نمایندگی تعمیر گوشی نوکیا

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا گوشی کارت حافظه را نمی خواند؟

برخی از کاربران در رابطه با عدم شناسایی کارت حافظه (رم) از سوی گوشی همراه با مشکلاتی روبرو هستند. پیغام this device doesn’t support this SD card یکی از رایج‌ترین پیغام‌های خطای نشان داده شده به کاربران گوشی‌های اندرویدی است.

مشکل قطع و وصل شدن پی در پی sd card از گوشی اندرویدی

 در این مطلب با تکنیک‌هایی آشنا خواهید شد که به شما در حل این مشکلات کمک می‌کنند.

علت نخواندن کارت حافظه در گوشی

گاهی اوقات مشکل نخواندن کارت حافظه، مربوط به خود کارت حافظه است؛ اما گاهی اوقات هم مربوط به گوشی است. برای  اینکه مطمئن شوید ایراد از کارت حافظه است، به شما پیشنهاد می‌کنیم که آن را در یک گوشی دیگر قرار داده و تست کنید. اگر باز هم با مشکل شناسایی نشدن مموری کارت گوشی روبه‌رو شدید، مطمئن باشید که اشکال از خود کارت حافظه است. یا اینکه کارت حافظه را درون رم ریدر قرار دهید و صحت عملکرد آن را بر روی سیستم خود تست کنید.

برای اینکه تشخیص دهید مشکل نخواندن کارت حافظه از گوشی است، باید یک کارت حافظه دیگر را درون گوشی خود تست کنید و درصورتی که باز هم مشکل شناسایی نشدن مموری کارت در گوشی وجود داشت، مطمئن باشید که ایراد از گوشی شماست. بنابراین باید موبایل خود را به مرکز تعمیرات موبایل بسپارید تا تعمیرکاران مشکل سخت‌افزاری آن را برطرف کنند.

راهکار افزایش حافظه گوشی اندرویدی

نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتر، سبب شده تا امروزه اکثر گوشی های هوشمند خصوصا گوشی های اندرویدی از مموری کارت یا کارت حافظه SD پشتیبانی کنند. در اکثر موارد کارت های حافظه بدون هیچ مشکلی توسط گوشی شناسایی می شوند. با این حال، در مواردی ممکن است دستگاه پس از وارد کردن SD کارت، قادر به شناسایی آن نباشد. در این موارد ممکن است یک پیام خطا روی صفحه نمایش داده شود یا هیچ واکنشی از گوشی دریافت نکنید.

مشکل نخواندن کارت حافظه در گوشی ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. در اکثر موارد استفاده نکردن از کارت حافظه اصلی و با کیفیت، مهم ترین دلیل خوانده نشدن آن توسط گوشی است. بنابراین حتما در هنگام انتخاب کارت حافظه، به کیفیت آن توجه داشته باشید. شما می توانید با خرید مموری کارت اورجینال و باکیفیت از یک فروشگاه معتبر خیال خود را تا حد زیادی راحت کنید.

چند روش برای رفع مشکلات کارت SD

برای حل مشکل عدم شناسایی کارت حافظه توسط موبایل، راه های زیادی وجود دارد. برای اینکه اطلاعات کارت حافظه خود را از دست ندهید، بهتر است ابتدا روش هایی را امتحان کنید که نیاز به فرمت کردن رم یا ریست فکتوری کردن گوشی ندارند.

1.خاموش و روشن کردن مجدد گوشی برای شناسایی کارت SD

  1. عیب یابی از طریق کامپیوتر برای حل مشکل نخواندن کارت حافظه
  1. اسکن کردن گوشی توسط آنتی ویروس و پاک کردن بدافزار هایی که از خوانده شدن رم جلوگیری می کنند.
  1. فرمت کردن کارت حافظه برای رفع مشکل نخواندن کارت حافظه
  1. ریست فکتوری گوشی برای حل مشکل عدم شناسایی کارت حافظه
این مطلب را از دست ندهید   علت کار نکردن WiFi گوشی نوکیا

راهکارهایی برای حل مشکل نخواندن کارت حافظه در گوشی

راهکار اول شناسایی کارت حافظه (رم) توسط گوشی:

کارت حافظه را به آرامی پاک کنید.

راهکار دوم شناسایی کارت حافظه (رم) توسط گوشی:

 کارت حافظه و همه داده‌های روی آن را پاک کنید.

راهکار سوم شناسایی کارت حافظه (رم) توسط گوشی:

از لپ‌تاپ یا کامپیوتر برای اشکال‌زدایی استفاده کنید.

راهکار چهارم شناسایی کارت حافظه (رم) توسط گوشی:

کارت حافظه را از طریق کامپیوتر فرمت کنید.

راهکار پنجم شناسایی کارت حافظه (رم) گوشی:

سازگاری کارت حافظه با گوشی اندرویدی را بررسی کنید.

راهکار ششم شناسایی کارت حافظه (رم) گوشی:

 گوشی را به لحاظ سخت‌افزاری بررسی کنید.

راهکار هفتم شناسایی کارت حافظه توسط گوشی:

از نرم‌افزار بررسی کارت حافظه استفاده کنید.

چرا گوشی از مموری کارت پشتیبانی نمی‌کند؟

اگر یک کارت حافظه جدید خریداری کرده‌اید، و پس از قرار دادن آن در گوشی با پیغام “SD Card not insert” روبه‌رو شدید، لازم است بدانید که گوشی هوشمند شما از کارت حافظه‌ جدید پشتیبانی نمی‌کند. مشکل نخواندن کارت حافظه به دلیل عدم پشتیبانی گوشی از مموری کارت، دو دلیل اصلی دارد؛ یا اینکه ظرفیت کارت حافظه جدید، بیشتر از ظرفیتی است که گوشی شما از آن پشتیبانی می‌کند؛ یا اینکه گوشی هوشمند شما قدیمی است و به همین دلیل قادر به پشتیبانی از کارت حافظه جدید نیست.

فایل سیستم بر روی فرمت اشتباهی قرار دارد

گاهی اوقات فایل سیستم کارت حافظه به ویژه SD کارت‌هایی که از ظرفیت بالایی برخوردار هستند، به اشتباه بر روی فرمت exFAT قرار می‌گیرد و برخی تلفن‌های هوشمند نمی‌توانند این فایل سیستم را شناسایی کنند؛ از این‌رو مشکل نخواندن کارت حافظه بروز می‌دهد. برای برطرف کردن این مشکل باید کارت حافظه خود را درون یک رم ریدر قرار دهید، آن را به سیستم متصل کنید و پس از فرمت کردن کارت حافظه، فرمت آن را به FAT32 تغییر دهید. جهت تغییر فرمت کارت حافظه نیز می‌توانید از نرم‌افزار‌های مختص این کار استفاده کنید.

کارت حافظه فرمت نشده است

فرض کنید از یک کارت حافظه در گوشی هواوی استفاده می‌کرده‌اید و اکنون یک گوشی جدید سامسونگ خریده‌اید؛ از این‌رو کارت حافظه خود را از گوشی هواوی به گوشی سامسونگ منتقل می‌کنید، اما متاسفانه با مشکل بالا نیامدن رم گوشی روبه‌رو می‌شوید. به نظر شما این موضوع دلیل بروز مشکل نیست؟ درواقع هر گوشی تنظیمات منحصربه‌فردی را بر روی کارت حافظه اعمال می‌کند، از این‌رو زمانی که کارت حافظه خود را از یک گوشی به گوشی دیگری منتقل می‌کنید، مشکل نخواندن کارت حافظه در گوشی به وجود می‌آید. به این دلیل که گوشی جدید قادر به شناسایی تنظیماتی نیست که قبلا بر روی کارت حافظه اعمال شده.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض 2 آنتن WiFi نوکیا

یک اپلیکیشن خاص با کارت حافظه مشکل دارد

گاهی اوقات عدم شناسایی کارت حافظه توسط یک یا چند اپلیکیشن خاص موجب بروز مشکل نخواندن کارت حافظه می‌شود. برای رفع این مشکل کافیست به بخش تنظیمات اپلیکیشن‌هایی که با مشکل عدم شناسایی کارت حافظه روبه‌رو هستند، بروید و حافظه پیش فرض آن‌ها را از حافظه داخلی به حافظه خارجی تغییر دهید.

پایه‌های اتصال مموری کارت خراب است

مطمئناً بارها شنیده‌اید که اگر کارت حافظه را به درستی در پورت مخصوص به آن قرار ندهید، با مشکل نخواندن کارت حافظه روبه‌رو خواهید شد. اما جدا از این مسئله، تخریب پایه‌های اتصال مموری کارت نیز می‌تواند دلیل دیگری برای بروز مشکل نخواندن کارت حافظه توسط گوشی باشد. تنها راه حل این مشکل نیز تعویض کارت حافظه است.

کارت حافظه کثیف است

عدم ارتباط صحیح کارت حافظه با گوشی همراه می‌تواند موجب خوانده نشده آن شود. برای رفع این مشکل کارت حافظه را از گوشی خارج کرده و محل تماس آن با (Copper Contacts) تلفن همراه را تمیز کنید.

بازنشانی به تنظیمات کارخانه روشی برای رفع مشکل نخواندن کارت حافظه در گوشی

برخی مواقع کارت حافظه گوشی شما به دلیل وجود مشکلات نرم‌افزاری قابل خواندن نیست. بازنشانی آن به تنظیمات کارخانه می‌تواند بسیاری از مشکلات نرم‌افزاری را رفع کند. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

در بخش تنظیمات، به قسمت پشتیبانی و ریست مراجعه کنید. گزینه Factory Data Reset را انتخاب کنید. برای انجام این کار از به خاطر داشتن رمز کاربری گوگل و یا برند گوشی خود مطمئن باشید. در غیر این صورت با مشکل Factory Reset Protection Lock مواجه خواهید شد. نکته آخر در این راه‌کار اینکه از محتویات کارت حافظه خود فایل پیشتیبانی تهیه کنید.

 رفع اخطار کارت SD شناسایی نشده

در ادامه دو روش اساسی برای شما بررسی شده اند، با هرکدام که راحت ترید کار را پیش ببرید. البته اگر راه حل اول جواب نداد از روش دوم استفاده کنید.

پاک کردن کارت SD با تمام داده‌ها

پاک کردن داده ها برای برخی که شیفته اطلاعات خود هستند سخت است ولی همیشه می توانید قبل از پاک کردن داده ها آنها را در رایانه کپی کنید.

مرحله1- در ابتدا تنظیمات دستگاه اندروید خود را باز کنید. حال به قسمت مدیریت دستگاه بروید.

مرحله2- محل ذخیره را انتخاب کرده و سپس روی منو سه نقطه که در بالا سمت چپ صفحه قرار دارد ضربه بزنید.

مرحله3- در منو ظاهر شده، روی تنظیمات مکان ذخیره ضربه بزنید و برای پاک کردن همه داده ها روی فرمت (Format) ضربه بزنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض مادربرد نوکیا Lumia 1520

استفاده از رایانه برای تشخیص خطای کارت SD

برای تشخیص خطای کارت SD شما باید ویندوز 10 داشته باشید، زیرا در آن ابزارهای مناسب به طور پیش فرض نصب شده است.

مرحله1- به وسیله یک رم ریدر کارت SD را به رایانه متصل کنید.

مرحله2- اکنون Windows Explorer را راه اندازی کرده و روی درایو کارت SD راست کلیک کنید.

مرحله3- ابتدا روی Properties ضربه بزنید، Tools را انتخاب کرده و وارد بخش Error Checking شوید. اکنون صبر کنید تا ویندوز همه خطاها را تشخیص داده و حل کند.

مرحله4- حالا SD را از رایانه خارج کرده و دوباره آن را دستگاه اندروید قرار دهید.

حل مشکل کپی نشدن فایل در مموری کارت گوشی با تعمیر درایو

یکی دیگر از کارهایی که برای حل مشکل کارت حافظه در اندروید می توانید انجام بدهید استفاده از رایانه خود است.

کارت SD خود را وارد کرده و سپس به یک رایانه وصل کنید.

My Computer را باز کنید و درایو دیسک کارت SD را پیدا کنید.

روی حافظه راست کلیک کنید و گزینه Property را بزنید.

روی تب Tools کلیک کنید.

روی گزینه Check و سپس Repair Drive کلیک کنید.

وقتی تمام شد حافظه را در بیاورید و به گوشی خود بزنید.

عمر مفید کارت های SD چقدر است؟

جواب کوتاه در حالی که بیشتر کارتهای حافظه می توانند 10 سال یا بیشتر دوام داشته باشند ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد کارتهای حافظه SD ممکن است بعضاً بعد از چند هفته استفاده و قبل از 2 سال استفاده، براحتی کار کنند و سپس معیوب شوند.

آیا می توان کارت SD آسیب دیده را بازیابی کرد؟

بله، نرم افزار بازیابی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند! … تا زمانی که کارت SD شما آسیب فیزیکی ندیده باشد ، می توانید با نرم افزار بازیابی عکس، عکس ها و فیلم ها را از روی آن بازیابی کنید. تا زمانی که کارت شما فرمت نشده باشد، و فایل های ذخیره شده روی کارت SD معیوب شما وجود دارد، بازیابی عکس ها و فیلم های از دست رفته امکان پذیر است.

نشناختن مموری کارت در گوشی سامسونگ و.. به علت آسیب های فیزیکی

در صورت شناسایی نشدن کارت حافظه توسط گوشی، کارت حافظه خود را بررسی کنید و اگر در آن شکستی یا اثراتی از خرابی فیزیکی دیدید متاسفانه باید به دنبال خرید یک حافظه SD جدید باشید. برای این که متوجه بشید حافظه و یا فلش شما تقلبی است مطلبی در ژابیت برای شما آماده است.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =