نمایندگی تعمیر گوشی نوکیا

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

 کندی گوشی. تلفن شما ممکن است به دلیل عملکرد نادرست برنامه یا سیستم عامل غیرقابل استفاده شود. اتصال اینترنت کند یا غیرقابل اعتماد ممکن است همین تأثیر را داشته باشد. کاربران نوکیا اغلب ادعا می کنند که گوشی آنها کند و هنگ می کند. بسیاری از مردم بر این باورند که با گذشت زمان، دستگاه‌های نوکیای آنها کند می‌شوند و دیگر بهترین عملکرد خود را ندارند. این فقط تا حدی دقیق است زیرا دستگاه به خودی خود کند نمی شود. عوامل مختلفی بر سرعت یک گوشی هوشمند نوکیای تأثیر می‌گذارند و باعث تغییر در عملکرد عادی آن می‌شوند.

 کندی گوشی

 هنگ کردن و کندی گوشی نوکیا

یک تلفن کند و هنگ زده می تواند یکی از بدترین چیزهای ممکن باشد، اما نیازی به زنگ هشدار نیست. ابتدا باید دلایل این مشکلات را بشناسیم سپس ببینیم چگونه می توانیم آنها را برطرف کنیم. در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا گوشی نوکیای شما کند و هنگ زده است.

اپلیکیشن های سنگین

اجرای برنامه های سنگین در پس زمینه می تواند عمر باتری را کاهش دهد. این برنامه‌ها، چه خریداری‌شده و چه داخلی، مانند فیدهای ویجت کرده، همگام‌سازی پس‌زمینه، و هشدارهای فشاری می‌توانند باعث بیدار شدن غیرمنتظره تلفن هوشمند شما شوند. این برنامه‌ها در پس‌زمینه اجرا می‌شوند تا داده‌ها، اعلان‌ها و به‌روزرسانی‌های جدیدتر را دریافت کنند و باعث تاخیر قابل‌توجه در عملکرد برنامه می‌شوند.

حافظه ناکافی (RAM)

ظرفیت حافظه داخلی دستگاه نوکیای مانند 8 گیگابایت، 16 گیگابایت و غیره ثابت است. برخی از گوشی‌های هوشمند مشکل حافظه کم دارند و اکثر آن‌ها پس از رسیدن به تقریباً 80 درصد فضای ذخیره‌سازی دستگاه خود که به دلیل برنامه‌ها، موسیقی، عکس‌ها، فیلم‌ها، اسناد، یادداشت‌ها، یادداشت‌ها و سایر داده‌ها تمام می‌شود، ضعیف عمل می‌کنند.

سیستم عامل قدیمی

هنگامی که یک سیستم عامل جدید منتشر می شود، با بهبودها و رفع اشکال همراه می شود که باعث می شود تلفن بهتر کار کند، اما ارتقا ندادن آن می تواند باعث کندی دستگاه شما شده و به دلیل اشکالات ثابت شود.

این مطلب را از دست ندهید   صفحه نمایشگر نوکیا Lumia 920

پشتیبانی دستگاه از TRIM

یک درایو جامد یا پشتیبانی TRIM مورد نیاز است (یک درایو جامد یا پشتیبانی TRIM تضمین می کند که دستگاه شما سالم می ماند و به خوبی کار می کند). دستگاه‌های جدیدتر تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند، اما کاربران Android 4.2 و از TRIM پشتیبانی خارج از جعبه ندارند و احتمالاً دستگاه‌های لگی را بیشتر تجربه می‌کنند.

مسدود شدن حافظه پنهان

یکی دیگر از دلایل احتمالی حافظه پنهان معیوب یا متراکم است، که یک منطقه ذخیره سازی برای داده های برنامه و سایر مطالب است.

گرمای بیش از حد و سایش و پارگی

گرمای بیش از حد و فرسودگی دو عامل دیگری هستند که می توانند باعث کند شدن دستگاه شوند. اگر دستگاه شما خیلی قدیمی باشد، معمول است که سرعت دستگاه شما کاهش یابد. فرسودگی ناشی از استفاده طولانی مدت باعث می شود که همه انواع ماشین آلات با فرسودگی و فرسودگی اجزای آنها، سرعت خود را کاهش دهند. وقتی این اتفاق می افتد، تعجب نکنید که چرا تلفن من کند کار می کند. این به سادگی راهی است که دستگاه شما به شما هشدار می دهد که عمر مفید آن به پایان رسیده است و باید تعویض شود.

رفع مشکلات کندی گوشی

اکنون که بررسی کرده‌ایم چه چیزی می‌تواند باعث کندی و هنگ زدن گوشی نوکیای ما شود، بیایید ببینیم چگونه می‌توانیم این مشکلات را برطرف کنیم:

راه حل 1: راه اندازی مجدد گوشی

خاموش و روشن کردن گجت، مانند اکثر دستگاه های الکترونیکی، اولین گام در عیب یابی است. در مورد گوشی شما هم همینطور است. راه اندازی مجدد یا راه اندازی مجدد ممکن است چندین مشکل را برطرف کند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض جک کانکتور شارژ

راه حل 2: حذف برنامه های ناخواسته و سنگین

برنامه‌های سنگین بیشتر فضای ذخیره‌سازی دستگاه شما را اشغال می‌کنند و باعث سنگین شدن آن می‌شوند. ما عادت داریم که دستگاه های خود را با برنامه های غیر ضروری که به سختی از آنها استفاده می کنیم، سنگین کنیم. برای آزاد کردن فضای ذخیره‌سازی، مطمئن شوید که برنامه‌های غیرضروری را حذف نصب کنید. برای انجام این:

  • “Application Manager” یا “Apps” را در قسمت “Settings” جستجو کنید.
  • برای حذف برنامه ناخواسته، از گزینه های ارائه شده به شما روی “حذف نصب” کلیک کنید.

یک برنامه سنگین را نیز می توان بلافاصله از صفحه اصلی (در برخی از تلفن های هوشمند) یا فروشگاه Google Play حذف نصب کرد.

راه حل 3: غیرفعال کردن ویجت های ناخواسته

ویجت ها قدرت پردازش زیادی را مصرف می کنند و باتری شما را به سرعت تخلیه می کنند. آنها همچنین مسئول کندی نوکیا شما هستند. برای خاموش کردن ویجت های ناخواسته، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ویجت را برای مدت طولانی فشار دهید و نگه دارید.
  • برای حذف آن، آن را به نماد “X” یا “Remove” بکشید.

راه حل 4: به روز رسانی سیستم

یک نقص در نرم افزار سیستم می تواند منجر به مشکلات غیرقابل پیش بینی غیرقابل پیش بینی شود. هر گونه مشکل سیستمی که توسط توسعه دهندگان پیدا شود با به روز رسانی به جدیدترین نسخه نوکیا حل می شود. برای انجام این:

  • به “تنظیمات” بروید.
  • “System” و سپس “System update” را انتخاب کنید

هر به‌روزرسانی موجود را در اینجا خواهید دید؛ به سادگی دانلود و نصب کنید.

راه حل 5: به روز رسانی برنامه

یک اشکال در یک برنامه می تواند حافظه یا عملکرد دستگاه را تحت تأثیر قرار دهد. بهترین توسعه دهندگان نرم افزار محصولات خود را به روز نگه می دارند و مرتباً به روز رسانی می کنند. تلفن خود را طوری تنظیم کنید که به‌طور خودکار به‌روزرسانی‌ها را جستجو کند تا کار را آسان‌تر کند.

  • به «فروشگاه پلی» بروید
  • در گوشه سمت راست بالای صفحه، روی نمایه خود کلیک کنید.
  • «مدیریت برنامه‌ها و دستگاه‌ها» را انتخاب کنید
این مطلب را از دست ندهید   تعویض کابل دکمه نوکیا Lumia 920 

سپس، در بخش «به‌روزرسانی‌های موجود»، می‌توانید همه برنامه‌ها یا فقط یکی را به‌روزرسانی کنید.

راه حل 6: پاک کردن کش در گوشی نوکیا

پاک کردن حافظه پنهان همیشه ایده خوبی است زیرا دستگاه شما را تمیز می کند و فضای ذخیره سازی را آزاد می کند. برای پاک کردن حافظه پنهان گوشی نوکیای خود، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

  • در تلفن Android خود، به “تنظیمات” بروید و “Storage” را پیدا کنید.
  • روی “Cached Data” ضربه بزنید. برای حذف تمام حافظه پنهان غیر ضروری از دستگاه خود، روی “OK” کلیک کنید.

راه حل 7: بازنشانی دستگاه به تنظیمات کارخانه

اگر همه این راه‌حل‌ها را امتحان کرده‌اید و نوکیا شما هنوز به کندی کار می‌کند، وقت آن است که آن را پاک کنید و تنظیمات کارخانه را بازیابی کنید.

  • ابتدا از گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، سپس به «تنظیمات» بروید
  • روی «مدیریت عمومی» ضربه بزنید و «بازنشانی» را انتخاب کنید
  • روی “تنظیم مجدد تنظیمات” ضربه بزنید.

تنظیمات کارخانه گوشی شما را به کارخانه پیش فرض خود برمی گرداند، بنابراین فراموش نکنید که پشتیبان گیری کنید و اگر بعد از بازنشانی کارخانه ای کار نکرد، وقت آن است که برای کمک بیشتر به متخصصان مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: علت کار نکردن WiFi گوشی نوکیا

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 8 =