نمایندگی تعمیر گوشی نوکیا

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اورکلاک کردن گوشی نوکیا. اول، اورکلاک یک دستگاه به چه معناست؟ به افزایش فرکانس CPU گوشی نوکیا از حداکثر فرکانس تعیین شده توسط سازنده اشاره دارد. بسیاری از مردم دستگاه خود را اورکلاک می کنند زیرا آن را عقب می اندازد. همانطور که در زمان خرید، باید دارای آخرین رم باشد، اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی، همیشه چیزهای جدید و سریعتر در بازار وجود دارد. با رایانه های شخصی، جایگزینی رم موجود با رم بالاتر بسیار آسان است. در مورد گوشی نوکیا های هوشمند برعکس است. گوشی نوکیا های هوشمند دارای رم ثابت هستند. برای اینکه با گوشی نوکیا اندرویدی خود کاری کنید که با سیستم خود انجام می دادید، باید آن را اورکلاک کنید. این شامل استفاده از اکوسیستم منبع باز اندروید است. شما می توانید اندروید را با و بدون روت اورکلاک کنید. در این مقاله به بررسی نحوه اورکلاک اندروید با و بدون روت خواهیم پرداخت.

اورکلاک کردن گوشی نوکیا

روش روت در اورکلاک کردن گوشی نوکیا

اولین کاری که باید انجام دهید این است که دستگاه خود را روت کنید. این فرآیندی است که به شما امکان کنترل کامل بر برنامه های نصب شده روی دستگاه شما از جمله برنامه های نصب شده توسط سازنده را می دهد. این بدان معناست که شما می توانید آنها را هر طور که می خواهید تغییر دهید. البته توجه داشته باشید که این یک رویه غیرقانونی است و خطر از دست دادن گارانتی خود را دارید.

روت کردن دستگاه اندروید

ساده ترین راه برای روت کردن دستگاه خود استفاده از برنامه های روت اندروید مانند Vroot، C4 Auto Rot، Framaroot و غیره است. بیایید ببینیم چگونه یک دستگاه اندرویدی را با استفاده از یکی از اینها روت کنیم.

این مطلب را از دست ندهید   مادربرد نوکیا Lumia 800

Vroot

  • آخرین نسخه آن را دانلود و نصب کنید
  • از تمام اطلاعات موجود در دستگاه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید
  • سپس روی دکمه root کلیک کنید
  • دستگاه شما را روت می کند و از شما درخواست می کند که دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید
  • در ریستارت گوشی نوکیا شما روت می شود

هنگامی که دستگاه خود را روت کردید، می توانید سایر مراحل لازم برای اورکلاک را ادامه دهید.

مرحله بعدی فلش کاستوم ریکاوری است. این فرآیندی است که به شما امکان می دهد عملکردهای پیشرفته ای را در دستگاه خود انجام دهید. این اجازه می دهد تا بیش از آنچه بازیابی پیش فرض از سازنده دستگاه شما اجازه می دهد. همچنین نصب یک هسته سفارشی که برای فرآیند اورکلاک ضروری است را آسان می کند. شما می توانید هر بازیابی سفارشی را روی گوشی نوکیا اندرویدی خود نصب کنید، ترجیحا TWRP.

در مرحله بعد، از تمام داده های مهم، از پیام ها گرفته تا مخاطبین، تصاویر و ویدیوها، پشتیبان تهیه کنید. این امر ضروری است زیرا فلش کردن یک هسته سفارشی در فرآیند اورکلاک، تک تک داده های دستگاه شما را پاک می کند.

راهنمای گام به گام برای اورکلاک کردن گوشی نوکیا

برای اورکلاک کردن گوشی نوکیا باید مراحل زیر را گام به گام انجام دهید.

  • پس از پشتیبان گیری از فایل های خود، بوت لودر را باز کنید. این کار را با نصب ابزار Android SDK Platform روی رایانه شخصی خود انجام دهید و به حالت فست بوت راه اندازی کنید. تلفن خود را با استفاده از کابل USB به رایانه شخصی متصل کنید، سپس Command prompt را در پوشه ابزار platform اجرا کنید. سپس می توانید دستور Fastboot OEM Unlock را برای باز کردن قفل بوت لودر اجرا کنید.
  • در مرحله بعد، بازیابی سفارشی TWRP را روی رایانه شخصی خود دانلود کرده و آن را به پوشه ابزارهای پلتفرم منتقل کنید. سپس، گوشی نوکیا خود را با کابل USB به رایانه شخصی خود متصل کرده و بازیابی سریع بوت img را برای فلش بازیابی اجرا کنید.
  • مرحله بعدی این است که دستگاه خود را همانطور که در بالا توضیح داده شد روت کنید.
  • سپس، یک هسته سفارشی برای مدل دستگاه خود جستجو کنید. آن را دانلود کنید، آن را به دستگاه خود منتقل کنید و دستگاه خود را در بازیابی TWRP بوت کنید. برای راه‌اندازی دستگاه به بازیابی TWRP، اشکال زدایی USB را در دستگاه خود فعال کنید و آن را با کابل USB به رایانه شخصی متصل کنید. سپس پنجره Command Prompt را در پوشه tools platform اجرا کنید و adb reboot recovery را تایپ کنید.
  • سپس یک برنامه مدیریت هسته را دانلود و نصب کنید که به شما یک رابط برای انجام تنظیمات دلخواه می دهد
  • اکنون که یک هسته سفارشی را در دستگاه خود راه اندازی کرده اید، از برنامه مدیریت کرنل برای اورکلاک کردن دستگاه خود استفاده کنید. حداقل و حداکثر فرکانس‌هایی را برای انتخاب فراهم می‌کند که بالاتر از آن چیزی است که گوشی نوکیا هوشمند شما با آن عرضه شده است.
این مطلب را از دست ندهید   تعمیر تلفن آسیب دیده آب

بدون روت اورکلاک کردن گوشی نوکیا

با فعال کردن Force GPU Rendering و Force 4x MSAA در Developer Options می توانید اندروید خود را بدون روت اورکلاک کنید. فعال کردن آنها به طور کلی اندروید شما را بدون روت سریعتر می کند. با انجام موارد زیر فعال کنید:

  • به تنظیمات بروید
  • به سمت پایین به System رفته و روی آن کلیک کنید
  • در صفحه نمایش داده شده، به قسمت About Phone رفته و روی آن کلیک کنید
  • حدود 7 بار روی Build Number کلیک کنید. یک پیام بازشو خواهید دید که می گوید شما اکنون یک توسعه دهنده هستید

برای اورکلاک کردن گوشی نوکیا خود بدون روت

یکی دیگر از روش های اورکلاک گوشی، بدون استفاده از روت است که در ادامه به شما معرفی می شوند.

  • به Settings >> System >> Developer Options بروید
  • به پایین بروید تا Force GPU Rendering را پیدا کنید و آن را فعال کنید
  • سپس Force 4x MSAA را پیدا کرده و آن را فعال کنید

مطمئناً دستگاه شما سریعتر کار می کند. امیدوارم روش های بالا برای شما مفید بوده باشد. با آنها می توانید اندروید را با و بدون روت اورکلاک کنید.

پیشنهاد مقاله: علت خرابی موقعیت مکانی گوشی نوکیا

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − دو =