نمایندگی تعمیر گوشی نوکیا

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چطور گوشی خیس شده را از سوختن نجات دهیم؟

آیا شما هم تجربه تلخ و دردناک پرتاب شدن گوشی به درون آب یا ریختن مایعات روی گوشی خود را داشته اید؟ آیا به فکر راهکار هایی برای نجات گوشی خیس شده از سوختن گوشی خود هستید؟  واقعا چطور باید گوشی خیس شده را از خطر سوختن نجات دهید؟  ما در سایت ژابیت و در این مقاله با شما همراه هستیم تا بتوانید مشکل گوشی خیس شده برای نجات از سوختن گوشی خود را حل کنید.

لیست عناوین مطرح شده در پست “چطور گوشی خیس شده را از سوختن نجات دهیم؟”

  • کارهایی که در مواقع خیس شدن گوشی باید انجام دهیم
  • کارهایی که در مواقع خیس شدن گوشی نباید انجام دهیم
  • نکته هایی در مورد خیس شدن گوشی
  • اگر الکل وارد گوشی شود چه کنیم؟
  • روش صحیح ضدعفونی کردن موبایل چگونه است؟
  •  کارهایی که در مواقع خیس شدن گوشی باید انجام دهیم

چطور گوشی خیس شده را از سوختن نجات دهیم؟ این سوالی است که هنگام افتادن گوشی به ذهنمان میرسد و آنقدر دست پاچه میشویم که حتی راهکارهایی که می دانستیم را فراموش میکنیم. حال توصیه میکنیم که اول خونسردی خود را حفظ کنید و سپس مراحل زیر را به یاد آورید.

ابتدا تلفن خود را خاموش کنید.

خاموش‌کردن گوشی هوشمند بعد از خیس‌ شدن اولین کاری است که حتما باید انجام دهید. خاموش‌کردن به قطعات گوشی کمک می‌کند تا فعالیت وکار خود را متوقف کنند. در این میان صفحه نمایش اهمیت بسیار زیاد و ویژه‌ای دارد چون تاثیرقطره های آب روی آن می‌تواند تقریبا غیرقابل جبران باشد.

محفظه سیمکارت و کارت حافظه را خارج کنید.

 گوشی های هوشمند جدید با باطری‌های پلمپ به بازار عرضه می‌شوند. بنابراین برای دسترسی به کارت حافظه و سیم کارت باید قسمت کشویی که در حاشیه قاب گوشی قرار دارد را به بیرون بکشید. پس از خیس‌شدن گوشی هوشمند خیلی زود محفظه کارت حافظه و سیمکارت را از بدنه اصلی گوشی جدا کنید و اجزای آن را با دقت و ظرافت خشک کنید. این اتفاق سبب می‌شود تا کارت و حافظه سیمکارت گوشی شما سالم بمانند و البته که از نفوذ بیشتر آب هم جلوگیری می‌کند.

از دستمال‌های میکروفایبر استفاده کنید.

 پارچه میکروفایبر با الیاف منحصربه ‌فرد و بسیار ریزی با ضخامت ۱۰ میکرون در برابر روغن ،مایعات،  گرد و غبار و بقیه  اجسام ریز مقاومت دارد و آن‌ها را در داخل شکاف‌های ریز و کوچک خود نگه می دارد.بنابراین  برای خشک‌ کردن گوشی  خود از یک دستمال میکروفایبر استفاده کنید. دستمال‌هایی که برای پاک‌کردن محصولات الکترونیکی وجود دارد و همچنین دستمال هایی که مخصوص عینک هستند هم به شما کمک می‌کنند.

این مطلب را از دست ندهید   پلاگین جک نوکیا Lumia 820

همه سطوح، بدنه و اجزا تلفن هوشمند خود را با دقت پاک کنید. اگر طراحی گوشی شما این اجازه را می‌دهد، که اجزای آن را با دقت و ظرافت باز کنید و همه آن‌ها را خشک کنید. دمای بالای نه تنها برای چسب قطعات گوشی شما مناسب نیست بلکه احتمال زنگ‌زدگی آن را مطرح می‌کند.

