نمایندگی تعمیر گوشی نوکیا

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر گوشی ویروسی شود چه کنیم؟

از آنجایی که بدافزارها و ویروس‌های مختلف موبایلی در حال افزایش هستند می‌توانید با چند روش ساده گوشی خودتان را اسکن کنید و راه کارهای حذف برنامه‌های مخرب، تبلیغات و نحوه اجرای کامل ویروس کشی گوشی را فرا بگیرید. چون ویروس ها و بدافزارهای اندرویدی می توانند صدمات بیشماری به دستگاه شما و یا اطلاعات موجود بر روی آن وارد کنند، از اطلاعات شخصی شما بر روی گوشی تلفن همراهتان به صورت نامحسوس استفاده کنند. پس باید بیش از پیش مراقب این گونه بدافزار ها باشید. بهترین راه برای مقابله با اینگونه ویروس ها و بدافزارها، آگاه بودن از نشانه ها و علائم آن هاست؛ چون شما می توانید به محض مطلع شدن از وجود اینچنین نشانه هایی نسبت به پاکسازی دستگاه خود اقدام کنید تا از بروز اتفاقات ناخوشایند جلوگیری شود.

علائم ویروسی شدن گوشی چیست؟

علائم ویروسی شدن گوشی آیفون خیلی مخفی است. ویروس‌ها در پس زمینه به فعالیت می‌پردازند و برای اطلاع از وجود آنها باید به نکات زیر توجه کنید:

۱- افزایش مصرف داده، اولین علائم ویروسی شدن گوشی

اگر متوجه شدید که بسته‌های اینترنت گوشی زود به زود تمام می‌شود میتواند نشانه‌ای از یک بدافزار و ویروس باشد که برای انتقال اطلاعات از گوشی‌تان در حال استفاده زیرپوستی از اینترنت است.

 ۲- دومین علائم ویروسی شدن گوشی موبایل، از کار افتادن بیش از حد اپلیکیشن‌ها

یکی دیگر از نشانه های ویروسی شدن گوشی این است که ممکن است هر از گاهی برنامه‌ها دچار مشکل شوند و به اصطلاح از کار بیافتند و هنگ کنند که در صورت تکرار این اتفاق، علائم ویروسی شدن گوشی‌تان میباشد.

 ۳- آگهی‌های تبلیغاتی (پاپ آپ) مزاحم، رایج ترین علائم ویروسی شدن گوشی

اغلب تبلیغات پاپ آپ مزاحم هستند نه مخرب و خبر خوب اینکه با استفاده از یک افزونه مرورگر میتوانید تبلیغات داخلی را مسدود کنید تا برایتان نمایش داده نشود. با این حال اگر حتی زمانی که مرورگربسته است این تبلیغات مزاحم را می‌بینید احتمالا گوشی‌تان ویروسی شده است و یک سری برنامه‌های مخرب قصد سرقت اطلاعات شما را دارند.

۴- بیش از حد بودن قبض تلفن‌تان، نادرترین علائم ویروسی شدن گوشی

برخی برنامه‌ها با قابلیت ارسال پیامک و SMS به گوشی شما حمله می‌کنند. پس اگر دیدید شارژ پولی گوشی‌تان زود تمام می‌شود و یا صورت حساب قبض ماهیانه‌تان گران‌تر از قبل شده احتمالا یکی از این نرم افزارهای مخرب به گوشی‌تان نفوذ کرده است؛ واز علائم ویروسی شدن گوشی میباشد.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض دوربین جلوی نوکیا Lumia 925 

 ۵- نصب اتوماتیک برنامه‌های ناشناس، از دیگر علائم رایج ویروسی شدن گوشی

اگر با یک برنامه ناآشنا در گوشی خود مواجه شدید که حتی به خاطر نمیاورید آن را دانلود کرده‌اید؛خیلی زود برنامه را از روی گوشی حذف کنید. این یک نمونه از برنامه‌های جعلی است که غالبا در ویروسی شدن گوشی‌های اندروید مشاهده می‌شود.

 ۶- خالی شدن زود به زود باتری، از شایع ترین علائن ویروسی شدن گوشی

ویروسی شدن وسوء استفاده برنامه‌های مخرب میتواند باتری گوشی شما را زودتر از حد معمول تمام کند. پس اگر با تخلیه ناگهانی باتری گوشی اندرویدی یا آیفون مواجه شدید به دنبال ردپایی از ویروسی شدن گوشی باشید و با استفاده از روش‌های ویروس‌یابی بدافزار را نابود کنید.

 ۷- گرم شدن بیش از حد، از دیگر علائم شایع ویروسی شدن گوشی های هوشمند

با وجود اینکه اغلب گرم شدن‌های گوشی بنا به دلایل طبیعی و بی‌ضرر است ولی میتواند در برخی موارد نشانه‌ای از ویروسی شدن گوشی نیز باشد.

تبلیغات ناخواسته، از رایج ترین علائم ویروسی شدن گوشی از طریق سایت

اگر تبلیغات نا خواسته رو صفحه نمایش شما نمایش داده می شود احتمال آلوده شدن گوشی شما به اشکالات (bug) و یا نرم افزار مخرب وجود دارد. هدف نمایش این تبلیغات مشخص است، مجرمان می خواهند شما روی این تبلیغات کلیک کنید و سپس آنها قادر خواهند بود گوشی شما را هک گرده و اطلاعات شما را به سرقت ببرند.

بدافزار انتقال دهنده کاربر (Redirect Malware)، از علائم ویروسی شدن گوشی از طریق سایت

اگر در گوشی اندرویدی شما به صورت خودکار به صفحات وب ناشناس منتقل میشوید احتمال بدافزار انتقال دهنده کاربر وجود دارد. در این حالت باید برنامه مخرب روی گوشی را پیدا کنید و آنرا حذف کنید. میتوانید از آموزش حذف تبلیغات برنامه های اندروید بدون نیاز به روت برای بلاک کردن پاپ آپ استفاده کنید.

چگونه از شر ویروس گوشی خلاص شویم؟

چگونه از شر ویروس گوشی خلاص شویم؟ قبل از اینکه با روش از بین بردن ویروس گوشی آشنا شوید باید بدانید که ویروس نوعی بدافزار است. منظور از ویروسی شدن فلش، سیستم‌های کامپیوتری و گوشی‌ها ایجاد اخلال و اثرگذاشتن روی اطلاعات و فایل‌ها است به نحوی که کارایی آن‌ها را دست‌خوش تغییراتی میکند.

اما ویروسی شدن گوشی با معنای سنتی آن کمی فرق دارد. نرم افزارهای مخرب در اندروید بیشتر از نوع نرم افزارهای جاسوسی هستند که اطلاعات شخصی گوشی شما را برای افراد ثالث که اغلب تبلیغ‌کنندگان هستند جمع‌آوری می‌کنند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض اسپیکر خارجی Nokia

در گوشی‌های آیفون داستان کمی متفاوت است. از آنجایی که برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های گوشی‌های آیفون را باید تنها از اپل استور دانلود کرد، احتمال ویروسی شدن گوشی شما از طریق برنامه‌های جعلی از بین می‌رود. همچنین برنامه‌های iOS هم از مکانیزم امنیتی Sandbox استفاده می‌کنند. بدین معنی که اجازه دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده سیستم عامل و شخصی را به برنامه و اپلیکیشن‌های ناشناس نمی‌دهند.

اندروید هم دارای سندباکس است؛ ولی محدودیت‌های کمتری برای دسترسی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها برای فعالیت روی گوشی ایجاد می‌کند. درواقع برنامه‌ها کنترل بیشتری بر روی گوشی‌های اندروید دارند.

اگر گوشی ویروسی شود باید نسبت به نوع سیستم عامل گوشی هوشمند عمل کرد. البته تفاوت چندانی ندارد؛ فقط ممکن است تنظیمات آن ها کمی فرق داشته باشد. در ادامه به سراغ نحوه حذف ویروس از یک گوشی اندرویدی و آیفون پرداخته ایم. در ادامه همراه ژابیت باشید.

نحوه حذف ویروس از یک گوشی اندرویدی

اگر هر یک از علائم ویروسی بودن را روی دستگاه اندرویدی خود دیدید. باید مراحلی جهت حذف ویروس از روی گوشی اندرویدی خود انجام دهید. مراحل زیر را دنبال کنید:

به گوگل پلی رفته و یک آنتی ویروس مناسب دانلود کنید وآن را روی گوشی خود نصب کنید.

برنامه آنتی ویروس را بازکنید و اجازه دهید تا یک اسکن کامل را روی گوشی شما انجام دهد.

کمی صبر داشته باشید تا برنامه اسکن کامل شده و فایل‌ها و نرم افزارهای مخرب را شناسایی کند.

اگر یک بدافزار یا عامل تهدید پیدا کرد آن را با زدن دکمه Delete از روی دستگاه اندرویدی خود پاک کنید.

پیشنهاد میکنیم از برنامه‌های ضد ویروس قابل اعتماد مانند AVG AntiVirus روی دستگاه خود نصب کنید. این برنامه میتواند از ویروسی شدن گوشی اندروید شما در برابر تهدیدات احتمالی محافظت کند.

نحوه پاک کردن ویروس از روی گوشی آیفون و اندروید

حذف ویروس از روی گوشی آیفون ساده‌ است. چون عملا ویروس نمی‌تواند به iOS دسترسی پیدا کند. البته به شرطی که برنامه‌ها را فقط از اپل استور گوشی دانلود و نصب کنید. به هر حال اگر دشوار مشکل شدید؛ راه حل اول پاک کردن برنامه است اگر این روش جواب نداد راه حل‌های دیگر را امتحان کنید:

پاک کردن تاریخچه و اطلاعات از روش های مرسوم برای حذف ویروس از روی گوشی

این روش مربوط به هنگامی است که با پنجره‌های پاپ آپ یا خطا روی مرورگر Safari مواجه می‌شوید. به بخش Setting بروید با اسکرول کردن در سربرگ Safari روی گزینه Clear History and Website Data بزنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض بلندگوی خارجی نوکیا

گوشی را خاموش و روشن کنید

دکمه Power آیفون را نگه دارید و صبر کنید تا خاموش شود. بعد مجددا یک بار دیگر دکمه Power را نگه دارید و منتظر شوید تا لوگوی اپل ظاهر شود.

 بهترین راه برای حذف ویروس

استفاده از نسخه پشتیبان (Backup)، روش هوشمندانه برای حذف ویروس از روی گوشی

اگر روش‌های بالا به نتیجه نرسیدید از نزدیک‌ترین نسخه ی بک آپ گوشی استفاده کنید تا اطلاعات بازگردانی شوند. بهتر است قبل از اینکه بدافزاری در گوشی‌تان مشاهده کنید یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت نیاز، به آن دسترسی داشته باشید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه (Factory Reset)، اخرین روش برای حذف ویروس از روی گوشی

به عنوان آخرین راه حل ممکن، باید تمامی اطلاعات گوشی خود را پاک کنید (ریست فکتوری). باید مسیر Settings > General > Reset > Erase All Content and Settings را طی کنید.

 فرمت کردن کارت حافظه

در صورت بروز مشکل بدسکتور و مشکل در سیستم فایل و ویروسی شدن نیاز است که کارت حافظه را فرمت کنیم. ابتدا در صورتی که محتویات کارت حافظه قابل مشاهده در رایانه است. اطلاعات خود را به کامپیوتر انتقال دهید. زیرا با فرمت کردن کارت حافظه تمامی اطلاعات آن حذف خواهد شد. سپس هنگامی که کارت حافظه به رایانه متصل است آن را فرمت کنید.

ویروسی شدن هارد گوشی

وقتی هارد شما ویروسی شده است در اصل اطلاعات ویروسی شده اند، ابتدا باید مطمئن شوید که چه نوع ویروسی در سیستم شما رخنه کرده است تا بتوانید با کمترین ریسک ممکن در از بین رفتن اطلاعات تان ، ویروس ها را از سیستم خود بیرون کنید.

ویروس ها را در ۹ بخش مختلف تقسیم بندی شده اند که عبارتند از:

1- ویروس های کلان یا Macro Virus

2- ویروس چند جانبه یا Multipartite Virus

3- ویروس عفونی کننده فایل ها یا  File Infector Virus

4- ویروس پلی مورفیک یا Polymorphic Virus

5- ویروس مسیر مستقیم یا Direct Action Virus

6- ویروس های ساکن و یا Resident Virus

7- هایجک کردن مرورگر یا Hijacker Browser

8- ویروس برنامه نویسی وب یا Web Scripting Virus

9-  ویروس بوت سکتور یا Boot Sector Virus

4/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 10 =