نمایندگی تعمیر گوشی نوکیا

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

افزایش حافظه ی داخلی گوشی های اندرویدی

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که بخاطر حجم زیاد  فیلم ها و عکس ها یا فایل های دانلود شده، گوشی خود بدنبال افزایش حافظه ی داخلی گوشی اندرویدی خود هستید و برای سوال چگونه حافظه داخلی گوشی را افزایش دهیم بدنبال یک جواب کامل هستید که با آن به بهبود حافظه گوشی اندرویدی خود کمک کرده باشید پس به مرجع کاملی رسیده اید. با ما همراه شوید تا به شما راه کارهای اساسی برای افزایش حافظه داخلی گوشی های اندرویدی را معرفی کنیم.

چند راه کار برای افزایش حافظه ی داخلی گوشی های اندرویدی

مشکل حافظه داخلی محدود گوشی های اندرویدی برای همه‌ی کاربران اندروید مشکلی است که حداقل یک بار با آن مواجه شده‌اند.  برای افزایش حافظه ‌ی داخلی گوشی های اندرویدی و بهبود حافظه گوشی ما در اینجا چند راه کار متفاوت به شما ارائه خواهیم کرد که بسته به نوع و قابلیت های گوشی اندرویدی خود و همچنین میزان اطلاعات و فایل های اضافی خود از آن‌ها برای افزایش حافظه ‌ی داخلی گوشی کمک بگیرید.

استفاده از بخش Storage و ابزارهای آن برای افزایش حافظه داخلی گوشی

storage  بخشی که قابلیت دسترسی شما در گوشی های جدید اندرویدی به حافظه داخلی را می‌دهد. کافی است به قسمت تنظیمات گوشی یا همان Setting  رفته و گزینه storage  را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید مشاهده کنید که اولا چه میزان از حافظه دستگاه شما مصرف شده است ، ثانیا فضای اشغال شده توسط هر برنامه نیز تفکیک شده است.در مشاهده ی فضای اشغال شده به این نکته توجه داشته باشید که حجمی که مشاهده می کنید ، مربوط به خود برنامه ، دیتا برنامه و کش (cache ) برنامه است، در بخش دانلود نیز می‌توانید فایل هایی که دانلود شده اند را مشاهده و برنامه ها و تمام فایل های cache مربوط به آن را پاک کنید  و به بهبود حافظه گوشی کمک کنید.

این مطلب را از دست ندهید   بلندگوی خارجی نوکیا  Lumia 820

جابه جایی اطلاعات بین حافظه داخلی و خارجی

با جابه جایی حافظه داخلی و خارجی گوشی اندرویدی شما افزایش حافظه گوشی بدون حذف اطلاعات را خواهید داشت

ابتدا  نرم‌افزار اندرویدی External 2 Internal را دانلود کرده و برروی گوشی نصب کنید.

پس از اجرای نرم‌افزار، به بخش Settings مراجعه و بررسی کنید که گزینه‌های Send rescan و Use per default تیک خورده باشد.

در مرحله‌ی بعدی، بایستی آدرس حافظه‌ی داخلی و خارجی دستگاه را به نرم‌افزار بدهید. این آدر‌س‌ها ممکن است در گوشی‌های مختلف، متفاوت باشند. برای بدست آوردن این آدرس‌ها از برنامه‌های مدیریت فایلی همچون Amaze استفاده کنید.

گزینه‌ی The ext. sdcard device access را باز کنید و دو رقم آخر آن را از ۴۹ به ۳۳ تغییر دهید.

 به بخش main رفته و تیک عبارت “At boot” را بردارید.

 دکمه‌‌ی External > Internal را بزنید و منتظر ظاهر شدن عبارت Swap done باشید.

کار تمام است و حافظه‌ها جابه‌جا شده اند، برای اطمینان  به بخش Storage مراجعه کنید و از افزایش حافظه داخلی گوشی اندرویدی خود مطمئن شوید.

استفاده از حافظه جانبی

برای افزایش حافظه ی  داخلی گوشی های اندرویدی، گاهی اوقات، پاک کردن فایل های غیر ضروری واقعا جوابگو نیست، استفاده از حافظه جانبی درست است که ما را مشمول هزینه اضافی می‌کند اما گوشی های هوشمند امروزی، به ما اجازه می دهند که به میزان ترابایت هم افزایش حافظه داخلی داشته باشیم و این یعنی حافظه داخلی به میزان دلخواه برای ما فراهم خواهد شد.

