نمایندگی تعمیر گوشی نوکیا

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلیل از کار افتادن سنسور اثر انگشت گوشی چیست؟

شش نوع حسگر اثرانگشت وجود دارد؛ نوری، حسگرهای نیمه‌هادی (خازنی، رادیویی، حرارتی، فشاری) و فراصوت. به‌دلیل اینکه بیشتر حسگرها از نوع اپتیکال، خازنی و فراصوت هستند، در مورد آن‌ها بیشتر بدانید:

ساختار حسگر اثرانگشت و نحوه‌ی عملکرد آن

در بیشتر حسگرهای متداول (البته نه همه‌ی آن‌ها) ابتدا تصویری از اثرانگشت تهیه و پس از شناسایی بخش‌‌های مختلف آن و تهیه‌ی الگو، الگوی تهیه‌شده به‌صورت دیجیتالی با نمونه‌ی ذخیره‌شده مطابقت داده می‌شود.

آموزش ۹ روش حل مشکل کار نکردن حسگر اثر انگشت در گوشی سامسونگ، هواوی و..

 حسگر اثر انگشت دربیشتر گوشی های هوشمند جدید وجود دارد. که در تامین امنیت و تایید هویت این حسگر اثر انگشت کاربرد زیاد و گسترده ای دارد. گاهی اوقات به دلایل مختلف این حسگر در گوشی از کار می افتد. به برخی دلایل نرم افزاری، این حسگر ممکن است به درستی عمل نکند و یا حتی به طور کلی کار نکند. در این صورت دستورالعمل های زیر را  برای مشکل کار نکردن سنسور اثر انگشت در گوشی های سامسونگ، ال جی، هواوی، سونی و.. را میتوانید در این مقاله درژابیت بیاموزید تا این مشکل رفع شود.

1) چک کردن وضعیت سخت افزاری سنسور در زمان مشکل کار نکردن سنسور اثر انگشت (کد تست سلامت سنسور اثر انگشت)

هنگام خراب بودن سنسور اثر انگشت، قفل گوشی را باز میکنید و کد تست سنسوراثر انگشت (#0) را وارد کرده و روی Call ضربه میزنید. بعد از آن یک صفحه باز می شود که گزینه های متفاوتی مانند touch، sleep، LED و موارد مشابه دارد. از بین این گزینه ها شما باید Sensor را انتخاب کنید. بعد از آن سنسور گوشی شما فعال می شود و در این قسمت باید انگشتی که قبلا اثر آن را ثبت کرده بودید را روی سنسور قرار دهید.

اگر سنسور حسگر، اثر انگشت شما را شناسایی کند، یعنی هیچ مشکلی از نظر سخت افزاری وجود ندارد. اما اگر سنسور، هیچگونه عکس العملی به اثر انگشت نشان ندهد، یعنی مشکلات سخت افزاری برای گوشی شما پیش آمده که به اختلال در عملکرد سنسور اثر انگشت منجر شده است.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض سینی سیم کارت نوکیا

 عدم استفاده از قاب گوشی و وارد شدن ضربه به موبایل می تواند از عوامل خرابی های سخت افزاری باشد. برای حل این مشکل، گوشی هوشمند خود را به یک تعمیرکار متخصص  که میتوانید نشانی آن را در ژابیت بیابید نشان دهید.

2) در زمان کار نکردن حسگر اثر انگشت شدت قرار گیری انگشت را بیشتر کنید.

 تفاوت درحسگرهای اثر انگشت گوشی های نسل قدیم با نسل جدید حسگرهای اثر انگشت که از قاب پشتی به قاب جلویی جابجا شده اند و در زیر صفحه نمایشگر با آخرین فناوری روز قرار گرفته اند بسیار است.

در نسل های ابتدایی این نوع حسگر اثر انگشت، یک نوع مشکل وجود دارد که طبیعی است. چرا که برای اولین بار بصورت جهانی مورد استفاده قرار گرفته است و باید امتحان شود و این به معنای عدم کارکرد نیست و بلکه به معنای کارکرد نسبتا ضعیف آن می باشد.

حسگر اثر انگشت کار نمیکند

3)  محل حسگر را تمیز کنید تا سنسور حسگر اثر انگشت درست کار کند.

در برخی گوشی ها مانند گوشی های سامسونگ  a50 ، a30 و.. در قسمت قاب جلویی و پشتی از گوریلا گلس استفاده شده است که از گوشی در مقابل آسیب های احتمالی جلوگیری کند. این صفحه شیشه ای می تواند در طول زمان آلوده شود اگر آنرا تمیز نکنید، طبیعتا در صفحه نمایش ذرات آلوده اجازه اسکن مناسب و صحیح را به گوشی نمیدهد.

اگر از الکل برای پاک کردن گوشی استفاده میکنید این این احتمال وجود دارد که به سنسور اثر انگشت گوشی، آسیب وارد شود.

 4) آپدیت کردن سیستم عامل گوشی برای حل مشکل از کار افتادن حسگر اثر انگشت هواوی، سامسونگ و..

زمانی که سنسور حسگر اثر انگشت از کار افتاده باشد چون این سنسور با سیستم عامل مرتبط است، بروز مشکلات مختلف در سیستم عامل می تواند در عملکرد این سنسور اختلال ایجاد کنید. پس یکی از کار هایی که در زمان کار نکردن سنسور اثر انگشت می توان انجام داد، این است که گوشی خود را به آخرین سیستم عامل موجود آپدیت کنید.

این مطلب را از دست ندهید   قاب پشتی نوکیا Lumia 920

5) فعال کردن screen sensitivity برای حل مشکل از کار افتادن حسگر اثر انگشت گوشی

 اگر حسگر اثر انگشت شما بر روی صفحه نمایش قرار دارد، باید یک گزینه به نام screen sensitivity را فعال کنید برای افزایش میزان حساسیت صفحه نمایشگر؛ با این قابلیت می تواند انگشت شما را هر چه بهتر شناسایی کند و همیشه نیاز به تمیز کردن سطح حسگر اثر انگشت نخواهید داشت. برای فعال کردن این قابلیت در گوشی های سامسونگ، طبق مراحل زیر پیش بروید؛

درقسمت تنظیمات، گزینه «صفحه نمایش» یا Display را انتخاب کنید.

کمی به سمت پائین اسکرول کنید و گزینه Touch sensivity را پیدا کنید.

سپس اقدام به فعال کردن آن نمایید.

6) پاک کردن حافظه کش اندروید برای حل مشکل از کار افتادن حسگر اثر انگشت گوشی

 اگر وقتی که سیستم عامل را آپدیت کردید، حسگر اثر انگشت از کار افتاد، می توانید از این روش استفاده نمایید. البته زمانی که به صورت ناگهانی سنسور اثر انگشت از کار می افتد نیز این روش می تواند پاسخگو باشد. برای پاک کردن حافظه کش اندروید باید از حالت ریکاوری اقدام نمایید. ابتدا گوشی را در حالت ریکاوری قرار دهید.

برای پاک کردن حافظه کش گوشی های سامسونگ ، هواوی و..  کافیست دکمه های کاهش صدا، دکمه Home و دکمه پاور را به صورت همزمان بفشارید تا لوگو گوشی ظاهر شود. سپس در منوی نمایش داده شده با استفاده از دکمه ی کاهش و افزایش صدا، wipe cache paetition را انتخاب کنید و بعد از آن با انتخاب گزینه Reboot system now  گوشی را راه اندازی نمایید. بعد از اتمام کار، حسگر اثر انگشت گوشی باید به درستی کار کند.

7) دانگرید کردن اندروید برای رفع مشکل سنسور اثر انگشت سامسونگ و..

اگر به تازگی گوشی خود را آپدیت  و به روز رسانی کرده اید و مشکل کار نکردن سنسور حسگر اثر انگشت ظاهر شده است، احتمالا مشکلاتی در نسخه اندروید جدید وجود دارد. در اینصورت باید سیستم عامل خود را دانگرید کرده و تا زمان انتشار نسخه پایدار آپدیت صبر نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض بلندگوی خارجی نوکیا Lumia 925

8) تداخل عملکرد قابلیت Fingerprint Gestures

 یکی از مواردی که به عنوان دلیل خرابی سنسور اثر انگشت گوشی معرفی شده است، استفاده از قابلبت Fingerprint Gestures است. برای اینکه مطمئن شوید که مشکل سخت افزاری به وجود نیامده است، در قسمت تنظیمات گوشی گزینه Advanced Features  را انتخاب کنید و این قابلیت را خاموش نمایید. سپس گوشی را ریستارت کنید.

9) بازگشت به تنظیمات کارخانه در زمان خطا در حسگر اثر انگشت سامسونگ ، هواوی و..

 مشکل کار نکردن حسگر اثر انگشت نیز میتواند مانندمشکلات مختلف دیگر با ریست فکتوری  برطرف شود. بنابراین اگر روش های فوق مشکل شما را حل نکرده است، در صورت نرم افزاری بودن مشکل با انجام این فرآیند حتما باید مشکل شما رفع شود.

کالیبراسیون یا کالیبره کردن حسگرها در گوشی سامسونگ، هواوی و ال جی

دلایل فراوانی برای کالیبره کردن حسگرهای یک گوشی می‌تواند وجود داشته باشد. شاید کسی دلش بخواهد اطمینان حاصل کند که همه حسگرها کاملاً بی‌عیب و نقص کار می‌کنند. بعضی حسگرها قابلیت کالیبره شدن دارند؛ این کار را به مدل مشخص گوشی‌ و به همان اندازه نیز به گوگل پلی بستگی دارد.

بعضی برندها برای یک سری حسگرهای مشخص، گزینه‌های درون‌سیستمی کالیبره کردن دارند. مثلا گوشی‌های ال‌جی و از گوشی LG G2 به بعد، کاربر می‌تواند حسگر حرکتی را با رفتن به مسیر Settings > General tab > Motion کالیبره کند. کافی است دستورالعمل‌ها را دنبال کرده و بعد از چند ثانیه، حسگر مورد نظرتان کالیبره خواهد شد. برای این که بفهمید آیا گوشی‌تان گزینه مشابهی دارد یا خیر، کافیست در منوی تنظیمات گوشی، اسم حسگر مورد نظرتان را جست‌وجو کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =