نمایندگی تعمیر گوشی نوکیا

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا می توانید قطعات تلفن خرد شده را در مادربرد تعمیر کنید؟

برای تعمیر مادر برد روشهایی وجود دارد که بسیاری از اجزای ریز موجود در داخل مادربرد را ترمیم می کند، همه به لطف میکرو لحیم کاری. بیشتر مغازه های تعمیر تلفن های همراه آسیب دیده را برطرف نمی کنند، زیرا آنها در فناوری لحیم کاری خرد سرمایه گذاری نکرده اند. تنها راه دستیابی، حذف، تعمیر یا تعویض تراشه های ریزی که در مادربرد تلفن شما یافت می شود، استفاده از ابزارهای مخصوص لحیم کاری میکرو است. بدون این قابلیت های پیشرفته، تعمیر مادربردهای تلفن خراب غیرممکن است.

Nokia C1-02 – mainboard

لحیم کاری میکرو

لحیم کاری میکرو شامل دسترسی به کوچکترین قسمتهای تلفن با استفاده از لحیم کاری مینیاتوری، موچین گرم و ابزارهای دیگر است. برای انجام کامل تعمیرات از این قبیل، آموزش و تمرین گسترده لازم است. هنگام کار با چنین اجزای کوچک و شکننده، تنها کافی است یک لغزش کوچک ایجاد شود و تلفن شما به طور کامل خراب گردد.

هنگامی که کسی برای شناسایی و اداره همه قطعات روی مادربرد آموزش دید، بسیار بهتر می توانند مشکلات احتمالی تلفن شما را تشخیص دهند. به این دلیل که این قطعات پیچیده و کوچک قلب و روح تلفن شما هستند، این افراد کنترل می کنند که آیا تلفن شما به درستی کار می کند یا نه.

صفحه ترک خورده یا باتری آسیب دیده از آب اغلب آسان تر از مسئله مادربرد است، این نوع آسیب ها همچنین به درک کمتری از فناوری گوشی های هوشمند نیاز دارند. همانطور که گفته شد، تکنسین های موبایل آموزش دیده در زمینه میکرو لحیم کاری همیشه آمادگی بهتری دارند تا مشکلات را مشخص کنند و تلفن هایی را که دیگران غیرقابل استفاده می دانند برطرف کنند.

این مطلب را از دست ندهید   راه اندازی حالت ایمن گوشی نوکیا

مادربرد چیست؟

مادربرد، صفحه منطقی یا اصلی است که شامل همه اساسی ترین اجزای سازنده، از جمله حافظه و پردازش مرکزی است. رایانه ها بیش از یک صفحه مدار دارند اما تلفن شما فقط یک برد مدار دارد.

مادربرد گوشی هوشمند خود را معادل مغز خود بدانید. تقریباً همه مواردی که باعث می شود تلفن شما آنچه را که انجام می دهد انجام دهد، در اینجا یافت می شود. همانطور که مغز شما پیچیده به نظر می رسد، مادربرد نیز چنین است.

اگر مادربرد شما خراب شود، تلفن شما می تواند به طرق مختلف از کار بیفتد. به عنوان مثال، ممکن است بدون هشدار خاموش و روشن شود، یا تولید صدا فقط با ارتعاشات را متوقف کند.

آیا می توانید مادربرد را جایگزین کنید؟

جایگزینی کل مادربرد امکان پذیر است، اما این یک کار پرخطر است که لزوماً تضمین نمی کند که بعد از تعمیر گوشی کار کند. با این کار دسترسی به تمام داده ها، بارگیری ها و پرونده های قدیمی خود را از دست خواهید داد. ناگفته نماند این کار می تواند هزینه ای را به همراه داشته باشد.

چه عواملی باعث خرابی مادربرد می شود؟

موارد مختلفی وجود دارد که می تواند به مادربرد در تلفن شما آسیب برساند، از جمله (البته مطمئناً به این موارد محدود نمی شود):

  1. افتادن گوشی از ارتفاع
  2. آب یا شن و ماسه وارد تلفن شما می شود
  3. تعمیرات ضعیف انجام شده که منجر به از بین رفتن اجزای مهم می شوند.
  4. استفاده از منبع تغذیه معیوب برای شارژ تلفن.
  5. اگر تلفن شما بیش از حد گرم می شود.
این مطلب را از دست ندهید   روش مخفی احیای باتری تلفن

تقریباً هر نوع آسیب به تلفن شما می تواند به مادربرد آسیب برساند. از آنجا که مادربرد از صفحه نمایش شما بیشتر محافظت می کند، بدیهی است که صفحه های نمایشگر شکسته می تواند برای مادر برد شگستگی ایجاد نماید. با این حال، آسیب مادربرد بیشتر از چیزی است که تصور می کنید.

نشانه مادربرد آسیب دیده

حتی اگر تلفن شما روشن نیست یا فقط یک صفحه سیاه نشان می دهد، باز هم امکان تعمیر آن وجود دارد، اگرچه احتمال دارد مادربرد آسیب دیده باشد.

برخی از علائمی که ممکن است مادربرد شما آسیب دیده باشد:

  • شما قبلاً باتری را تعویض کرده اید و هنوز با مشکلاتی روبرو هستید.
  • تلفن خاموش و روشن می شود، یا کلاً روشن نخواهد ماند.
  • تلفن حتی وقتی کارت حافظه خود را برمی دارید تلفن کار نمی کند.
  • تلفن شما به درستی کار نمی کند – به همین سادگی، از آنجا که مادربرد شما بسیاری از عناصر دستگاه شما را کنترل می کند، در صورت خراب شدن مادربرد، ممکن است همه چیز دچار اختلال شود.
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + هشت =