اگر گوشی هوشمندی دارید که دارای استانداردهای مقاومت در برابر گردوغبار و آب نیست و آن را از روی بی‌احتیاطی و حواس پرتی درون آب انداختید بهتر است اول آن را خاموش کنید و تمام قسمت‌های جداشدنی آن از جمله درگاه سیم‌کارت، قاب پشتی و… را خارج کنید و سعی کنید آب را از درون آن خارج کنید.

سپس گوشی را درون کیسه‌ای به همراه کیسه‌های کوچک ژل سیلیکا بیندازید. این روش معمولاً بهتر از روش های قدیمی‌تر  مثل استفاده از برنج جوابگو خواهد بود چون قرار دادن گوشی در برنج موجب رسوب خاک و خورده برنج در داخل گوشی می شود. توجه کنید که نباید ژل سیلیکا را از درون کیسه‌های کوچک آن خارج کنید.

ژل سیلیکا به شکل دانه‌ های ریز، شفاف و متخلخل سیلیکون دی‌اکسید است که به‌صورت مصنوعی از سیلیکات سدیم حاصل می‌شود. این ماده غیرآتش‌گیر، غیرسمی، با واکنش‌پذیری پایین و پایدار است.

بعد از خشک شدن باتری گوشی را در جای خود قرار دهید.

 اگر گوشی شما روشن نشد، از شارژر گوشی خود استفاده کنید. نکته قابل ذکر این است که بعد از این اتفاق امکان بوجود آمدن انواع مشکلات گوشی که عبارتند از درست کار نکردن باتری گوشی و خالی شدن ناگهانی آن تا نیم‌سوز شدن اجزای مدار گوشی‌تان وجود دارد. پس بهتر است در صورت وجود هر یک از این مشکلات گوشی خود را به تعمیرکاران متخصص بسپارید و به تخصص آنها اعتماد کنید.

واگر گوشی شما روشن شد باید تا چند روز آینده بیشتر به آن دقت کنید و اگر چیز غیرعادی مشاهده کردید  باز هم گوشی خود را پیش تعمیرکار ببرید. برای این کار می‌توانید وضعیت صفحه‌نمایش گوشی، اسپیکر، بلندگوها و یا صفحه لمسی آن را آزمایش کنید.

کارهایی که در مواقع خیس شدن گوشی نباید انجام دهیم

  • گوشی را روشن نکنید.
  • گوشی را تکان ندهید یا به آن ضربه نزنید.
  • هیچ دکمه یا کلیدی را فشار ندهید(تا آب از درزهای آن وارد گوشی نشود).
  • گوشی را به شارژ نزنید.
  • از سشوار و یا دیگر وسایل خشک کننده استفاده نکنید.
این مطلب را از دست ندهید   انفجار باتری گوشی

گوشی خیس را فوت نکنید، این کار باعث می‌شود که آب وارد قسمت‌های داخلی که هنوز به آن نرسیده بشود.

اگر گوشیتان خیس شده است؛ اجازه دهید گوشی تان چند روز (۲ یا ۳ روز) در برنج خام یا کیسه های خلأ باشد. توصیه اکید میکنیم که هرگز وسوسه نشوید که در زمان کمتر از آنچه گفته شد، آن را روشن کنید.

بعد از چند روز گوشی تان را از کیسه برنج خارج کرده باتری آن را در جای خود قرار داده و آن را روشن کنید.  برنج خام به خوبی می تواند مایعات را جذب کند و این یکی از عمومی ترین و بهترین راه خشک کردن گوشی ها و تبلت های آب خورده است.

 اگر گوشی تان روشن نشد آن را به شارژ بزنید، اگر شارژ نشد ممکن است باتری تان آسیب دیده باشد می توانید باتری تازه ای بخرید یا آن را به نمایندگی های مجاز و تعمیرکاران ماهر در این زمینه نشان دهید.

 اگر تلفن تان روشن شد باید تا چند روز تمامی پیغام ها و اجراهای آن را در نظر بگیرید که چیز غیرعادی مشاهده نکنید تمامی برنامه ها مانند آهنگ ها، فیلم ها، تماس، پیام ها، همه و همه را چک کنید و مطمئن شوید گوشی تان مانند قبل درست کار می کند.

اگر الکل وارد گوشی شود چه کنیم؟

میتوان به جرات گفت که همه ما در دوران کرونا از الکل برای ضدعفونی کردن گوشی استفاده مکنیم. حال مشکلاتی که الکل به گوشی وارد میکند دغدغه ما شده است. و جواب به اینکه اگر الکل وارد گوشی شود چه کنیم ذهنمان را درگیر کرده است. اکنون به نظر میرسد که راهکاری برای جلوگیری از رفتن الکل زیر صفحه گوشی و داخل گوشی وجود ندارد و باید تا میتوانیم با احتیاط از الکل برای ضدعفونی کردن موبایل استفاده کنیم.

ضد عفونی کردن گوشی با الکل

 موضوع مهم تر که سبب می شود خیلی از گوشی های ضد آب هم دچار مشکل شوند الکل است! باید بدانید که ساختار آب و الکل با هم تفاوت دارد. در روزهای اخیر در رابطه با از کار افتادن گوشی بعد از ضدعفونی کردن موبایل با استفاده از الکل نشانگر آن است که کاربران شیوه صحیح کار با الکل و گوشی را نمی دانند.

الکل یک حلال برای چسب محسوب می شود. حتی اگر گوشی ضد آب باشد، با رسیدن الکل به چسب های دور آن این خاصیت از بین می رود. بنابراین نمی توان گوشی را در الکل فرو برد، چرا که این کار خیلی می تواند به گوشی آسیب برساند و حتی بدنه آن را هم خراب کند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض بلندگوی خارجی نوکیا

نکته مهم تر بلندگو ی روی گوشی ها است. ریختن و بدتر از آن اسپری کردن الکل داخل بلندگوها باعث خرابی بلندگو می شود، چون به گوشی نفوذ می کند و چسب و … را از بین می برد!

بسیاری از کاربران اما در دوران کرونا فراموش کرده‌اند که این گوشی‌ها ضد‌آب هستند و نه ضد‌الکل! استفاده زیاد از الکل و اسپری نامناسب در بسیاری از مواقع باعث باز شدن چسب اتصال نمایشگر به بدنه شده است.

برای ضدعفونی تلفن همراه کاربران  الکل را به صورت مستقیم به صفحه و درزهای تلفن همراه اسپری نکنند و از دستمال آغشته به مواد ضدعفونی استفاده کنند. همچنین بهتر است برای ضدعفونی وسایل الکترونیک از مواد ضدعفونی که الکل کمتری دارد استفاده شود.

روش صحیح ضدعفونی کردن موبایل چگونه است؟

هرگز با فشار زیاد به گوشی، حتی گوشی ضد آب، آب نپاشید.

هرگز گوشی را داخل الکل فرو نبرید.

هنگام شستشو و ضدعفونی کردن، گوشی خود را خاموش کنید.

برای ضدعفونی کردن موبایل خوب است به جای ریختن الکل روی گوشی، دستمال تمیز را الکلی 4. کنید و بعد روی گوشی بکشید. (پدهای الکلی مخصوص تزریقات گزینه خوبی هستند)

در صورت نیاز به اسپری کردن الکل روی گوشی، به مقدار خیلی کم و روی صفحه نمایش، جاهایی که بلندگو ها نیستند، الکل را اسپری کرده و بعد از آن نیز با یک دستمال تمیز آن را پاک کنید.

اگر صفحه نمایشتان ترک دارد، مراقب باشید الکل از طریق ترک به زیر صفحه نمایش نرود!

برای بلندگو ها، می توانید از گوش پاک کن استفاده کنید. گوش پاک کن را به مقدار کم الکلی کنید و به گونه ای نباشد که الکل از آن بچکد!

هنگام ضدعفونی کردن موبایل حتما قاب آن را جدا کرده و پشت گوشی را نیز تمیز کنید.

بعد از ضدعفونی کردن گوشی با الکل، حداقل یک دقیقه صبر کنید تا الکل بپرد و سپس گوشی را روشن کنید

قاب گوشی را جداگانه ضدعفونی کنید.

دستگاه هایی هم هستند که با چراغ فرابنفش کار میکروب زدایی را انجام می دهند که می توانید استفاده کنید.

از چه موادی نمیتوان برای تمیز کردن گوشی استفاده کرد؟

1) شیشه پاک کن

2) ضد عفونی کننده دست

3) مواد پاک کننده آرایش

4) سرکه والکل خالص

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =