نمایندگی تعمیر گوشی نوکیا

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عدم وجود نوار سیگنال در گوشی. چه از یک دستگاه اندرویدی مانند گوشی نوکیا یا از آیفون استفاده می‌کنید، مواردی که در آن دستگاه مشکلاتی را در شبکه ایجاد می‌کند بسیار رایج است و این مشکلات می‌تواند برای شما مشکل ساز باشد. ما این مقاله را گرد هم می‌آوریم تا به کاربران کمک کنیم مشکلات سیم‌کارت و کار شبکه مانند مشکل «سیم کارت درج شده است اما سرویسی وجود ندارد» در اندروید و آیفون و مشکل «تلفن سیم‌کارت را می‌شناسد اما نوار سیگنال را نمی‌شناسد» را حل کنند.

از آنجایی که گوشی نوکیا شما نشان می‌دهند که سیم‌کارت وارد شده است، مشکل در بسیاری از موارد مربوط به گوشی نوکیا شماست نه سیم‌کارت، اما مواردی را دیده‌ایم که کاربران این مشکلات را تجربه کرده‌اند و اتفاقاً مشکل از سیم‌کارت آن‌ها بوده است. در این مقاله می‌خواهیم راه‌حل‌های مختلفی را برای مشکلات «سیم‌کارت درج شده اما سرویس ندارد» و «تلفن سیم‌کارت را تشخیص می‌دهد اما نوار سیگنال ندارد» بررسی کنیم.

عدم وجود نوار سیگنال در گوشی

رفع 1 عدم وجود نوار سیگنال در گوشی

هر زمان متوجه شدم که تلفن من تشخیص می دهد که یک سیم کارت وجود دارد اما تلفن من نوار سیگنال ندارد، چند کار مختلف برای عیب یابی آن انجام می دهم. به جای این که این یک راه حل خاص باشد، چک لیستی از مواردی است که ممکن است در دستگاه شما اشتباه باشد، چیزهایی که می توانید فوراً برای رفع این مشکل به آنها نگاه کنید.

  • راه اندازی مجدد تلفن و بررسی اینکه سیم کارت به درستی نصب شده است برای برخی کارآمد بوده است، زیرا متوجه شده ایم که این مشکل در عرض چند دقیقه یا پس از راه اندازی مجدد دستگاه برطرف می شود، اولین چیزی است که توصیه می کنیم امتحان کنید.
  • دومین کاری که می خواهید انجام دهید این است که فعال بودن خط تلفن شما را تأیید کنید. در حالی که این لزوما نباید باعث ناپدید شدن نوارهای سیگنال شود، می تواند یک علت باشد. اگر خط فعال است، ممکن است نکته بعدی را در این چک لیست امتحان کنید.
  • همچنین می‌خواهید بررسی کنید که آیا در منطقه تحت پوشش شرکت مخابراتی خود هستید یا خیر. خواه AT&T، Verizon یا T-Mobile باشد، اگر خارج از منطقه تحت پوشش اپراتور تلفن همراه خود هستید، به احتمال زیاد اندروید یا آیفون شما سیم کارت را تشخیص می دهد اما هیچ نوار سیگنالی را نشان نمی دهد.
  • حالت هواپیما یکی دیگر از مقصران زمانی است که تلفن من نوار سیگنال ندارد اما سیم کارت در آن قرار داده شده است. بررسی این یکی نسبتاً آسان است.
  • اگر در طرح شرکت مخابراتی خود تماس Wi-Fi دارید، تأیید کنید که تماس Wi-Fi روشن است. اگر اینطور نیست، آن را روشن کنید و ببینید آیا با این کار مشکلات برطرف می شود.
این مطلب را از دست ندهید   صفحه لمسی نوکیا Lumia 520

تعمیرات تخصصی و حرفه ای گوشی نوکیا

رفع 2 عدم وجود سرویس در سیم کارت درج شده

راه حل سریع دیگر برای تشخیص اینکه آیا همه چیز درست است یا خیر، قرار دادن سیم کارت دیگری در سینی سیم است، جایی که سیم کارتی را پیدا می کنید که هیچ نوار سیگنالی را نشان نمی دهد و آن سیم کارت (سیم کارتی که نوار سیگنال را نشان نمی دهد) را در دستگاه دیگری قرار دهید. اگر سیم‌کارت در دستگاه دیگری کار می‌کند، با روشن شدن سرویس، به احتمال زیاد این سینی سیم‌کارت دستگاه قبلی است. در مواردی که قرار دادن یک سیم‌کارت جدید در سینی سیم‌کارت دستگاه قبلی، نوارهای سیگنال را نمایش می‌دهد، در این صورت ممکن است دستگاه سیم‌کارت‌ها را انتخاب کند یا دستگاه‌های انتخاب‌کننده سیم‌کارت.

رفع 3 بررسی تنظیمات شبکه

اگر تلفن سیم کارت را تشخیص می دهد اما سیگنالی ندارد، می خواهید تنظیمات شبکه سیم کارت دستگاه را برای یافتن خودکار شبکه های تلفن همراه تنظیم کنید. شما همچنین می خواهید بالاترین اولویت شبکه را بدهید. بسته به نوع تلفنی که استفاده می‌کنید، بررسی تنظیمات شبکه/اینترنت برای جابه‌جایی خودکار بین 2G، 3G، 4G و 5G باعث می‌شود وقتی در منطقه‌ای هستید که پوشش شبکه بالاتری ندارد، دستگاه به‌طور خودکار به چیزی پایین تر

رفع 4 بررسی رتبه شبکه سیم کارت و تلفن

اگر سیم کارت وارد شده است اما سرویسی وجود ندارد، چیزی که می خواهید بررسی کنید رتبه شبکه دستگاه مورد نظر است. اگر سیم‌کارت شما قدیمی‌تر است، مثلاً یک سیم‌کارت 2G، یک تلفن پیشرفته‌تر با مشخصات شبکه 4G و بالاتر ممکن است با آن خوب کار نکند. شما باید سیم کارت را بین 4G و 5G ارتقا دهید. این مورد برای افرادی که مشکلات «تلفن من هیچ نوار سیگنالی ندارد» و «تلفن من سرویسی ندارد» را در تلفن‌های اندرویدی مانند دستگاه‌های نوکیا دارند، صادق است.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر صفحه شکسته تلفن

متوجه شدم وقتی تلفن من می گوید سرویسی ندارد اما یک سیم کارت در آن قرار گرفته است، گوشی نوکیا هوشمند ممکن است مشکل داشته باشد. اگر اسمارت فون دارای رتبه 2G یا 3G باشد، قرار دادن سیم کارت در شبکه 4G یا 5G احتمالاً در نهایت خدماتی را نشان نمی دهد و بین نوارهای سیگنال بسیار کم و بدون نمایش وجود خواهد داشت.

رفع 5 سرویس نداشتن سیم کارت وارد شده

در حالی که سایر اصلاحات مربوط به زمانی که تلفن سیم کارت را تشخیص می‌دهد اما سیگنالی را نشان نمی‌دهد، کاملاً بر اساس تنظیمات است، این و مورد بعدی بر روی امکانات فنی بیشتر تمرکز می‌کنند. اگر سعی می‌کنید از سیم‌کارت روی گوشی نوکیا دیگر استفاده کنید، و به خوبی کار می‌کند، و سعی کنید از سیم‌کارت‌های دیگر روی گوشی نوکیا استفاده کنید و کار نکردند، به احتمال زیاد صفحه سیم‌کارت گوشی نوکیا معیوب است و ممکن است برای بررسی آن به یک متخصص نیاز داشته باشد.

رفع 6 نداشتن نوار سیگنال

همچنین می خواهید سیم کارت مورد نظر را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که روکش مسی سیم کارت فاقد تراشه است یا تغییر رنگ دارد، ممکن است زمان تعویض آن فرا رسیده باشد. اگر مشکل سیم کارت باشد، شرکت مخابراتی تلفن همراه شما می تواند سیم کارت را جایگزین کند. به عنوان یک قاعده کلی، مشکل را در چندین دستگاه دوباره ایجاد کنید تا مطمئن شوید که سیم کارت است.

پیشنهاد مطالعه: شایع ترین علل مشکلات گوشی نوکیا

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − نه =