نمایندگی تعمیر گوشی نوکیا

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی علت خاموش شدن ناگهانی گوشی

علت خاموش شدن ناگهانی گوشی چیست؟ آیا علت خاموش شدن ناگهانی گوشی نوکیا ساده با خاموش شدن ناگهانی گوشی هواوی، علت خاموش روشن شدن سامسونگ متفاوت است؟ چه مشکلات سخت افزاری باعث خاموش شدن ناگهانی htc، سامسونگ، هواوی دیگر برندها میشود؟ اگر این سوالات شما را درگیر کرده است؛ پس در ادامه همراه ما باشید تا با چند علت خاموش شدن ناگهانی گوشی موبایل در هر نوع برندی آشنا شوید.

دلایل خاموش شدن ناگهانی گوشی چیست؟

آیا گوشی شما به طور ناگهانی خاموش میشود؟ آیا به دنبال بررسی علت خاموش شدن ناگهانی گوشی خود هستید؟ خاموش شدن ناگهانی گوشی در هنگام کار با آن یکی از مشکلاتی است که گریبانگیر برخی از کاربران تلفن همراه شود. مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی می تواند بنا به دلایل مختلفی ایجاد شود که برخی از آن ها ممکن است سخت افزاری و برخی دیگر نیز نرم افزاری باشد. معمولا در موارد نرم افزاری به سادگی می توان این مشکل را با چند ترفند ساده حل نمود. اما در موارد سخت افزاری نیاز است که از متخصصان فعال در زمینه تعمیر گوشی، کمک بگیریم چون خاموش شدن ناگهانی گوشی در برخی موارد می تواند بسیار آزار دهنده باشد. اکنون در این پست به سراغ دلیل خاموش شدن گوشی رفته ایم. پس برای رسیدن به جواب سوالات خود با ژابیت همراه شوید.

آیا دلایل خاموش شدن گوشی موبایل در هر برندی متفاوت است؟

خیر دلایل خاموش شدن ناگهانی موبایل در تمامی برندها تقریبا یکی است. مشکلات سخت افزاری و یا نرم افزاری ممکن است گریبان گیر گوشی شما شده باشد که باعث خاموش شدن ناگهانی موبایل شما میشود. به طور کلی پس علت خاموش شدن ناگهانی نوکیا، علت خاموش شدن گوشی هواوی، علت خاموش شدن گوشی ال جی، علت خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ j5 علت خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ j7 خاموش شدن ناگهانی گوشی های htc علت خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ a50 علت خاموش و روشن شدن گوشی سامسونگ و… تقریبا یکی است. که با هم در ادامه به شرح آن ها پرداخته ایم.

مشکلات نرم افزاری گوشی، از دلایل خاموش شدن ناگهانی گوشی

 برنامه های مخرب و مشکلات نرم افزاری از مواردی است که می تواند دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی باشد. نکته مهم این است که اگر قبل از خاموش شدن ناگهانی گوشی، ابتدا موبایلتان هنگ می کند سپس بعد از چند ثانیه صفحه نمایش سیاه و خاموش می شود، این احتمال زیاد است که دلیل مشکلات شما، تنها برنامه های گوشیتان است. باید برگردید و به برنامه هایی که در این مدت اخیر نصب کرده اید نگاهی بیندازید.

این مطلب را از دست ندهید   بلندگوی خارجی نوکیا Lumia 800

برای حل این مشکل می توانید از آنتی ویروس های قدرتمند مناسب گوشی استفاده کنید. اگر در طول روز چندین بار گوشی خاموش می شود، می توانید از حالت Safe Mode استفاده نمایید. که در حالت سیف مود، گوشی موبایل بدون تاثیرپذیری از برنامه های نصب شده، کار می کند. در صورتی که مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی شما در حالت سیف مود حل شود، بدان معناست که بد افزارها یا نرم افزارهای مخرب روی عملکرد گوشی تاثیر می گذارند.

مشکلات سخت افزاری، دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی و ریستارت

دو مورد مهمی که منجر به خراب شدن قسمت های سخت افزاری و در نهایت خاموش شدن ناگهانی گوشی می شوند وارد شدن ضربه و خیس شدن گوشی است. معمولا گوشی های ضد آب یا حتی گوشی های معمولی که تعمیر می شوند، دچار چنین مشکلاتی خواهند شد. اگر به تازگی گوشی خود را دست یک تعمیرکار سپرده اید، این احتمال وجود دارد که قطعات به خوبی تنظیم نشده باشند.

