولی رو بقیه گوشی ها فعال هست قاید چی کنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + یک =