نمایندگی تعمیر گوشی نوکیا

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا کیبورد گوشی باز نمی شود و هنگ میکند؟

باز نشدن کیبورد گوشی های اندرویدی یکی از مشکلاتی است که معمولا دلایل متفاوتی دارد. معمولا در این زمان ممکن است ارور Unfortunately، Android keyboard has Stopped نیز به شما نمایش داده شود. روشی که شما برای این مشکل که چرا کیبورد گوشی باز نمی شود به کار می برید به مدل تلفن همراه اندرویدی بستگی دارد .

چرا کیبوردم کار نمیکنه؟

برای رفع مشکل باز نکردن کیبورد گوشی های اندروید با ارور صفحه کلید اندروید متوقف شده است،  ابتدا یک بار گوشی خود را خاموش و روشن کنید  کنید؛ اگر باز هم این مشکل وجود داشت وارد تنظیمات گوشی خود شوید و سپس کلمه  مدیریت برنامه ها و یا Application manager  را لمس کنید. علامت سه نقطه در بالای صفحه سمت راست را لمس کرده و گزینه Reset app preferences را انتخاب کرده  و سپس گزینه Reset apps را لمس کنید.

برای رفع مشکل دوم شما باید  Auto check spelling  در گوشی اندروید خود را غیر فعال کنید. بدین منظور مسیر زیر را طی کنید و Auto check spelling  را غیر فعال کنید.

Setting -> Language & Input – > Virtual keyboard

مشکل کیبورد گوشی سامسونگ چیست؟

برای حل این مشکل کافیست روشهای زیر رو دنبال کنید:

روش اول:  Reset Apps Preference

-1 وارد بخش Settings در تنظیمات  گوشی خود شوید.

-2 و سپس Application manager مدیریت برنامه ها را انتخاب کنید.

-3 کلید بخش تنظیمات یا منو را کلیک کنید تا دو گزینه زیر برای شما به نمایش در آید:

 Sort by sizeمرتب سازی با سایز

این مطلب را از دست ندهید   علت عدم وجود نوار سیگنال در گوشی نوکیا

 Reset app preferences ریست کردن عملکرد برنامه

-4 گزینه دوم  Reset app preferences همان انتخاب شما میباشد.

-5 بعد از آن روی Reset apps ریست برنامه ها را لمس کنید.

برای مطمئن شدن بهتر است ، این مرحله را دو بار انجام دهید.

 Disable The Downloads روشی برای حل مشکل باز نشدن کیبورد گوشی

غیرفعال کردن بخش Downloads دومین روش است که در این روش شما باید بطور موقت بخش دانلودهای گوشی خود را غیرفعال کنید حتما این را  بخاطر داشته باشید که در این روش بخش دانلودهای گوشی غیرفعال میشود و نه نرم افزار مدیریت دانلود(Download manager)

1- ابتدا وارد بخش Settings تنظیمات  دستگاه خود شوید .

2- وسپس کلمه Application manager مدیریت برنامه ها را انتخاب کنید.

3- در اینجا با سه انتخاب رو به رو می شوید .

برنامه های دانلود شده یا Downloaded.

برنامه های درحال اجرا یا Running.

همه برنامه ها یا All (ابتدا این گزینه) و سپس گزینه دانلودها (Downloads) را انتخاب کنید.

4-گزینه غیرفعال کردن یا Disable را انتخاب کنید. و بعد از مدتی دوباره آن را فعال نمایید.

چطور کیبورد اندروید گوشی را ریست کنیم؟

 اکثر مشکلات نرم افزار گوشی با یکبار ریسیت کردن حل می شود برای این کار کافیست فقط دکمه (خاموش/روشن) گوشی را نگه دارید و بعد با ظاهر شدن کلمه Restart گوشی را ریسیت کنید . بسیاری از افراد که از گوشی اندرویدی استفاده می کنند ، نمی دانند که کیبورد گوشی قابلیت ریست شدن را دارد. از این رو در چنین شرایطی کیبرد نصب شده را حذف می کنند. در صورتی که ممکن است مشکل اصلی، بدون حذف برنامه کیبورد حل شود. در صورتی که برنامه کیبورد نصب نکرده اید، باید به قسمت تنظیمات گوشی وارد شوید. سپس گزینه برنامه ها را انتخاب کنید. حال از میان برنامه ها Android Keyboard را انتخاب کنید و در صفحه ای که رو به روی شماست  گزینه Force Stop را انتخاب کنید. با انجام این کار، عملکرد کیبورد متوقف می شود و ریست می شود.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل عدم ارسال پیام در گوشی

روشی دیگر برای حل مشکل غیر فعال شدن کیبورد گوشی اندروید

 اگر Restart برنامه کیبورد برای حل مشکل غیر فعال شدن کیبورد سامسونگ، هواوی، شیائومی و… جواب نداد، ری استارت گوشی را امتحان کنید. ری استارت گوشی به انجام می شود و می تواند اشکالات کوچک نرم افزاری راحل کند. این راه حل می تواند دائمی باشد و یا مشکل را به صورت موقت برطرف کند.

پاک کردن حافظه کش و دیتای کیبورد دیگر راه حل  مشکل کیبورد اندروید است. مخصوصا اگر از برنامه های کیبورد جانبی استفاده می کنید، این روش اهمیت بیشتری پیدا می کند.

مشکل کار نکردن کیبورد گوشی هواوی

ممکن است حین تایپ کردن به صورت ناگهانی، کیبورد گوشی پنهان شود و دیگر بالا نیاید. فرق نمی کند که در کدامیک از برنامه های گوشی در حال نوشتن باشید یا گاهی اوقات بعد از اینکه گوشی را باز می کنید و قصد نوشتن دارید، کیبورد به هیچ عنوان بالا نمی آید.

این مشکل، دلایل مختلفی دارد اما مهم ترین مشکلی  که سبب شکل گیری این مسئله می شود، اختلالات نرم افزاری می باشد که با ری استارت کردن گوشی اندرویدی اغلب این مشکل برطرف می شود .  روشی که شما برای حل این مشکل به کار می برید بستگی به مدل تلفن همراه اندرویدی شما دارد. فرآیند کلی دربیشتر گوشی های اندروید مانند یکدیگر است . اما بعضی از دستگاه ها با دیگردستگاه ها  متفاوت است.

اجرای حالت سیف مود چگونه است؟

 یکی از مهم ترین و اصلی ترین موردی  که معمولا مشکلات متعدد مانند ویروسی شدن گوشی را به وجود می آورد، نصب برنامه های غیرمعتبر است. برنامه هایی که بهینه نشده اند و اعتبارندارند ، موجب اختلال و بی نظمی در فرآیندهای مختلف گوشی می شود. اگر به تازگی برنامه ای نصب کرده اید، این احتمال وجود دارد تا مشکل به وجود آمده بر سر همان برنامه باشد! برای اطمینان از اینکه تنظیمات وارد شده و یا برنامه های جدید، عامل این مشکل است یا نه، پیشنهاد می کنیم از قابلیت سیف مود استفاده کنید. در صورتی که کیبورد گوشی در حالت سیف مود، به شکل طبیعی و اصلی  اجرا شد، برنامه هایی که به تازگی نصب کرده اید را پاک کنید. در صورتی که آشنایی کاملی با مبحث سیف مود ندارید، مقاله سیف مود گوشی را بخوانید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش جلوگیری از گرم شدن گوشی

به روز رسانی کردن سیستم عامل گوشی، روشی موثر برای حل مشکلات نرم افزاری

اگر از دسته کاربرانی هستید که نسبت به روز رسانی های  ارائه شده برای سیستم عامل، تمایل چندانی نشان نمی دهید، باید در نظر داشته باشید که این مشکل می تواند به دلیل به روز رسانی نشدن سیستم عامل گوشی  اندروید باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 10 =