نمایندگی تعمیر گوشی نوکیا

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

4 روش مخفی برای احیای باتری تلف شده تلفن

با استفاده از تلفن های همراه که تقریباً در هر گروه سنی مورد استفاده قرار می گیرد، افراد پس از استفاده طولانی مدت به طور فزاینده ای زمان کاهش آماده به کار یا طول عمر را تجربه می کنند. اما چرا این اتفاق می افتد؟ علت اصلی آن کیفیت باتری گوشی است. به همین دلیل نگهداری باتری تلفن شما برای بهبود طول عمر بسیار مهم است، اما هرگز دیر نیست. در این راهنمای عملی، روش های اصلی را برای طولانی کردن آسان و سریع طول عمر باتری شما بیان می کنیم.

روش 1: تلفن همراه و باتری تلفن خود را پاک و تمیز کنید

پس از استفاده طولانی مدت، سطح فلزی باتری لیتیوم و حتی مخاطبین می توانند از اکسیداسیون رنج ببرند. این ممکن است طول عمر و کارایی باتری لیتیوم را کوتاه کند. هرگونه باقیمانده / زنگ زدگی را با دقت و به طور منظم از بین می برید تا باتری با تلفن تمیز باشد.

برای این کار، به آرامی با یک ابزار تمیز کننده مناسب، محتوای فلزی باتری و تلفن همراه خود را پاک کنید. این همچنین باعث بهبود کارایی شارژ و مدت زمان استفاده از باتری می شود.

روش 2: با یخ زدگی باتری خراب را به زندگی برگردانید

واکنش های لیتیوم در باتری ها با استفاده از یک فرایند تخلیه شارژ که در آن بارهای الکتریکی مثبت و منفی با یکدیگر برخورد می کنند، کار می کنند. در دمای معمولی اتاق، انرژی جنبشی نسبتاً قابل توجهی است، با این وجود چون باتری در حالت آماده به کار است، نشت برق به طور مکرر اتفاق می افتد. با این حال، در شرایط دمای پایین، پوشش لیتیوم روی سطح باتری، همراه با ساختار کوچک الکترولیت و رابط به طور قابل توجهی تغییر می کند و منجر به یک حالت غیرفعال موقتی می شود که نشت برق را به حداقل می رساند. این طول عمر باتری تلفن را افزایش می دهد و باعث می شود در دوره های بیشتری شارژ شود.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض اتصال شارژ و فلش نوکیا

مرحله 1:

باتری تلفن قدیمی خود را در روزنامه قدیمی بپیچید و آن را با فیلم پلاستیکی 2 بار دوباره بپیچید. در روش دیگر، باتری را درون کیسه پلاستیکی محکم بسته شده قرار دهید که از خیس شدن آن جلوگیری می کند.

مرحله 2:

باتری را در یخچال خود قرار دهید و پس از 3 روز آن را بیرون بیاورید.

مرحله 3:

بسته بندی را برداشته و باتری را به مدت 2 روز در مکان خنک و دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.

مرحله 4:

باتری را در تلفن خود قرار دهید اما دستگاه را روشن نکنید. در عوض، تلفن را به شارژر مناسب وصل کنید و اجازه دهید تا دستگاه 48 ساعت شارژ شود.

بعد از اینکه دستگاه به مدت 48 ساعت شارژ شد، دستگاه را روشن کرده و میزان انرژی باتری را بررسی کنید. در صورت موفقیت، این روش باتری قبلی را که از بین رفته بود دوباره زنده می کند و به شما امکان می دهد دوباره شارژ شود.

روش 3: سعی کنید باتری را روشن کنید

این روش به طور کلی برای باتری های تلفن همراه که به حداکثر عمر خود رسیده اند یا برای مدت طولانی تخلیه شده اند، موثر است. در حقیقت، این امر می تواند برای باتری تلفن هنگام حمل و نقل مسافت طولانی نیز اتفاق بیوفتد. اما اکنون می توانید یاد بگیرید که چگونه خودتان مسئله را حل کنید.

قبل از انجام این کار، به موارد زیر احتیاج دارید:

  • باتری 9 ولت، برای دسترسی آسان به پایانه های آن
  • طول سیم تقسیم شده برای اتصال به باتری
  • نوار برق برای محکم کردن سیم
  • خود باتری
این مطلب را از دست ندهید   تعمیر قطعات خرد شده تلفن

مرحله 1:

ترمینال های مثبت و منفی باتری 9 ولت به وضوح مشخص شده اند. آنها را شناسایی کنید و طرف مربوطه سیم خود را به هر ترمینال وصل کنید، مطمئن شوید که اتصال را با نوار برق برای ایمنی می پوشانید.

مرحله 2:

در باتری تلفن همراه شما، پایانه های مثبت و منفی نیز مشخص می شوند. سیم را به اینها متصل کنید، دوباره به خاطر بسپارید که با نوار برق محکم کنید. هشدار: یک سمت مثبت را به یک طرف منفی متصل نکنید.

مرحله 3:

بگذارید باتری ها بین 10 تا 60 ثانیه وصل شوند یا فقط کافی است تا باتری تلفن همراه گرم شود. دما و زمان را از نزدیک کنترل کنید.

مرحله 4:

به محض گرم شدن باتری، سریعاً باتری ها را جدا کنید. سعی نکنید باتری تلفن همراه خود را از این طریق کاملاً شارژ کنید. باتری را در تلفن خود قرار دهید. ممکن است لازم باشد باتری را در حالت باقی مانده به صورت عادی شارژ کنید، سپس سعی کنید تلفن را روشن کنید.

روش 4: یک لامپ کوچک ممکن است کمک کند

باتری قدیمی را کاملاً خالی کنید و برای فعال شدن دوباره شارژ کنید. با انجام این نوع تخلیه عمیق، هدف این است که ابتدا با تخلیه کامل انرژی داخلی، باتری را برای شارژ عمیق تر پر کنید.

شما در اینجا به 2 قطعه سیم نیاز دارید و آن را به قطب مثبت و منفی باتری تلفن خود متصل کنید. معمولاً قطب مثبت و منفی لامپ پیچ وجود ندارد، فقط سیم را به پیچ و نقطه پایین لامپ وصل کنید. به دنبال این، باتری تلفن خود را به یک لامپ کوچک 1.5 ولت متصل کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض دوربین جلوی نوکیا Lumia 925 
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 8 =