نگهداری فایل‌ها در حافظه خارجی یا هارد اکسترنال ( hard external )

خالی کردن گوشی‌های هوشمند از تمامی اطلاعات اضافی و انتقال آن به حافظه‌های خارجی همچون هاردهای اکسترنال که در سال‌های اخیر به شدت مورد استقبال کاربران قرار گرفته است، یکی دیگر از راه‌های امن حفاظت از اطلاعات شخصی و همچنین افزایش حافظه ی داخلی گوشی های اندرویدی است که راهی مطمئن برای نگهداری طولانی مدت اطلاعات مهم شما نیز خواهد بود.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل خرابی هنذفری

 استفاده از نرم افزار افزایش حافظه گوشی

برخی از برنامه‌ها در فروشگاه‌های آنلاین گوگل پلی استور وجود دارند که برنامه و اطلاعات موجود در گوشی‌های اندرویدی را فشرده سازی می‌کنند تا کاربران از فضای موجود در حافظه داخلی و جانبی بهترین استفاده ممکن را کنند و این راهی برای افزایش حافظه گوشی بدون حذف اطلاعات است.

 انتقال فایل‌ها از حافظه گوشی به فضاهای ابری ( cloud services)

راهی مطمئن و البته جدید که برای افزایش حافظه داخلی گوشی های اندرویدی می‌توان از آن استفاده کرد، سرویس و اپلیکیشن‌های مبتنی بر فضاهای ابری ( cloud ) همچون آی کلاد اپل، وان درایو مایکروسافت و گوگل درایو برای انتقال و ذخیره سازی اطلاعات شخصی است، با استفاده از این سرویس ها هر زمان که بخواهید به اطلاعات خود از طریق گوشی و اینترنت دسترسی خواهید داشت و از طرفی فضای حافظه‌های داخلی و حتی جانبی خود را نیز خالی نگه داشته‌اید تا امکان اجرا و نصب برنامه‌های باشد و سیستم عامل موبایل نیز با بهترین کیفیت ممکن عمل کند.

استفاده از قابلیت smart storage برای افزایش حافظه داخلی گوشی های اندرویدی

قابلیت Smart Storage ترفندی است که با استفاده از آن کاربران دستگاه‌های اندرویدی می‌توانند به طور غیرمستقیم نسبت به افزایش حافظه داخلی گوشی هوشمند خود وارد عمل شوند! دلیل اینکه از واژه غیرمستقیم استفاده می‌کنید، این است که قابلیت Smart Storage منجر به افزایش ظرفیت حافظه داخلی دستگاه نمی‌شود، بلکه تنها با ترفند خاصی منجر به بهینه‌ سازی حافظه و افزایش فضای خالی موجود در آن خواهد شد. بنابراین شاید بهتر باشد که بگوییم قابلیت Smart Storage ترفندی به منظور بهینه سازی حافظه داخلی و فضای ذخیره سازی اطلاعات در گوشی‌های اندرویدی است.

بهترین روش افزایش رم گوشی اندروید با غیرفعال کردن اپلیکیشن ها

یکی از بهترین روش افزایش رم گوشی اندروید غیر فعال کردنبرخی از اپلیکیشن هاست. برخی اپ ها  نه تنها برای اجرا میزان زیادی از رم گوشی را اشغال می کنند، بلکه بعد از خروج از این اپلیکیشن ها، کار خود را در پس زمینه ادامه می دهند. در چنین شرایطی بهترین کار این است که از طریق تنظیمات گوشی و منوی اپلیکیشن ها، نرم افزارهایی که استفاده از آن ها برای شما ضرورتی ندارد را پیدا کنید و با کمک دکمه force آن را متوقف کنید. البته به جای استفاده از گزینه force می توانید disable  را نیز انتخاب کنید تا برنامه به طور کامل غیرفعال شود.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض صفحه نمایش نوکیا X

برنامه افزایش سرعت و حافظه داخلی گوشی (ضد هنگ)

با این برنامه می توانید به راحتی حافظه داخلی گوشی و تبلت اندرویدی خود را تخلیه کرده و فضای آزاد بیشتری در اختیار داشته باشید. این نرم افزار وظیفه پاکسازی کش ها و فایل هایی که پس از حذف یک برنامه در گوشی باقی می مانند را دارد. همچنین با بستن برنامه های درحال اجرا موجب افزایش چندین برابر سرعت گوشی و افزایش فضای رم می گردد.

با کمک نرم افزار ROEHSOFT RAM Expander می توانید مشکل پر شدن حافظه داحلی گوشی را برطرف کنید. این برنامه با گرفتن از حافظه مموری و دادن آن به رم می تواند حافظه رم گوشیتان را به صورت مجازی افزایش دهد.

ویژگی های نرم افزار ROEHSOFT RAM Expande برنامه افزایش حافظه داخلی گوشی

  • آزاد کردن حافظه کارت SD برای استفاده به عنوان RAM (جانشین کردن RAM/حافظه)
  • امکان افزایش رم اسمارت فون و یا تبلت شما تا ۴ گیگابایت!
  • دارا بودن یک ویجت اختصاصی برای قرار دادن در صفحه اصلی
  • دارا بودن یک محیط ساده ی بسیار آسان برای استفاده و کارکرد توسط آماتورها
  • دارا بودن توابع مختلف شروع خودکار، نمایش اطلاعات دقیق در صفحه اپلیکیشن و غیره
  • بدون محدودیت در پارتیشن SWAP
  • اطلاعات تفصیلی و تجزیه و تحلیل حافظه
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 2 =