نمایندگی تعمیر گوشی نوکیا

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل پرش آنتن گوشی چیست؟

1- آنتن دهی به صورت ظاهری یا کاذب:  در این حالت گوشی فقط به صورت ظاهری آنتن دارد. ولی در واقع نه میشود با آن شماره گرفت ونه زنگ میخورد.

2- آنتن دهی به صورت لحظه ای وموقت: در این صورت آنتن گوشی هنگام روشن شدن وجود دارد اما کمی با گذشت زمان آنتن قطع شده و گوشی دیگر آنتن نمیدهد.

3- گوشی به صورت آفلاین یا بدون آنتن است: در این حالت گوشی ها سیم کارت را نمیخوانند ویا در اصطلاح آنتن نمیدهد.

 رفع مشکل آنتن‌ دهی انواع گوشی ها

برای حل مشکل آنتن ندادن گوشی همراهتان می‌توانید راه‌های زیر را امتحان کنید:

۱. مطمئن شوید که گوشی شما در حالت پرواز قرار ندارد.

۲. از کافی بودن اعتبار برای برقراری تماس، اطمینان حاصل کنید.

۳. از درست بودن شماره‌ای که گرفته‌اید مطمئن شوید.

۴. موقعیت مکانی خود را تغییر دهید. اگر آنتن گوشی‌یتان برگشت، بدین معنی است که جایی که قبلا در آن بودید پوشش ایرانسلی نداشته است.

۵. از تنظیمات گوشی خود اطمینان حاصل کنید.

۶. سیم‌کارت‌تان را از گوشی خارج کنید و دوباره در گوشی قرار دهید.

۷. سیم‌کارت‌تان را عوض کنید. اگر آنتن گوشی‌یتان برگشت بدین معنی است که مشکل از سیم‌کارت‌تان است.

 دلایل پرش آنتن گوشی:

  1. تنظیمات و سویچ بین شبکه های ۲G ، ۳G و ۴G

از دلایل پرش آنتن گوشی های هوشمند هواووی ، سامسونگ ، سونی ، اچ تی سی و.. میشود به سوئیچ و پرش آنتن بین شبکه های موبایل ۲G ، ۳G و ۴G در مناطق مختلف اشاره کرد. اگر میخواهید آنتن شما در شرایط حساس و مهم بدون پرش و سوئیچ در حالت نرمال قرار داشته باشد، و استفاده از شبکه های موبایلی پیشرفته تر مثل ۳G و ۴G برای شما مهم نیست پیشنهاد ما این است که در قسمت تنظیمات شبکه  گوشی رفته

 ( گوشی اندروید Setting > Wireless and networks >More..>Mobile Networks ) (گوشی آیفون Setting > Cellular فعال بودن ENABLE 4G بردارید)

حالت شبکه (Network Mode) گوشی خود را بر روی GSM only که به عنوان شبکه ۲G شناخته میشود قرار دهید.

به صورت پیشفرض بر روی گزینه انتخاب اتوماتیک LTE/GSM/WCDMA (auto connect)  یا گزینه ترجیحا شبکه بهتر Prefer قرار گرفته است، که در اینجا LTE نشانگر شبکه ۴G  و WCDMA یا UMTS نشانگر شبکه ۳G میباشند که شما باید آن را بر روی شبکه GSM یا همان ۲G قرار دهید.

باید توجه داشته باشید که  در گوشی های دو سیم  کارته اول باید سیم کارت و اپراتور مورد نظر را انتخاب سپس این تنظیمات را اعمال نمایید، در برخی از گوشی های اندروید مثل هواوی و.. فقط سیم کارت اول قابلیت ۳G و ۴G دارد و اسلات دوم تنها بر روی شبکه ۲G قرار میگیرد.

این مطلب را از دست ندهید   افزایش حافظه داخلی گوشی

اگر با انجام تنظیمات گفته شده باز هم  با مشکل پرش آنتن گوشی و از دست رفتن تماس ها مواجه شدید میتوانید از روش های بعدی استفاده نمایید.

مشکلات سخت افزار آنتن دهی مانند مدار آنتن گوشی و قطعات آن

مشکلات سخت افزاری نیز باعث پرش آنتن گوشی و قطع و وصل شدن آنتن گوشی میشود. اگر از محافظ گوشی استفاده نمی کنید و فکر می کنید ممکن است گوشی شما دچار ضربه شدیدی شده است، این احتمال وجود دارد که آنتن اصلی گوشی که اصلی ترین بخش مدار آنتن است دچار مشکل شده باشد.

وظیفه اصلی آنتن گوشی جذب و دفع امواج و فرکانس ها میباشد واصلی ترین نشانه های خرابی آنتن گوشی،  ضعف شدید آنتن و در مواقعی حتی عدم آنتن دهی گوشی است.

البته قطعات دیگر مانند آی سی PF، آی سی RF و VCO باید سالم باشند تا آنتن دهی به شکل درست انجام گیرد.

با توجه به اهمیت سلامت قطعات سخت افزاری، می توانید با مراجعه به تعمیرکاران متخصص و حرفه ای که ما در سایت ژابیت به شما معرفی میکنیم، مطمئن شوید که مشکل پرش آنتن گوشی به قطعات سخت افزاری مربوط است یا خیر!

چیپ سیمکارت را برای رفع مشکل پرش آنتن بررسی کنید.

خراب بودن چیپ گوشی نیز گاهی اوقات یکی از دلایل پرش آنتن گوشی وقطع و وصل شدن آنتن گوشی میشود. گاهی پیش می‌آید بدون آنکه ضربه‌ای به گوشی وارد شود آنتن گوشی بپرد. در چنین مواقعی باید ابتدا چپپ سیم کارت گوشی خود را بررسی نمایید چون ممکن است به علت های مختلفی مثل فرسوده شدن، کارایی خود را از دست داده باشند و سیم کارت به درستی در آن قرار نگیرد. در برخی مواقع  قرار دادن جسم خارجی مانند کاغذ و یا دستمال کاغذی در پشت سیم کارت میتواند از تکان خوردن و قرار گیری نادرست جلوگیری نماید.

 فرسوده شدن سیم کارت، تمیز کردن یا تعویض آن برای رفع مشکل پرش آنتن

فرسوده شدن سیم کارت نیز از جمله دلایل عمده در پرش آنتن گوشی میباشد. علاوه بر چیپ گوشی ممکن است علت قطع و وصل شدن آنتن موبایل ، خود سیم کارت نیز باشد . شاید سیم کارت شما دچار مشکلاتی مثل خط و خش ، وارد شدن ضربه و خارج شدن از فرم طبیعی خود و.. شده باشد و به خوبی کار نکند. برای اینکه اطمینان حاصل کنید که مشکل از سوی سیم کارت شما نیست ابتدا آن را بر روی یک گوشی اندروید یا آیفون دیگر تست نمایید و یا جای سیم کارت ها را در گوشی خود عوض کنید تا مطمئن شوید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه غیرفعال کردن Screen Mirroring در نوکیا

 قرار گفتن در نقظه جغرافیایی که از نظر آنتن دهی دچار مشکل است

ممکن است مشکل قطع و وصل شدن آنتن همراه اول ، ایرانسل و.. همیشه از گوشی شما نباشد و قرار گرفتن در نقاطی که دارای آنتن دهی ضعیف از سوی اپراتور مورد نظر هستند باعث شود تا سیگنال دریافت آنتن قطع یا بسیار ضعیف شود وگوشی شما به صورت مداوم در حال رومینگ داده ها و یا سوئیچ بر روی شبکه های ۲G ، ۳G یا ۴G باشد.

بهم خوردن تنظیمات شبکه گوشی از دلایل پرش آنتن گوشی

یکی دیگر از دلایلی که باعث پرش آنتن گوشی ویا قطع و وصل شدن آنتن گوشی  میشود، بهم خوردن تنظیمات پیش فرض شبکه گوشی است ، اگر چندان به تنظیمات پیش فرض شبکه گوشی خود آشنایی ندارید ابتدا آن را در اینترنت جستجو کنید و سپس تا جایی که میتوانید حالت شبکه گوشی خود را به تنظیمات اولیه برگردانید؛ در صورتی که موفق به انجام این کار نشدید از گزینه های مثل بازگشت به تنظیمات کارخانه ، ریست و.. استفاده کنید. در نظر داشته باشید که این گزینه ها باعث از بین رفتن برخی از موارد ذخیره شده در گوشی شما میشود.

 کیس و لوزام جانبی گوشی از دلایل قطع و وصل شدن آنتن گوشی

قاب گوشی و لوازم جانبی اندروید ، آیفون در برخی از موارد می توانند علت رفتن آنتن گوشی و قطع و وصل شدن آن باشند. بهتر است  برای مدتی گوشی خود را از قاب و کیس مخصوص خود خارج کرده و بدون آنها استفاده کنید ، در برخی موارد مشکل آنتن دهی و پرش آنتن گوشی سامسونگ ، هواوی ، سونی ، آیفون ، اچ تی سی ، شیائومی و.. شما را رفع میکند.

 قطع شدن سرویس آنتن دهی گوشی به دلیل رجیستر نشدن

از رجیستری شدن گوشی خود مطمئن شوید. در صورتی که گوشی جدیدی تهیه کرده اید یا از رجیستری گوشی خود مطمئن نیستید، به این مسئله فکر کنید که شاید قطع شدن آنتن گوشی به رجیستری نبودن موبایل بر میگردد. شناسه 15 رقمی (IMEI) گوشی را که معمولا روی جعبه ی گوشی یا زیر باتری نوشته شده است را به شماره 7777 ارسال کنید تا از ریجستری بودن گوشی خود مطمئن شوید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض باتری Nokia Lumia 925

 میزان شارژ گوشی روی آنتن دهی موبایل تاثیرگذار است!

جالب است که بدانید میزان شارژ گوشی روی آنتن دهی موبایل موثر است. برخی از گوشی ها، زمانی که شارژ کمی دارند، قدرت کمتری برای دریافت و ارسال سیگنال در نظر می گیرند و این مسئله باعث می شود تا آنتن دهی با مشکل مواجه شده و یا باعث قطع و وصل شدن آنتن گوشی شود. اگر به مناطقی میروید که احتمال آنتن دهی در آنجا کم است، حتما گوشی خود را شارژ کنید یا یک پاور بانک و شارژر فندکی همراه خود داشته باشید.

به فضای باز بروید تا گوشی شما دچار پرش آنتن نشود.

در جای بسته آنتن دهی گوشی اصولا با مشکل مواجه میشود که در این شرایط اگر در آپارتمان هستید یکی از پنجره‌ها را باز  و گوشی خود را بیرون ببرید. این روش در میزان آنتن دهی شما تاثیرگذار است.

راه حل هایی برای حل مشکل عدم آنتن دهی گوشی شیائومی

 گوشی خود را restart کنید.

بردن به حالت پرواز.

اپراتور شبکه تلفن همراه را دستی تنظیم کنید.

شدت واقعی سیگنال آنتن موبایل خود را بدانید.

به تنظیمات کارخانه برگردید.

حل مشکل پرش آنتن سامسونگ با دو روش ساده

دلایل پرش آنتن گوشی های سامسونگ در مدل های مختلف مثلj7  ، a50 و … همگی مثل هم هستند. قبل از اینکه به خراب شدن قطعات گوشی سامسونگ و عدم سلامت سخت افزار مربوط به آنتن دهی مشکوک شوید بهتر است این دو راه حل ساده را امتحان کنید.

1) یکبار گوشی را ری استارت کنید. ممکن است آنتن گوشی تحت تاثیر نرم افزارهای مختلف پریده باشد.

2) گوشی را روی حالت بدون آنتن یا همان Airplane Mode قرار دهید سپس بعد از 60 ثانیه این گزینه را خاموش کنید.

اگر مشکل آنتن دهی گوشی بر طرف نشد وهمچنان مشکل قطع و وصل شدن آنتن گوشی را داشتید از روش های بالا استفاده نمایید.

کد آنتن دهی همراه اول

 شماره گیری کد دستوری آنتن دهی همراه  اول: ستاره ۱۰ ستاره ۲۹ مربع را گرفته و از داشتن آنتـن شبکه‌ هـمراه اول بـر روی صفحه‌ گوشی خود اطمینان پیـدا میکنید.

 کد آنتن دهی ایرانسل

از چپ به راست:

#شماره موردنظر* ۱۵۵*

4/5 (3 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 3 =