در کل خراب شدن تاچ و ال سی دی گوشی ممکن است از دلایل ریستارت شدن گوشی به صورت خودکار باشد. بهتر است اگر فکر میکنید دلیل مشکلتان همین مورد است، از یک تعمیرکار متخصص  که ژابیت به شما معرفی میکند کمک بگیرید تا مشکل خامش شدن ناگهانی گوشی شما حل شود.

ایجاد خلل در سلامت باتری دلیل رایج خاموش شدن گوشی

 یکی از اصلی ترین و شایع ترین دلایلی که ممکن است باعث خاموش شدن ناگهانی گوشی شود، باتری آن است. اگر هنگام استفاده از گوشی ناگهان گوشی خاموش می شود و حتی با فشردن دکمه پاور نیز روشن نمی شود به سلامت باتری آن شک کنید. معمولاً گوشی های اندرویدی سیستم عاملی ساده اما بسیار حساسی دارند که در استفاده های طولانی مدت مثلا در هنگام استفاده از بازی های اندرویدی به یکباره داغ کرده و خاموش می شوند و علت آن ضعیف شدن باتری گوشی در استفاده های طولانی مدت است.

برای آگاهی از سطح سلامت باتری گوشی اندروید خود، از طریق شماره گیر گوشی، کد ##4636## را شماره گیری نمایید. دقت داشته باشید که همه علائم و ارقام را صحیح و به ترتیب یاد شده، وارد نمایید. در صفحه ای که مشاهده می نمایید، گزینه Battery Information را انتخاب کنید، حال لیستی از وضعیت باتری را مشاهده می نمایید. توجه داشته باشید که در قسمت Battery Health حتما عبارت Good که به معنی سلامت باتری گوشی شما می باشد، درج شده باشد. در غیر اینصورت، نشان دهنده این است که باتری گوشی شما در وضعیت مناسبی نیست  و هر چه سریعتر باید نسبت به تعویض و جایگزینی آن اقدام نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   افزایش حافظه داخلی گوشی

علت خاموش شدن ناگهانی گوشی با داشتن شارژ

 خاموش شدن ناگهانی گوشی زمان هایی که هنوز شارژ دارد مربوط به باطری آن میباشد. معمولا باتری های خراب تا میزان خاصی انرژی در اختیار گوشی قرار می دهند سپس خاموش می شود. به طور مثال ممکن است شارژ باتری به 30 درصد برسد سپس خاموش شود. برای حل این مسئله می توانید گوشی را کالیبره کنید.

ممکن است واقعا شارژ گوشی تمام شده باشد اما چیزی که به عنوان شارژ باقی مانده روی صفحه نمایش نشان داده می شود، اطلاعات نادرستی باشد. کالیبره کردن گوشی، راه حل این مسئله است. بدین معنی که گوشی خاموش را به شارژ زده و آن را تا صد در صد شارژ کنیم تا در صد باطری درست شود.

خاموش شدن خودکار گوشی به دلیل گرم شدن بیش از حد گوشی

 یکی دیگر از موارد مهمی که حتی با وجود شارژ داشتن گوشی موجب خاموش شدن ناگهانی موبایل می شود  گرما است. گرم شدن بیش از حد در کل به شدت روی باتری و قسمت های دیگر گوشی تاثیر گذار است. بنابراین برخی از گوشی ها زمانی که خیلی داغ می شوند، برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به قسمت های مختلف گوشی، خاموش می شوند. راهکار حل این مسئله استفاده از قاب مناسب گوشی است. هنگام خرید کاور اطمینان حاصل کنید که دوربین، سنسور نور یا سنسور مجاورت در بالای گوشی را پوشش نمی دهد که ممکن است شروع به گرفتن صفحه نمایش وخاموش شدن ناگهانی گوشی شما شود.

دانلود برنامه ناسازگار با گوشی دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی

همیشه سعی کنید برنامه های مناسب را روی گوشی تان نصب نمایید؛ برنامه ای که به سیستم عامل گوشی آسیب نرسانده و متناسب با ورژن گوشی شما باشد. اصولا هنگام دانلود برنامه نامناسب و ناسازگار از یک منبع ناشناس گوشی به طور ناگهانی خاموش شده و دیگر روشن نمی شود. در هنگام دانلود برنامه ها دقت داشته باشید که از یک منبع معتبر دانلود صورت گیرد و همچنین با ورژن دستگاه تان سازگاری داشته باشد.

خاموش شدن ناگهانی گوشی هنگام استفاده از شارژر تقلبی و بی کیفیت

گاهی ممکن است علت خاموش شدن ناگهانی گوشی خراب بودن یا فیک بودن شارژر و سیم شارژر گوشی باشد، پس باید از یک شارژر مناسب استفاده کنید که مختص گوشی خودتان و مناسب مقدار ولتاژ ورودی موردنیاز گوشی تان باشد. باید توجه داشته باشید هیچگاه شارژر گوشی دیگری را به گوشی تان نزنید چون ممکن است ولتاژ برق قوی تری به دستگاه وارد شده و گوشی به یکباره خاموش شده و یا در مواردی حتی بسوزد.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض دکمه‌های کنار Nokia

قدیمی بودن ورژن برنامه ها علت خاموش شدن ناگهانی گوشی

هنگ کردن و مشکل نرم افزاری در بعضی برنامه ها نیز می تواند علت خاموش شدن ناگهانی گوشی باشد مثلاً هنگام باز کردن و اجرا نمودن یک برنامه خاص به یکباره گوشی خاموش می شود و این بدان علت است که سیستم عامل نمی تواند ورژن قدیمی برنامه را اجرا نماید.

اشکال در نمایشگراز دلایل خاموش شدن ناگهانی گوشی

اگر گوشی تان به یکباره خاموش شد و با فشردن دکمه پاور نیز روشن نمی شود؛ اما به هنگام فشردن دکمه پاور لرزش و یا حتی صدای کوچکی در گوشی حس می کنید به احتمال زیاد باید صفحه نمایشگر و ال سی دی گوشی تان دچار مشکل شده باشد که یک صفحه سیاه در حالت خاموش و روشن مشاهده خواهید کرد.

تهیه نسخه پشتیبان و تنظیم مجدد راهکاری برای خاموش شدن ناگهانی گوشی

 اغلب تنظیم مجدد تلفن همراه برای اکثر مشکلات آخرین راه حل است ، اما بازنشانی داده های کارخانه در تلفن اندروید  می تواند اکثر موارد مشکلات مربوط به تلفن همراه شما را برطرف کند ، به خصوص وقتی که از نرم افزار استفاده می شود. قبل از شروع تنظیمات و تنظیم مجدد داده های کارخانه دستگاه خود توصیه می کنیم در Android نسخه پشتیبان تهیه کنید.                   به قسمت  تنظیمات گوشی خود رفته  و گزینه Backup and Reset را در این بخش انتخاب کنید، سپس در مرحله بعد ، تنظیم مجدد داده های Factory را انتخاب کنید و روی قسمت تنظیم مجدد ضربه بزنید. پس از آن می توانید برای تنظیم مجدد تلفن خود روی ERASE EVERYTHING کلیک نمایید.  پس از اتمام فرآیند تنظیم مجدد ، دستگاه به طور خودکار مجدداً راه اندازی می شود و باید شما یک بار دیگر آن را تنظیم نمایید.

اطمینان داشته باشید که قبل از تنظیم مجدد، گوشی شما حداقل 35٪ شارژ شده باشد یا به یک شارژر HTC متصل باشد و به طور فعال شارژ می شود.  نام و رمزعبور حساب Google خود را بلد باشید زیرا پس از تنظیم مجدد کارخانه ، به قفل تلفن همراه خود نیاز دارید اگر رمز ورود حساب Google خود را فراموش کرده اید ، از مرورگر وب رایانه خود استفاده کنید و برای بازنشانی رمز ورود خود ابتدا به آدرس www.google.com/accounts/recovery بروید.

 برای انجام تنظیم مجدد کارخانه مراحل زیر را انجام دهید.

 به  قسمت settings رفته، روی System > Reset options ضربه بزنید واردBackup & reset شده  روی Erase all data (factory reset) کلیک کرده و سپس روی Reset phone ضربه بزنید.

5/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + دوازده =